Citat:
Ursprungligen postat av
Landsaho9
Har haft problem med hemorrojder i många år, rör knappt på mig alls och är mycket stillasittande, så med största sannolikhet är det hemorrojder jag har. Jag har provat vanliga salvor och stolspiller från Apoteket men hjälper tyvärr inte, och jag vågar inte gå till läkaren för att få bort dom med oron att dom istället ska säga "men du, det här är inte hemorrojder, du har cancer."
Vet inte hur jag ska gå vidare med det här, jag mår jättedåligt för det.
Vissa säger att dom själva gått med hemorrojder i många år, förstår inte hur dom inte kan oroa sig också för att det är cancer?
Ska även tilläggas att jag har urusla vanor när det kommer till toalettbeteendet, torkar sönder röven alltför ofta tills det till och med kommer blod, jag vet att jag använder för mkt papper varje gång men ändå fortsätter jag med det sjuka beteendet.
Har pratat med läkare flertalet gånger om det och samtliga har sagt att hemorrojder är vanligt, och att de kan stanna i flera år, många år, om man inte själv gör något åt det. Får man tex yttre hemorrojder så kan man behöva ta bort dom via behandling, vilket är det jag inte vågar göra.
Jag har jobbat på en klinik för de som har hemorrojder och kan ge dig några tips.
1- Du måste alltid kolla upp det, de kollar med kamera så att det inte är cancer. Ju snabbare Cancer hittas kan man behandla det snabbare. Så kolla upp det även om jag inte tror på att du har det.
2- Så länge som du har haft hemo, så länge kommer det ta att behandla det.
3- Jag har en kur för hur du ska göra.....pma mig om intresse finns.
4- Kombinera min kur med akupunktur för snabbare resultat.
5- Det finns ingen medicin mot hemo. Det finns krämer som lokalbedövar och motverkar irritation.
6- All hemo går inte att operera, och det finns ingen garanti för det ska bli bra även om man opererar.
Jag har en bra teknik men det kräver en viss engagemang..................