Hej allihopa!
Jag kollar ofta runt på Google Maps och ser att det finns nästan inte ett skit norr om Kiruna, inte en enda stad, knappt någon liten by, enbart mark där nästan ingen sätter sin fot. Jag ser vidsträckta landskap med platt mark. Det är precis vad man behöver för att bygga vägar, hus, lägenheter, affärer, skolor med mera.
Jag är inne på idén om att kanske i framtiden bygga en liten kommun norr om Kiruna, en kommun som ska byggas från en plätt mark till en liten kommun som har skola, vård, bostad, systembolag och ica samt andra små affärer.
Jag har aldrig byggt en kommun förut och jag kan tänka mig att det skulle vara ganska svårt att göra det, därför behöver jag er hjälp.
Först och främst undrar jag hur många som skulle ha intresset av att bygga en liten kommun norr om Kiruna, en trygg kommun med närhet till natur och jakt, fiske mm
Sen behöver jag tips hur man ska börja sitt bygge, hur mycket som behövs och vilka som skulle ha intresset av att hjälpa till samt kanske investera, flytta sin familj till den blivande kommunen osv osv