2015-03-20, 03:56
Medlem
Igår lyckades jag slå i huvudet när jag skulle ställa mig upp, i en jävla loftsäng...

Det som inte känns bra är att än idag, efter sovande och allt det så har jag fortfarande ont i nacken, om man tänker sig kugghjul, som är osmorda så "hackar" det då och då när man snurrar huvudet, alltså när jag rör huvudet stadigt åt ett eller annat håll så värker det till då och då...

Undrar om det är normalt att det gör ont i nacken några dagar, eller om jag direkt borde uppsöka vård för det?
Vet ju vad whiplash är, och vill fan inte ha det om man kan undvika det
Citera
2015-03-20, 04:52
Medlem
Pickmylussys avatar
Nacken? Jag hade varit livrädd.

Pallra dig till VC för fan om det inte går över. Tar väl bara en timma
Citera
2015-03-20, 06:55
Medlem
FreshMilks avatar
Landade på huvudet när jag skulle göra en framåtvolt, hade ont i nacken 3 dygn ungefär och känner inte av det alls efter en vecka.

Själv har jag som regel att om det inte känns bättre efter 6 nätter så ringer jag 1177, utnyttja inte våran sjukvård mer än nödvändigt
Citera
2015-03-20, 09:12
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag har själv en whiplashskada efter en olycka som inte skedde i bil så jag vet att det är en möjlighet, men det låter inte troligt med tanke på hur skadetillfället såg ut.

För det första så verkar det ju inte ha blivit någon pisksnärt. En whiplash utlöses generellt av att huvudet slänger framåt och bakåt eller tvärtom så att det blir kraftig påverkan på nacken genom själva "slängarna". Nacken ska klara av ett plötsligt tryck rakt uppifrån, därmed inte sagt att du inte har ont nu men det är troligast att ömheten sitter i musklerna och andra mjukdelar.

Du kan förstås gå till läkaren men det finns rätt stor risk att ingen tar dig på allvar. Fördelen är att skadan ska vara dokumenterad inom tre dagar från skadetillfället om det skulle utvecklas till kronisk värk där Försäkringsbolag ska kopplas in. Dock så är den risken rejält liten.
Citera
2015-03-20, 16:07
Medlem
Nu några timmar/dag senare så kan jag bara säga "HELVETES JÄVLAR."

Det är kanske 80% nackspärr nu, tittar jag åt sidorna så känns det som jag drar något oändligt i någon led som redan är sträckt... Molande värk hela tiden.

Det bästa som finns nu är att ligga ner, med perfekt huvudställning så känns värken inte av alls. Dock vill jag "lyfta" huvudet med musklerna som finns... gaaaaaah, det är så man kisar!

Vill inte onödigt sätt gå till VC heller, finns det kanske någon bra medicin receptfritt på apoteket? (jävlar... nu är det ju för sent ändå, helg och hela den biten)
Citera
2015-03-24, 12:13
Medlem
Finns det något jävla sätt man kan beställa tid hos läkare utan att behöva ringa?
Citera
2015-03-24, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Finns det något jävla sätt man kan beställa tid hos läkare utan att behöva ringa?

Ring 1177, då hamnar du hos legitimerade sköterskor som ordnar allt åt dig efter behov.

Ring nu.
Citera
2015-03-25, 18:54
Medlem
Ringde, VC vägrade att ge mig tid för koll av nacken, refererade mig till drop in hos "valfri" sjukgymnast...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in