2015-03-22, 22:19
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Detta handla inte om jämställdhet! Det handla om vad som är bäst för barnet och vad barnet vill? Vem älskar barnet mest och vem är beredd att göra största uppoffring för sitt barn? Vi vet inte varför ts relation sprack men mamman älskar sin dotter så mycket att hon är beredd att ensamt ta hand om henne. Det är sällan män vill ha ensamt vårdnaden om sitt barn utan de vill ofta dela ansvaret med en kvinna. Kanske beror det på att männen inte älskar sitt barn lika mycket som kvinnor gör? Med vissa undantag givetvis.

Ja, vad ska man säga?
Vilken pinsam, omogen och sorglig inställning till föräldraskap och barns utveckling och framtid....

I dagens Sverige anser tusentals mammor att de har rätten att bestämma.

Det spelar ingen roll om pappan älskar sitt barn lika mycket eller om pappan t o m skulle vara bättre för barnets långsiktiga utveckling och utbildning, för en mamma har rätten att lura, manipulera, ljuga och få sin egoistiska vilja igenom och de flesta i samhället har accepterat detta.

Det finns ingen jämställdhet i denna viktiga samhällsfråga. Det är alltid pappan som utmålas som oansvarig, egoistisk, våldsam, missbrukande eller farlig.

Jämställdhet skall ALLTID gynna kvinnor i Sverige!

En mamma blir alltid trodd och en pappa alltid misstrodd!
Vad är det för jämställdhet???
Senast redigerad av MrBubs 2015-03-22 kl. 22:27.
Citera
2015-03-22, 23:29
Medlem
Citat:
Detta handla inte om jämställdhet! Det handla om vad som är bäst för barnet och vad barnet vill? Vem älskar barnet mest och vem är beredd att göra största uppoffring för sitt barn? Vi vet inte varför ts relation sprack men mamman älskar sin dotter så mycket att hon är beredd att ensamt ta hand om henne. Det är sällan män vill ha ensamt vårdnaden om sitt barn utan de vill ofta dela ansvaret med en kvinna.

För mig är detta delvis skrämmande läsning.

Bäst för alla Barn måste vara att ha tillgång till sina båda föräldrar.

En 3 åring, kan mig veterligen inte veta mycket om det liv som kommer.

Vem älskar barnet mest, HITTAR INTE ORD eller FÖRSTÅELSE FÖR DENNA MENING.

Samma med uppoffringar, vad menar Carma?

Bered att ta eget ansvar, Damen i fråga skulle ha "sattsat" på provrörsbarn!

Sist men inte minst, anser jag(säkert andra) att skaffa barn är ett gemensamt beslut (oftast) där ingår ett delat vårdnadsskap, vilket vi män tycks ha mer förståelse för än många kvinnor, skadar inte barnet i seriösa fall, alla barn är berättigade en Mor o en Far, Egoistiskt tänkande, jag ryser!

Sånt här trams tycker jag inte hör hemma i denna tråd! Vem har inbillat dig detta trams om familj/föräldraskap.

Stå på dig trådstartare annars gör andra det
Citera
2015-03-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad
En snabb hjälp vid en vårdnadstvist finns inte.
Men ditt/ert problem grundar sig i vad du själv skriver att ni hatar varandra. Eftersom du är med i det hatet så är inte någon av er, klarsynta.
Mitt ex hatade mig med. Men i mitt fall sket det sig fullständigt för henne i hennes spel då våra två barn var så pass stora att de kunde ta egna beslut samt se alla felaktigheter.
I ett möte med soc om en helt annan sak ang vår son så insåg jag vad som krävdes och det är det rådet du snart ska få. I mitt fall behövdes det inte då det ändå var barnens egna vilja som styrde.

Det du ska göra är helt enkelt att se till att soc kallar er till ett gemensamt möte. Hon kan ta med hur många advokater och rådgivare hon vill. Du kan komma ensam.
Väl där så tar du upp problemet med er komunikation. Att du bara vill en sak och det är att ert gemensamma barn ska må bra.
Just det är allt du bryr dig om och att du skiter fullständigt i hur det ska lösas. Sedan lägger du till att den enklaste lösningen är att man slutar hata och går vidare med blankt papper.
Därigenom visar du sammarbetsvilja och hela anfallsstyrkan du har mot dig har inte ett skit att komma med. Det kommer sluta med att ditt ex har alla emot sig som hon tagit med sig till mötet.
Om du då bara ställer rimliga krav kommer du få igenom allt.
Skulle hon protestera så säger hon indirekt att hon inte alls vill samarbeta för att hennes barn ska få de bästa förutsättningarna.

Finns möjlighet så spela in alla samtal i framtiden och se även till om du har möjlighet att överlämna barn på offentlig plats eller med vittnen.

Det här rådet är bra OM det är så att mannen är den lugna och genomtänkta och kvinnan tokig och blåst. Det var precis så här jag fick mitt ex att sluta skrika och gapa om allt. Men en grundförutsättning är att man inte bråkar med den hand som ska föda en. (Familjerätt, soc, tingsrätt)

Följande uttalande från mannen gör mig orolig:

Citat:
.Ja, jag hatar PK-feminist-bög-islam älskande Sverige.

Om mannen själv har för mkt humör är det enda raka att försöka att vara tyst och direkt anmäla till tingsrätt. Det finns ingen annan väg.
Senast redigerad av Handke 2015-03-23 kl. 22:12.
Citera
2015-03-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Du ska stämma på interimistisk (dvs tillfällig) dom omedelbart. Då får ni en dom på umgänge som gäller tills den riktiga vårdnadstvisten avgörs. Så länge det inte finns starka indikationer på att du är en dålig pappa så kommer du få växelvist.
Att mamman har blåmärke gör dig möjligen till en kvinnomisshandlare men inte till en dålig far så länge barnet inte utsatts för våld/bevittnat våld. Konflikten med den andra föräldern behöver öht inte betyda något för relationen till barnet.

Yep, om dialog är utesluten är detta vägen att gå.
Citera
2015-03-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindBlueEyes88
Hej!

Kort Bakgrund:
Jag har en dotter på 3år. Vi har gemensam vårdnad som vi haft sedan födsel. Vi separerade för ett år sedan.
För 6 veckor sedan slutade mitt ex kommunicera totalt. (Våran enda kommunikation har handlat om dottern via sms då vi inte tål varandra.)

Endast muntlig överenskommelse om boende. Hon anmälde mig för misshandel och uppvisade blåmärken för polisen så jag blev intagen ur tomma intet! (helt sjukt!) *Släppt senare såklart!*

Hennes agenda är att försöka få ensam vårdnad då hon muntligt sagt det till mig och min syster. Hon beskriver mig som farlig och våldsam för alla olika sorts myndigheter.

Hon har sedan 6 veckor sedan förhindrat mig att träffa mitt barn. Min dotter befinner sig inte på förskolan alls. Jag har ringt ringt familjerätten och berättat om umgängessabotage och förhindrande, Anmält egenmäktighet med barn hos polisen. Ringt socialstyrelsen om råd men inget funkar.

Jag har uppmanat tusentals gånger till samarbetssamtal, hon vägrar, hon vägrar att kommunicera alls. Helt enkelt stängt av!

Nu begär hon att jag endast får träffa min dotter då en tredje part finns (sociala).
Jag sa att jag ville träffa min dotter (för att sedan bara ta min dotter och tvinga mitt ex till samarbetssamtal helt enkelt). Jag har hotat med att gå till tingsrätten och att hon kan tappa vårdnaden helt. Men inget gensvar såklart.

Nu har någon socialsekreterare och mitt ex kommit överens att jag måste skriva på ett umgängesavtal över dagen för att få träffa min egen dotter vilket jag tycker är helt absurt!!!

Jag bad socialsekreteraren skicka över dokumentet så jag fick läsa (ett enkelt skrivet "avtal" på lågstadienivå)
Kan jag inte bara ta min dotter därifrån?

Jag berättade helt enkelt för socialsekreteraren att både jag och mitt ex är juridiska vårdnadshavare och att de inte kan ta ifrån mig den umgängesrätten "över dagen" för ett hemma snickrat "umgängesavtal". Jag sa att jag inte de minsta tolererar sådan kohandel utav något slag då jag vet alla mina rättigheter som gemensam vårdnadshavare och att det är mitt ex som bryter mot både lag och rätt.

Jag är verkligen ingen brottsling och aldrig dömd till något såklart. Utan jag är en fullfjädrad förälder som saknar mitt barn så jävla mycket att jag skakar av frustration.

HJÄLP MIG! TIPS! Jag hittade en familjejurist men de hade endast möjlighet att boka in ett möte om en månad! Jag väntar fan inge mer nu då ingen myndighet kan hjälpa mig alls! Mitt tålamod är så jävla diaboliskt övermättat! Jag hittar ingen advokat eller kan ingenting något om sånt. berätta mer om mina rättigheter.....

Om jag skulle gå med på sådan "kohandel". Kan jag ändå inte bara ta min dotter därifrån? Om jag har rätten på min sida så gör jag det utan att blinka! Jag skulle forcera varenda jävel som står mig i vägen.

HJÄLP EN FÖRBANNAD OCH DESPERAT PAPPA!

Som det ser ut i Sverige numera, så har du inte en chans. I Sverige är vi män chanslosa.
Citera
2015-03-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vad hade socialsekreteraren för motivering till det där med umgängesavtal? Du skriver vad du berättade för socialsekreteraren men nämner inte dennes motivering.

det var det som var det sjuka! Socialsekreteraren hade ingen som motivering alls till att börja fiffla med umgängesavtal. Jag beskrev för henne att hon gjorde tjänstefel och att hon var partisk till mitt ex.
Jag beskrev för henne att hon skulle specificera skäl och motiv till varför hon skulle gå in och försöka ändra på MINA rättigheter till mitt eget barn. De enda hon kunde säga var "-det är för barnets bästa" Jag sa till socialsekreteraren att hädanefter ska jag spela in våra framtida samtal för att sedan anmäla henne till att vara partisk.

Inkompetenta vänster feminister är vad de är
Citera
2015-03-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olllun
Hej

Har en lång erfarenhet av det du är på väg in i.

Några tips, akta dig för Soc o Familjerätt, lever i det BLÅ, ofta med en STOR INKOMPETENS, mer regel än undantag.

Tragiskt med dessa Mammor ( finns nog Pappor också), ljuger o manipulerar o sårar sina barn, skitstövlar är dom.

Häng ut henne, " en inre tanke som ev inte är så bra", men vem vet, livet för många kan bli ett helvete för dem/de som är barnkära o snälla men råkar ut för detta. med tiden vänder dom ev barnen/barnet i mot dig, tro mig, det gör ont så in i helvete.

Försök med hjälp av närmaste omgivningen, hennes o din att hitta en snabb lösning, skriv ett avtal, gå vidare!

Kom också ihåg, att din o barnets omgivning gillar inte det här, tiden går för andra, för dig tycks den stå still. Vad jag menar är att folk kommer å går o ingen bryr sig om dig eller andras barn på sikt, bara de närmaste.

Ta hjälp, tragiskt men sant. Du har hamnat i den skitigaste av all skit du kan hamna i när det gäller barn o familj,
här finns inga regler eller lagar om hur långt det kan gå.

Försök med sunt förnuft få alla att inse vilken fin bankbok ni kan ge er Dotter i stället för en förstörd barndom!

Tack för en viktig påminnare, att man ska se långsiktig på hela situationen.
Senast redigerad av BehindBlueEyes88 2015-03-29 kl. 23:02.
Citera
2015-03-29, 22:54
Medlem
Citat:
Detta handla inte om jämställdhet! Det handla om vad som är bäst för barnet och vad barnet vill? Vem älskar barnet mest och vem är beredd att göra största uppoffring för sitt barn? Vi vet inte varför ts relation sprack men mamman älskar sin dotter så mycket att hon är beredd att ensamt ta hand om henne. Det är sällan män vill ha ensamt vårdnaden om sitt barn utan de vill ofta dela ansvaret med en kvinna. Kanske beror det på att männen inte älskar sitt barn lika mycket som kvinnor gör? Med vissa undantag givetvis.

Jag måste erkänna att ditt inlägg provocerar mig en hel del.

Att skaffa barn var ett gemensamt beslut. Jag har ekonomin....hon hade ingen ekonomi alls. Vi är båda jämnåriga. Hyffsat unga.

Förhållandet knakade och hon var otrogen då vårat barn fyllt ett år. Jag förlät henne.....Hon var 2 år senare otrogen igen och dumpade helt enkelt mig för att hon trodde att jag inte älskade hon. Det var hennes ursäkt iaf! Hon blev sedan arg på mig då jag sa att det var självklart att jag älskade hon mest av allt. Då hade vi varit ifrån varandra i nån dag. Jag tyckte de var skönt att va ifrån varandra nån dag och bara få perspektiv på situationen. Jag som senare planerat comeback med förlovningsring och utlandssemester fick bara ett helvete istället.

Jag anser att hon lider av borderline då hon inte kan "bråka" alls utan stänger helt enkelt av. Hon är manipulativ som få och använder utpressning till att få sin vilja fram. Hon är mycket impulsiv och destruktiv. Hon var otrogen för att "hon trodde att jag inte älskade mig"
Efter att vi endast var ifrån varandra 2 dagar. Extremt osäker på sig själv trots oändligt smicker. Bekräftelsebehov till maximum.

Jag har inte sagt att jag vill ha ensam vårdnad. Jag utgår ifrån att du är kvinna.
om jag säger såhär......Jag delar hellre mitt barn med någon som jag älskar och är en familj helt enkelt. Annars hade jag ju lika gärna kunnat adoptera ett barn.
Senast redigerad av BehindBlueEyes88 2015-03-29 kl. 22:58.
Citera
2015-03-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handke
Det här rådet är bra OM det är så att mannen är den lugna och genomtänkta och kvinnan tokig och blåst. Det var precis så här jag fick mitt ex att sluta skrika och gapa om allt. Men en grundförutsättning är att man inte bråkar med den hand som ska föda en. (Familjerätt, soc, tingsrätt)

Följande uttalande från mannen gör mig orolig:

Om mannen själv har för mkt humör är det enda raka att försöka att vara tyst och direkt anmäla till tingsrätt. Det finns ingen annan väg.

Jag har all rätt att vara upprörd och arg, besviken på systemet. Så jag förstår inte din sensmoral.....Jag är absolut inte "tokig" mot myndigheter...Utan mycket formell och tydlig i mitt tal och kontext.
Citera
2015-03-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindBlueEyes88
det var det som var det sjuka! Socialsekreteraren hade ingen som motivering alls till att börja fiffla med umgängesavtal. Jag beskrev för henne att hon gjorde tjänstefel och att hon var partisk till mitt ex.
Jag beskrev för henne att hon skulle specificera skäl och motiv till varför hon skulle gå in och försöka ändra på MINA rättigheter till mitt eget barn. De enda hon kunde säga var "-det är för barnets bästa" Jag sa till socialsekreteraren att hädanefter ska jag spela in våra framtida samtal för att sedan anmäla henne till att vara partisk.

Inkompetenta vänster feminister är vad de är

Instämmer med dig. Jag håller mig gärna uppdaterad på vad som händer, tror inte att jag har så mycket mera att tillföra än de innan mig. Klart som fan ni ska få delad vårdnad, jag tycker att du borde kolla om det finns några dokument om henne att luska fram (psykiatriska undersökningar etc, psykologbesök) och dokumentera dem, printa allt för helvete ha det inte på datorn. Kan bli användbart i en eventuell rättegång för att styrka den sidan av dina argument. Jag hejar på dig broder!
Citera
2015-06-17, 18:27
Medlem
Många av er verkar ha uppfattningen att det ALLTID är mammorna som gynnas. Jag är mamma och har blivit oerhört missgynnad i vårdnadstvisten. Alla trodde enbart på pappans påståenden, utan att kolla upp om det stämde.

Sen detta snack om "mina rättigheter som förälder". Det är BARNET som har rättigheter! Föräldrarna har skyldigheter.

I mitt och sonens fall, så tog familjerätten "fel" beslut. Det har de själva fått bevis på, gång på gång. Det har t ex kommit in anmälningar mot pappan, från sjukvården om misstänkt barnmisshandel, från privatpersoner, från polisen, från skolan etc.

Pappan har inte många rätt, om man säger så. Men, fam.-rätt vägrar släppa sin prestige och medge att jag är bättre vårdnadshavare. För det ÄR jag, jag har inget på mig som tyder på nåt annat.

Hälsningar från en mamma som kämpat mot Bollnäs soc. och en tingsrätt som går i ledband sedan 2006.
Citera
2015-06-19, 15:39
Medlem
Barn och familj --> Juridik
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in