2016-12-28, 20:56
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Text

Lyssna xtro, jag tycker också den här händelsen är väldigt intressant, på flera olika sätt.

Men du överanalyserar det hela väldigt mycket och det blir bara nonsens utan substans som resultat.
Citera
2016-12-28, 21:07
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
1) Alla kanske inte var lika villiga att skjuta folk med AK,

2) chockerande idé - de kanske inte är så jävla smarta.

Och tom den som ställde upp förutom Adam satte alla skott(ca 7st) i bardisken..långt från nån ur södra.
Citera
2016-12-28, 21:11
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
(FB) Dubbelmordet på krogen vid Vårväderstorget, Göteborg 2015-03-18
Ljudupptagningar från tingsrätten

Tack, aa juste, har lyssnat på mycket av det där.

Förutom att man hör deras röster så kommer det inte fram nått nytt direkt? enklare att läsa förhören bara tycker jag
Citera
2016-12-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Och tom den som ställde upp förutom Adam satte alla skott(ca 7st) i bardisken..långt från nån ur södra.
Onur är dömd för 3 mord nu, et är det ingen annan som är va? Så han skjuter utan att tveka, han ska vara den galnaste av dem alla enligt en som känner dem väldigt väl. Hur lätt han har för att klippa ngn visar väl att det räckte för en gubbe att dra lite i Josefs krage så sa Onur släpp honom och tog upp puffran, skjut då skrek gubben och det gjorde han. Han har dessutom militärisk erfarenhet.

Den som vägrade vittna men som kände dem alla sa att han är stenhård och psykiskt störd
Citera
2016-12-28, 22:00
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Onur är dömd för 3 mord nu, et är det ingen annan som är va? Så han skjuter utan att tveka, han ska vara den galnaste av dem alla enligt en som känner dem väldigt väl. Hur lätt han har för att klippa ngn visar väl att det räckte för en gubbe att dra lite i Josefs krage så sa Onur släpp honom och tog upp puffran, skjut då skrek gubben och det gjorde han. Han har dessutom militärisk erfarenhet.

Den som vägrade vittna men som kände dem alla sa att han är stenhård och psykiskt störd

1. Onur sköt knapast för att döda i det läget, har läst fupen, han har damp verkar det som och han blev trängd av gubben och då sköt han..lågt i magen fö...ren otur att gubben dog

2. haha Onurs miltära erfarenhet sträcker sig så långt som en "pröva på dag" hos FM som hans lärare ordnade. INGET MER
Det är tydligt att du inte vet särskilt mycket men du vill gärna få folk att tro att du gör det.

Stenhård? killen är instabil och pratade som en papegoja i förhören

kom igen nu xtro
Senast redigerad av shponglad 2016-12-28 kl. 22:08.
Citera
2016-12-28, 22:12
Medlem
Citat:
1. Onur sköt knapast för att döda i det läget, har läst fupen, han har damp verkar det som och han blev trängd av gubben och då sköt han..lågt i magen fö...ren otur att gubben dog

2. haha Onurs miltära erfarenhet sträcker sig så långt som en "pröva på dag" hos FM som hans lärare ordnade. INGET MER

Stenhård? killen är instabil och pratade som en papegoja i förhören

kom igen nu xtro
"Den som vägrade vittna men som kände dem alla sa att han är stenhård och psykiskt störd"

Han sköt honom i bålen utan att vara det minsta trängd, Josef var trängd, därför dömde de Onur för mord.
Citera
2016-12-28, 22:18
Medlem
shponglads avatar
Citat:
"Den som vägrade vittna men som kände dem alla sa att han är stenhård och psykiskt störd"

Han sköt honom i bålen utan att vara det minsta trängd, Josef var trängd, därför dömde de Onur för mord.

Stenhård? läs hans förhör, hans käft glappar galet.

varför skriver du 24/7 i en tråd där du inte ens har koll på faktan om?
Citera
2016-12-28, 22:24
Medlem
Citat:
Stenhård? läs hans förhör, hans käft glappar galet.

varför skriver du 24/7 i en tråd där du inte ens har koll på faktan om?
Jag sa ju att det är så han beskrivs av folk i trakten, att han glappar är en sak, men man kan inte vara stenhård ändå, Berat ska vara hård men snacka om att han glappar, så vad är det för motsats i det?
Citera
2016-12-28, 22:27
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Jag sa ju att det är så han beskrivs av folk i trakten, att han glappar är en sak, men man kan inte vara stenhård ändå, Berat ska vara hård men snacka om att han glappar, så vad är det för motsats i det?

stenhård i min värld innebär att man inte spricker när snuten pressar en, men ialf.

Den enda stenhårda i det där gänget är Adam.

Ok men då håller vi med varandra, killen har damp, saknar konsekvenstänk och verkar vara allmänt dum i huvet.
Citera
2016-12-28, 22:38
Medlem
Citat:
stenhård i min värld innebär att man inte spricker när snuten pressar en, men ialf.

Den enda stenhårda i det där gänget är Adam.

Ok men då håller vi med varandra, killen har damp, saknar konsekvenstänk och verkar vara allmänt dum i huvet.
Det var ju det jag skrev, han anses psykiskt störd, fotbollstränaren sa ju i fup att det första han ville va att stå i mål, och han kunde få bollar stenhårt i trynet och bara borsta av sanden.

Men har du sett vad sakaryie snackar, han lägger dem helt tycker jag det ser ut som?
Citera
2016-12-28, 22:44
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Det var ju det jag skrev, han anses psykiskt störd, fotbollstränaren sa ju i fup att det första han ville va att stå i mål, och han kunde få bollar stenhårt i trynet och bara borsta av sanden.

Men har du sett vad sakaryie snackar, han lägger dem helt tycker jag det ser ut som?

Länge sen jag läste fupen i sin helhet, den är så jävla stor att den går knappt att bläddra i!

men det som sänkte hela gänget är vapnena och kulorna i väggen på lotsgatan.
utan dom hade ett åtal varit omöjligt.

Det enda som jag inte fattar är, dom lyckades göra sig av med alla kläderna, overallerna, polisvästen etc spårlöst(ingen har hittat dessa) varför behöll dom vapnena? man kan inte vara snål i ett sånt läge, hur fan kan dom ens tänkt tanken att behålla vapnen?

samma sak med pistolen från jaegersdorffplatsen..den behöll dom också...

Dom hade kunnat klara sig.
Citera
2016-12-28, 23:02
Medlem
Citat:
Länge sen jag läste fupen i sin helhet, den är så jävla stor att den går knappt att bläddra i!

men det som sänkte hela gänget är vapnena och kulorna i väggen på lotsgatan.
utan dom hade ett åtal varit omöjligt.

Det enda som jag inte fattar är, dom lyckades göra sig av med alla kläderna, overallerna, polisvästen etc spårlöst(ingen har hittat dessa) varför behöll dom vapnena? man kan inte vara snål i ett sånt läge, hur fan kan dom ens tänkt tanken att behålla vapnen?

samma sak med pistolen från jaegersdorffplatsen..den behöll dom också...

Dom hade kunnat klara sig.

Adam är den som gör massa misstag innan, och har suttit innan, och den som leder dem och som enligt många är deras ledare, och som i sitt förarbete agerat väldigt oerfaret och korkat, med tanke på vad han förbered inför.

Är med vid flyktbilsköpet, sitter på nycklarna till de inblandade lägenheterna, parkerar flyktbilen, en jävligt utmärkande sådan, utan en av lägenheterna, han hade massa bevis liggandes i lyan, han hade ju sina vanliga skor vid dådet. Klart han håller käft. När han gjort allt fel redan.

Som du säger, de har känt till detta ett tag men det verkar otroligt klumpigt på flera sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in