2015-03-19, 15:27
Medlem
William Hainess avatar
Mods tar trots allt bort en hel del trams och bajs utan att ge varning, men ibland så undrar jag vilka inlägg som jag gjort som tas bort?

Det torde vara en bra funktion då det kan ge förståelse om OT-regeln och annat.

Citera
2015-03-19, 16:03
Medlem
Otems avatar
Kan säga att jag undrat många gånger vad det var jag postade
som blev raderat, ibland har jag suttit och letat i papperskorgen
men ej hittat mina inlägg där och då förstår jag att de blivit raderade
istället. Skulle väl vara intressant och se vad som blev raderat men
jag antar att det inte är av så stort värde, tycker inte man ska lägga
så mycket fokus på det. Vet inte vad andra tycker om förslaget. Själv
säger jag nog nej.
Citera
2015-03-19, 16:05
Bannlyst
(FB) Visa borttagna inlägg?
Citera
2015-03-23, 21:30
Bannlyst
Perfekt förslag!
Citera
2015-04-26, 17:02
Bannlyst
Jag tycker det vore intressant! I alla fall, att få se nyss raderade inlägg... Ibland ser man sin post-count minska och man vet inte om det var något nytt eller väldigt gammalt inlägg..

På senaste iPhone-uppdateringen så kan man se "nyss" raderade bilder. Jag blir alltid väldigt intresserad av vilket inlägg som tagits bort i alla fall..
Citera
2015-04-28, 11:00
Moderator
^Eazs avatar
Problemet som jag ser det är vid radering av citat av regelbrott.

Du citerar ett inlägg som innehåller en outning. Moderatorn raderar outningen och alla inlägg som hunnit citera detta.

Då är det inte lämpligt om du senare kan se detta.

Du kan ju redan nu faktiskt se inlägg som du blivit varnad för på din profil.
Citera
2022-05-01, 17:21
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Mods tar trots allt bort en hel del trams och bajs utan att ge varning, men ibland så undrar jag vilka inlägg som jag gjort som tas bort?

Det torde vara en bra funktion då det kan ge förståelse om OT-regeln och annat.

Håller med.
Det skulle vara guld om de inlägg som raderas av ena eller andra anledningen utan moderators flaggning till dig fortfarande kunde ses under "mina inlägg" med markering "raderat" så man ser vad som tagits bort. Nu ser man att posträknaren droppat och jag med undrar vad som strök med, har hyggligt gott minne men ibland känns det som äldre poster "gått hädan".

Såg att denna äldre tråden passade väl in på mitt förslag, och kanske något ändrats i hur ni ser på detta sedan den var aktuell.
Citera
2022-05-01, 17:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Håller med.
Det skulle vara guld om de inlägg som raderas av ena eller andra anledningen utan moderators flaggning till dig fortfarande kunde ses under "mina inlägg" med markering "raderat" så man ser vad som tagits bort. Nu ser man att posträknaren droppat och jag med undrar vad som strök med, har hyggligt gott minne men ibland känns det som äldre poster "gått hädan".

Såg att denna äldre tråden passade väl in på mitt förslag, och kanske något ändrats i hur ni ser på detta sedan den var aktuell.

Här är en ännu aktuellare tråd:

(FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback
Citera
2022-05-01, 18:20
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Här är en ännu aktuellare tråd:

(FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback
Tack för tipset.
Jag är inte så mycket intresserad av vad som totalt tagits ur tråden utan mer koll på min egena "inventering", kikade lite och upplägget var annorlunda vad jag såg, ska läsa vidare senare.
Men ser poängen i den tråden du länkade till.
Citera
2022-05-01, 19:05
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Tack för tipset.
Jag är inte så mycket intresserad av vad som totalt tagits ur tråden utan mer koll på min egena "inventering", kikade lite och upplägget var annorlunda vad jag såg, ska läsa vidare senare.
Men ser poängen i den tråden du länkade till.

Angående att se sina egna raderade inlägg är jag helt och hållet böjd att hålla med #isch i den andra tråden:

Citat:
Tanken med det hela är ju i grund och botten bra - att man kan gå in och se vad man skrev och med hjälp av den informationen lära sig vad som är rätt nivå etc. Problemet är ju snarare att det skulle bli en ohållbar snurra med idioter som PMar mods för att deras eget nagelfarande av reglerna inte stämmer med den allmänna tolkningen.

Det hade helt enkelt inte blivit ett system som hade funkat utan slagit hårt mot modereringen av forumet och de som aktivt jobbar med att hålla OT borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in