2015-03-22, 11:13
Medlem
Hej

Har en lång erfarenhet av det du är på väg in i.

Några tips, akta dig för Soc o Familjerätt, lever i det BLÅ, ofta med en STOR INKOMPETENS, mer regel än undantag.

Tragiskt med dessa Mammor ( finns nog Pappor också), ljuger o manipulerar o sårar sina barn, skitstövlar är dom.

Häng ut henne, " en inre tanke som ev inte är så bra", men vem vet, livet för många kan bli ett helvete för dem/de som är barnkära o snälla men råkar ut för detta. med tiden vänder dom ev barnen/barnet i mot dig, tro mig, det gör ont så in i helvete.

Försök med hjälp av närmaste omgivningen, hennes o din att hitta en snabb lösning, skriv ett avtal, gå vidare!

Kom också ihåg, att din o barnets omgivning gillar inte det här, tiden går för andra, för dig tycks den stå still. Vad jag menar är att folk kommer å går o ingen bryr sig om dig eller andras barn på sikt, bara de närmaste.

Ta hjälp, tragiskt men sant. Du har hamnat i den skitigaste av all skit du kan hamna i när det gäller barn o familj,
här finns inga regler eller lagar om hur långt det kan gå.

Försök med sunt förnuft få alla att inse vilken fin bankbok ni kan ge er Dotter i stället för en förstörd barndom!
Citera
2015-03-22, 11:17
Medlem
Tycker du skall hänga ut den Socialtjänst det gäller=stad.

Du har inte mycket att förlora, kan vara viktigt i framtiden.
Citera
2015-03-22, 12:25
Medlem
Jag tycker inte man kan döma mamman utan att höra hennes historia! Hur kommer det sig att hon plötsligt slutat höra av sig? Pappan kanske har gjort nåt dumt? Vad säger dottern? Hon kanske inte vill vara med pappan? Om ts är lämplig som pappa hur kan det komma sig att han inte lyckas bli sams med mamman? Först älskade han henne så mycket att han skaffade barn med henne men nu är hon fiende? Hur vet man att ts kärlek till dottern inte kommer att gå samma väg som hans kärlek till mamman?
Citera
2015-03-22, 12:49
Medlem
HEJ!

Här finns mycket likheter av verkligheten/historia, tex, Mamman har stängt av, soc har upprättat ett umgängesavtal.

Vore intressant att få ta del av Mamman i tråden.

Vem/vilka släpper kärleken till sina barn.

Och som någon skriver, lämna inte ut dig själv, svara endast på sms, det är lätt att det blir för mycket av välvilja, o du anmäls för förföljelse , trackar Mamman, är försiktig om du vill dit barn väl, allt kan vändas i mot er!

Över tid så vill nog alla barn ha sina båda föräldrar , Mormor o Farmor, Morfar, o Farfar övrig släkt o vänner.

Det här osar illa redan med det lilla vi vet!

.
Citera
2015-03-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Jag tycker inte man kan döma mamman utan att höra hennes historia! Hur kommer det sig att hon plötsligt slutat höra av sig? Pappan kanske har gjort nåt dumt? Vad säger dottern? Hon kanske inte vill vara med pappan? Om ts är lämplig som pappa hur kan det komma sig att han inte lyckas bli sams med mamman? Först älskade han henne så mycket att han skaffade barn med henne men nu är hon fiende? Hur vet man att ts kärlek till dottern inte kommer att gå samma väg som hans kärlek till mamman?

Är väl inte någon i tråden än som dömt mamman i förhand för något, utan tips till pappan hur han ska gå tillväga i sitt dilemma för är det inte rent mjöl i påsen så lär ju nån av parterna så småning om tala om det för advokat/dommare/soc
Citera
2015-03-22, 13:29
Medlem
Hej!

Glöm också Familjerätten,
i det här skedet, dom har inget med det hela att göra, det kommer in först när det beställs utredningar mm av Domstol!

Enligt tidigare erfarenheter.
Citera
2015-03-22, 13:40
Medlem
En snabb hjälp vid en vårdnadstvist finns inte.
Men ditt/ert problem grundar sig i vad du själv skriver att ni hatar varandra. Eftersom du är med i det hatet så är inte någon av er, klarsynta.
Mitt ex hatade mig med. Men i mitt fall sket det sig fullständigt för henne i hennes spel då våra två barn var så pass stora att de kunde ta egna beslut samt se alla felaktigheter.
I ett möte med soc om en helt annan sak ang vår son så insåg jag vad som krävdes och det är det rådet du snart ska få. I mitt fall behövdes det inte då det ändå var barnens egna vilja som styrde.

Det du ska göra är helt enkelt att se till att soc kallar er till ett gemensamt möte. Hon kan ta med hur många advokater och rådgivare hon vill. Du kan komma ensam.
Väl där så tar du upp problemet med er komunikation. Att du bara vill en sak och det är att ert gemensamma barn ska må bra.
Just det är allt du bryr dig om och att du skiter fullständigt i hur det ska lösas. Sedan lägger du till att den enklaste lösningen är att man slutar hata och går vidare med blankt papper.
Därigenom visar du sammarbetsvilja och hela anfallsstyrkan du har mot dig har inte ett skit att komma med. Det kommer sluta med att ditt ex har alla emot sig som hon tagit med sig till mötet.
Om du då bara ställer rimliga krav kommer du få igenom allt.
Skulle hon protestera så säger hon indirekt att hon inte alls vill samarbeta för att hennes barn ska få de bästa förutsättningarna.

Finns möjlighet så spela in alla samtal i framtiden och se även till om du har möjlighet att överlämna barn på offentlig plats eller med vittnen.
Citera
2015-03-22, 13:51
Medlem
Kan vara bra att ha ett medborgarvittne (Kan vara vem som helst) med, när du går på möten hos soc.

Citat:
Finns möjlighet så spela in alla samtal i framtiden och se även till om du har möjlighet att överlämna barn på offentlig plats eller med vittnen.

Mycket bra förslag, jobbade så själv!
Citera
2015-03-22, 15:28
Medlem
Revelationss avatar
Hahaha, jämställdhet i Sverige är tydligen bara för att skydda kvinnor.
Citera
2015-03-22, 16:21
Medlem
När det gäller Soc. finnes det ingen jämlikhet!

En samling aftonblads utbildade, så kallade Socionomer, dvs att min erfarenhet är att vi alla över 40-50 år har den utbildningen, allt för mycket tyder också på att vi som har livserfarenheten/utbildningen är mycket mer kompetenta en dessa socionomer! Rätt skrämmande!

Har bred o lång erfarenhet av 2 st olika Soc. i Norrland, en skrämmande erfarenhet vill jag lugnt påstå.

Fick också detta bekräftat av Socialstyrelsen vid fler en ett tillfälle.
Citera
2015-03-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Hahaha, jämställdhet i Sverige är tydligen bara för att skydda kvinnor.

Detta handla inte om jämställdhet! Det handla om vad som är bäst för barnet och vad barnet vill? Vem älskar barnet mest och vem är beredd att göra största uppoffring för sitt barn? Vi vet inte varför ts relation sprack men mamman älskar sin dotter så mycket att hon är beredd att ensamt ta hand om henne. Det är sällan män vill ha ensamt vårdnaden om sitt barn utan de vill ofta dela ansvaret med en kvinna. Kanske beror det på att männen inte älskar sitt barn lika mycket som kvinnor gör? Med vissa undantag givetvis.
Citera
2015-03-22, 22:18
Medlem
Du ska stämma på interimistisk (dvs tillfällig) dom omedelbart. Då får ni en dom på umgänge som gäller tills den riktiga vårdnadstvisten avgörs. Så länge det inte finns starka indikationer på att du är en dålig pappa så kommer du få växelvist.
Att mamman har blåmärke gör dig möjligen till en kvinnomisshandlare men inte till en dålig far så länge barnet inte utsatts för våld/bevittnat våld. Konflikten med den andra föräldern behöver öht inte betyda något för relationen till barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in