2005-10-14, 19:13
Citat:
Lätt för dig att säga som kanske haft en sexuell relation. Har man inte det så förstår jag trådskaparens problem. Jag har själv funderat på att köpa sex bara för att bryta vallen, men sedan har jag träffat en tjej som jag vågade prata med och då förstod jag att tjejer inte är så "farliga" och idag vågar jag prata med andra tjejer fastän det är den första jag helst vill prata med.
Ursprungligen postat av Makehaste
Jag skulle nog känna mig mer patetisk om min enda sexupplevelse vid 33 var något jag behövt köpa än att jag var oskuld, men det är väl kanske bara jag. Jag tycker det låter som en genväg ur långt mer komplicerade saker, som att kunna hantera intima relationer och ta sexuella initiativ på jämlika premisser. Att ha sex med en prostituerad för att avdramatisera sex låter som en sällsynt kortsiktig lösning, då det inte är den fysiska handlingen att köra kuken i någon som är svårt, utan att arbeta upp ett intimt sexuellt samspel och djupare relation med någon.
Nu tror och hoppas jag att jag kan bli av med oskulden på den naturliga vägen det hänger mycket på hur mycket jag utvecklas som människa och sista året har jag utvecklats enormt så jag känner mig säkrare. Men om det inte händer något på sexfronten inom de närmaste 5 åren så tappar jag nog tålamodet och köper sex. Tappar tålamodet vet jag inte om jag gör det var fel skrivet, men försök förstå frustrationen som växer för var dag hos oss som aldrig haft sex, vi vet inte ens vad vi längtar efter bara att det är något andra människor strävar efter hela tiden.