• 1
  • 2
2015-03-19, 20:29
Medlem
BarryHeros avatar
Hej.

Är det någon som vet varför det anses vara propert att stoppa in tröjan i byxorna, när 1) man ser ut som en nörd, och 2) det ser förjävligt ut på överviktiga människor? Visst, det ser snyggt ut om man har en passande kroppstyp for det (smal och definierad) och en dyr, slimmad skjorta och finbyxor, men i alla andra fall ser det allt annat än propert ut.

Någon som vet?

Tack,

Baz
Citera
2015-03-19, 20:33
Medlem
Ingen aning, själv brukar jag stoppa byxorna i tröjan, tycker jag är mycket skönare och passar min stil bättre
Citera
2015-03-19, 21:17
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Det uppfattas väl som mer formellt, helt enkelt. Givetvis passar det inte alla kroppsformer och klädesplagg, men det är en annan sak.
Citera
2015-03-19, 21:18
Medlem
sommarlovs avatar
Därför att man ska se skillnad på kristna och judar.
Judar ska inte stoppa in skjortan.

Källa:
http://www.myjewishlearning.com/ask_...tzit_out.shtml
Citera
2015-03-19, 21:22
Medlem
lemonzhellos avatar
Vad för slags tröja? En t-shirt, javisst, en lammullströja måste man ju vara utvecklingsstörd för att stoppa in i byxorna. Det förekommer, men är varken propert eller önskvärt på något sätt.
Citera
2015-03-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hej.

Är det någon som vet varför det anses vara propert att stoppa in tröjan i byxorna, när 1) man ser ut som en nörd, och 2) det ser förjävligt ut på överviktiga människor? Visst, det ser snyggt ut om man har en passande kroppstyp for det (smal och definierad) och en dyr, slimmad skjorta och finbyxor, men i alla andra fall ser det allt annat än propert ut.

Någon som vet?

Tack,

Baz
Håller verkligen inte med, det du nämner är inte alls kriterier som måste uppfyllas för att det ska se bra ut. Endast hemlösa och lågutbildade går bärandes med ej instoppade kläder.
Citera
2015-03-19, 21:30
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Vad för slags tröja? En t-shirt, javisst, en lammullströja måste man ju vara utvecklingsstörd för att stoppa in i byxorna. Det förekommer, men är varken propert eller önskvärt på något sätt.

Stoppa in T-shirt? om man vill se ut som geeken som lirar Magic the gathering hela dagarna så är det ett utmärkt val, eller så köper man en tshirt som passar utan att man behöver stoppa in den

Skjorta är det enda som kan se bra ut om man stoppar in enligt mig, resten ser bara geekigt ut.
Citera
2015-03-19, 21:45
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Stoppa in T-shirt? om man vill se ut som geeken som lirar Magic the gathering hela dagarna så är det ett utmärkt val, eller så köper man en tshirt som passar utan att man behöver stoppa in den

Skjorta är det enda som kan se bra ut om man stoppar in enligt mig, resten ser bara geekigt ut.

http://www.fugitr.com/wp-content/upl...big_tits-5.jpg

Instoppad? Check.
Snyggt? Check.
Rätt storlek? Check.

Skämt åsido. Jag håller helt med, jag tänkte närmast på en tshirt under en täckande tröja, exempelvis.
Senast redigerad av lemonzhello 2015-03-19 kl. 21:47.
Citera
2015-03-19, 21:48
Medlem
Chefjhns avatar
Tröjor? Nej.
T-shirt/Piké? Både ja och nej. Jag gör aldrig det.
Skjorta? Alltid
Citera
2015-03-19, 22:12
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello

Skämt åsido. Jag håller helt med, jag tänkte närmast på en tshirt under en täckande tröja, exempelvis.

Isåfall kan jag hålla med dig fullt ut
Citera
2015-03-19, 22:46
Medlem
Bestialisks avatar
Naturligtvis ska underkläder som skjortor stoppas in så att de inte sticker ut under kavaj/tröja. Inga konstigheter.

Om man nu av någon outgrundlig anledning känner för att gå ut i bara en t-shirt bär man den lämpligen utanför byxorna. Pikétröjor bärs även dem utanför byxorna.

Detta är väl ändå "common sense" som det heter?
Citera
2015-03-19, 22:59
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestialisk
Naturligtvis ska underkläder som skjortor stoppas in så att de inte sticker ut under kavaj/tröja. Inga konstigheter.

Om man nu av någon outgrundlig anledning känner för att gå ut i bara en t-shirt bär man den lämpligen utanför byxorna. Pikétröjor bärs även dem utanför byxorna.

Detta är väl ändå "common sense" som det heter?

Absolut.
Men för att återgå till TS, finns det normalbegåvade som anser det vara propert att stoppa in andra slags tröjor än undertröjor i byxorna. På allvar? Jag har sett företeelsen, men då enbart på ett gruppboende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in