2015-04-16, 20:33
Medlem
Blev inget gym idag, men tänkte att jag skulle köra ett lättare ben och mage pass på hemmaplan men oj så fel jag fick.

Det jag gjorde var.

Knäböj (helt utan vikt, har verkligen noll balans så fick ha armarna framåt för att komma ner djupt) 3ggr 20

Situps 1 ggr 20 2 ggr 15

Sneda situps 2 ggr 12 på varsin sida (tyckte inte det tog så bra, kändes inget särskild skillnad från de vanliga)

Utfall 1 ggr 10 + 1 ggr 7 på varje ben, sen började vänsterbenet kännas underligt så tordes inte fortsätta.

Trodde detta skulle vara "lite lättare" träning men oj så fel jag hade, verkligen genomsvettig nu, riktigt gamla och trötta muskler som ska väckas till liv. Känns skönt att komma igång iallafall, detta var ju egentligen mitt första riktiga träningspass med inrikting på ben och mage(på åratal egentligen), tidigare har det mest varit lite situps där och några utfall där utan nån styrsel.
Citera
2015-04-21, 17:16
Medlem
Dagens facit, testade att träna tidigt innan jobbet idag, fungerade förvånansvärt bra med morgonträning.

FACIT

Axelpress med hantlar 6,5kg- 10, 6, 7

lyft åt sidan med handlar 4,5kg- 10, 10, 10
(lägre vikt den här gången då det gjorde ont senast, gjorde mindre ont nu och jag kunde dessutom köra mer strikt, blir att fortsätta lågt.)

Armhävningar - 5, 3, 3

Bänkpress med hantlar 7,5 kg- 10, 9, (13)
(blev tungt med 7,5 så sista fick bli på 5,5)

Bänkdips (sån med fötterna i golvet alltså)- 9, 7, 7

Kände mig betydligt starkare än förra gången, kul.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in