2015-02-09, 08:44
Medlem
Tjena!

Flashback är ju ett välmodererat forum där OT oftast snabbt försvinner vilket givetvis är en fördel om man letar efter information och inte vill plöja igenom ett par hundra one-liners utan betydelse men i vissa fall tycker man faktiskt inte samma sak som moderatorn och hade gärna velat läsa det svaret.

Skulle man inte kunna göra en funktion som istället för att radera OT så döljer man det och dom som vill se det kan bara trycka på en knapp och växla över?
Citera
2015-02-09, 08:48
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vad fyller det för funktion av att titta på skräp?
Vad exakt skulle det tillföra forumet..?
Citera
2015-02-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Vad fyller det för funktion av att titta på skräp?
Vad exakt skulle det tillföra forumet..?
Precis vad jag sa, alla håller inte alltid med moderatorn i alla lägen.

Det är flera gånger jag verkligen väntat på att någon ska svara på något bara för att få höra att det blev raderat. Andra gånger så skrivs det mycket intressanta saker men som inte har med just det ämnet att göra och därför bör det inte vara synligt för alla men för dom som orkar gå igenom det är det väl inget problem så länge man har valet?

Vad fyller det för funktion att censurera forumet helt?
Vad exakt tillför man forumet genom att inte ge folk möjligheten att läsa allt?
Citera
2015-02-09, 09:05
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zormac
Precis vad jag sa, alla håller inte alltid med moderatorn i alla lägen.

Det är flera gånger jag verkligen väntat på att någon ska svara på något bara för att få höra att det blev raderat. Andra gånger så skrivs det mycket intressanta saker men som inte har med just det ämnet att göra och därför bör det inte vara synligt för alla men för dom som orkar gå igenom det är det väl inget problem så länge man har valet?

Du tycker inte att det är en väsentlig skillnad på kvalitet kontra OT och skräp..?
...och inlägg som (återigen) tillför nånting till både forumet i sig, och diskussionen?

Forumet skulle bli infekterat med "roliga inlägg" och det skulle bara gå överstyr.

Är det inte då bättre att...hålla sig till ämnet i sig och kanske tänka till innan man skriver?
Citera
2015-02-09, 09:18
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
För att kunna maximera yttrandefriheten så behöver man i viss mån begränsa den. Hade alla hejvilt kunnat diskutera vad som helst i vartenda tråd utan att följa topic, eller att alla kan komma med oneliners i tron om att detta är Lunarstorm, så hade det blivit svårt att följa diskussionen på forumet.

I övrigt så kan man inte läsa borttagna inlägg då dessa i vissa fall bryter mot någon regel.
Citera
2015-02-09, 09:19
Medlem
Citat:
Du tycker inte att det är en väsentlig skillnad på kvalitet kontra OT och skräp..?
...och inlägg som (återigen) tillför nånting till både forumet i sig, och diskussionen?

Forumet skulle bli infekterat med "roliga inlägg" och det skulle bara gå överstyr.

Är det inte då bättre att...hålla sig till ämnet i sig och kanske tänka till innan man skriver?
Alltså varifrån får du att jag uppmuntrar till "roliga inlägg" eller att man inte ska hålla sig till ämnet?

Jag vill bara ha en möjlighet att läsa dom. Forumet skulle inte bli infekterat eller gå överstyr eftersom bara dom som väljer att se inläggen ser dom det är väl ganska självklart?

Om vi tar Juridik-delen t.ex. Där blir blir allting som inte har strikt med juridik raderat precis som det ska vara, men trots att ett inlägg inte har strikt med juridik att göra så kan det många gånger vara det bästa svaret på frågan. Om någon har ett problem tror du han bryr sig om själva problemet har en juridisk lösning eller en annan lösning så länge man får hjälp?

Därför är det bättre att ha tillgång till alla inläggen om man så väljer, om man inte vill det så behöver man ju inte så vad är problemet?

Varför är det bättre att en person får avgöra vad som är OT eller inte än att du själv får göra det?
Citera
2015-02-09, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
För att kunna maximera yttrandefriheten så behöver man i viss mån begränsa den. Hade alla hejvilt kunnat diskutera vad som helst i vartenda tråd utan att följa topic, eller att alla kan komma med oneliners i tron om att detta är Lunarstorm, så hade det blivit svårt att följa diskussionen på forumet.

I övrigt så kan man inte läsa borttagna inlägg då dessa i vissa fall bryter mot någon regel.
Återigen, jag har inte uppmuntrat på något sätt att man inte ska följa topic, jag förstår bara inte varför man inte kan välja själv om man vill läsa skiten eller inte?

Jag kan faktiskt bli riktigt förbannad många gånger när inlägg som jag anser vara helt relevanta för tråden blir borttagna. Oftast har moderatorerna rätt men dom är långt ifrån felfria det måste ni väl hålla med om?

Man får ju läsa trådar som hamnat i papperskorgen, varför inte då enskilda inlägg?
Citera
2015-02-09, 09:25
Medlem
Jiiimboohs avatar
Jag förstår vad du menar. Ibland uppstår en OT-diskussion som ändå är intressant och man hade velat läsa den. Dock är 9/10 av inläggen borttagna. (Resten av inläggen är kvar eftersom de är delvis OnT eller för att moderatorn har missat.)

Problemet med att låta OT-inlägg stå kvar, om än dolda, är att det då verkar som Flashback är tillåtande när det gäller OT och folk tror det är OK att diskutera vad som helst i vilken tråd som helst. Så även om jag förstår tanken tror jag inte att det hade funkat i praktiken. Kanske om man hade dubblerat antalet moderatorer.
Citera
2015-02-09, 09:30
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Alltså varifrån får du att jag uppmuntrar till "roliga inlägg" eller att man inte ska hålla sig till ämnet?

Jag vill bara ha en möjlighet att läsa dom. Forumet skulle inte bli infekterat eller gå överstyr eftersom bara dom som väljer att se inläggen ser dom det är väl ganska självklart?

Om vi tar Juridik-delen t.ex. Där blir blir allting som inte har strikt med juridik raderat precis som det ska vara, men trots att ett inlägg inte har strikt med juridik att göra så kan det många gånger vara det bästa svaret på frågan. Om någon har ett problem tror du han bryr sig om själva problemet har en juridisk lösning eller en annan lösning så länge man får hjälp?

Därför är det bättre att ha tillgång till alla inläggen om man så väljer, om man inte vill det så behöver man ju inte så vad är problemet?

Varför är det bättre att en person får avgöra vad som är OT eller inte än att du själv får göra det?

Jag tror du missuppfattat vad egentligen yttrandefrihet betyder.
Att du eller nån annan ska stå med en megafon och basera ut vilken skit man vill är inte vad detta går ut på, och det är inte vad Flashback står för.

Citat:
If it aint broke dont try and fix it
Citera
2015-02-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Jag förstår vad du menar. Ibland uppstår en OT-diskussion som ändå är intressant och man hade velat läsa den. Dock är 9/10 av inläggen borttagna. (Resten av inläggen är kvar eftersom de är delvis OnT eller för att moderatorn har missat.)
Exakt, det händer mig säkert 10 ggr om dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Problemet med att låta OT-inlägg stå kvar, om än dolda, är att det då verkar som Flashback är tillåtande när det gäller OT och folk tror det är OK att diskutera vad som helst i vilken tråd som helst. Så även om jag förstår tanken tror jag inte att det hade funkat i praktiken. Kanske om man hade dubblerat antalet moderatorer.
Jag håller inte med, hela trådar kan ju läsas i papperskorgen så varför är det skillnad på enskilda inlägg?
Citera
2015-02-09, 09:32
Medlem
Louises avatar
Citat:
Om OT bara mjukraderades även för användarna, dvs att de skulle kunna se raderade inlägg med hjälp av en knapptryckning, skulle trådar ganska snabbt kunna kapas av folk som vill diskutera vidare på den "dolda" nivån i stället för att följa topic. Detta skulle medföra en hel del besvär för moderatorerna eftersom mängden OT skulle stiga i stället för att som nu motas i grind, och det skulle inte medföra något av värde för forumet.
Citera
2015-02-09, 09:33
Medlem
Citat:
Jag tror du missuppfattat vad egentligen yttrandefrihet betyder.
Att du eller nån annan ska stå med en megafon och basera ut vilken skit man vill är inte vad detta går ut på, och det är inte vad Flashback står för.
Och du menar alltså att Flashback står för ohindrad censur? Då har du och jag väldigt olika uppfattningar om Flashback.

Förklara gärna varför det är så dåligt att personer som vill läsa ett inlägg faktiskt får göra det och dom som inte vill läsa det inte behöver?

Varför kan man låta hela trådar läsas i papperskorgen men inte enskilda inlägg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in