2016-08-10, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Dom va inte ute och åkte i flyktbilen, dom kom till flyktbilen i den hyrda volvon FSF, hämtade vapenväskan ur flyktbilen(som vid det här laget stog under bevakning av polisen) beställde en taxi till platsen, en av dom åkte i taxin med vapenväskan och 2 andra följde efter i Hyr-volvon. Det va då snuten stoppade dom och dom häktades.

Jag har funderat på det, varför inte dom gjorde sig av med vapnena direkt.
Och jag lutar faktiskt åt att dom kanske skulle behållas...taxin fick instruktioner att åka mot lotsgatan, det va där "förvaringslägenheten" låg, med knarket och resten av alla jävla vapen dom hade.
2 ak-47or är inte billiga, typ 30-50 lax.

Pistolen som använts vid skjutningen på jaegerdorffsplatsen(stavning?) hade dom ju behållit...

Det är så otroligt dumt om det var planen så jag är inte säker på min teori men annars fattar jag inte varför inte vapnena togs ur flyktbilen samma kväll och gjordes av med samtidigt som kläderna.
Aha tack för att du rättade.
Behålla vapnen låter ju helt vansinnigt, snålhet kan ju omöjligen få figurera i det läget?
Nej jag kan inte heller förstå varför man inte gör sig av med allt direkt, det måste ju vara prio ett.

Ingick inte mordförsöken vid jaegerdorffsplatsen i rättegången också eller är det ett separat åtal?
Citera
2016-08-10, 02:00
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Förste polisman på plats:

Citat:
En timme innan skjutningen kom det in en kille på krogen och stal Husseins mobil och
sprang ut från krogen. Mobilen var en Samsung.

Låter inte det jävligt flummigt?! Vem skulle snott den, kan ju knappast ha varit samma killar som var med i skjutningen?
Citera
2016-08-10, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Ursäkta en "lekman" men hur är det i området och mellan gängen idag?
Vad kan vi, polisen och framför allt de boende se fram emot?

Jag är inte boende där, men har nära bekanta (fullt hederliga, som de flesta där) i området. Får säga att jag känner till geografin och "de kända" där ganska bra trots allt.

Såg i fupen att en spanare vid något tillfälle sett Tonie Santos Silva (apan) där. Vad gör han idag?
Har han tagit ett steg tillbaka?

Vad tror ni sker härnäst ärligt talat?
Denna händelse och framför allt domen mot de skyldiga känns lite som spiken i kistan, men naturligtvis är det inte så. Nya kändisar lär dyka upp och nya händelser lär ske. Känslan är ändå att polisen fått hyfsad koll på gatufolket där.
Men som sagt tidigar, jag är ingen expert.

Jämfört med 2013-2014 får man ju anse att detta året varit kolugnt. Tror det har varit ca 15 skottlossningar allt som allt i Polisregion Göteborg/väst(Storgöteborg, så 13 kommuner), vilket kan jämföras med 2013 då det sköts mest, 57, varav 8 döda. Även förra året var, om man bortser från de två makabra incidenterna på Hisingen, ganska lugnt.

Man får gå tillbaka några år för att vara på samma låga nivå som det varit i år.

2011: 48 skottlossningar
2012: 46
2013: 57
2014: 49
2015: Slutnota okänd, men skulle gissa på lite över 30.

Flera har dött + att polisen har burat in en hel del och detta verkar helt klart ha gett effekt.
Citera
2016-08-10, 02:11
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Låter inte det jävligt flummigt?! Vem skulle snott den, kan ju knappast ha varit samma killar som var med i skjutningen?

Det där är uppgifter som kom från idioten Homa Badpa så det blir lätt rörigt.
Men Hussein kan ha blivit av med 2 telefoner den kvällen, en såkallad "knarktelefon" hittades i en soptunna i närheten(hans dumpade den själv, det är bekräftat av kemal vars fingeravtryck satt på den) och så kan hans personliga telefon blivit snodd, Fupen är jävligt rörig här för allt är andrahansuppgifter om den andra luren, det kan också va samma telefon.

Men den snoddes inte inne på krogen för historien är att han la den på en pelare och sen gick bort lite för att snacka med nån(utanför krogen), och då blev den snodd.
Men det va nånting som Mala sa till Homa som sen sa det i förhöret.

Edit:

sid 426 ur förhöret med homa badpa
Citat:
De hälsade på Mala inne på stället, en stund senare kom Hussein Chit och de frågade honom
varför han inte svarade på telefon. Då sa Mala att någon snott den utanför restaurangen
tidigare.
De skrattade åt det och så satte de sig för att kolla andra halvleken på matchen

Sid 432

Citat:
Homa berättar vidare:
Jag ringde Hussein när vi var på väg till krogen. Jag fick inget svar. Jag skickade sms om att
jag var på väg. Jag träffade Mala när vi kom in på krogen. Jag frågade honom om vart
Hussein var, han svarade ju inte på telefonen. Mala sa att någon hade snott Husseins telefon.
Han hade lagt den på en pelare och gått iväg och när han kom tillbaka hade någon snott den.

Jag och Rabi var kvar och efter typ 10 minuter så kom Hussein och på långt håll skrattade
han och sa att någon har snott hans Samsung. Han kommenterade det med man brukar ju sno
Iphones.
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-10 kl. 02:18.
Citera
2016-08-10, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasVonCreme
Sluta outa din jävla Biskopsgårdare, mammas död

On topic:

Kommer dom överklaga?

Haha vem fan e du. Står o skyddar en brottslig neger. Han är minst lika delaktig i allt.
Citera
2016-08-10, 02:44
Medlem
Citat:
Dom va inte ute och åkte i flyktbilen, dom kom till flyktbilen i den hyrda volvon FSF, hämtade vapenväskan ur flyktbilen(som vid det här laget stog under bevakning av polisen) beställde en taxi till platsen, en av dom åkte i taxin med vapenväskan och 2 andra följde efter i Hyr-volvon. Det va då snuten stoppade dom och dom häktades.

Jag har funderat på det, varför inte dom gjorde sig av med vapnena direkt.
Och jag lutar faktiskt åt att dom kanske skulle behållas...taxin fick instruktioner att åka mot lotsgatan, det va där "förvaringslägenheten" låg, med knarket och resten av alla jävla vapen dom hade.
2 ak-47or är inte billiga, typ 30-50 lax.

Pistolen som använts vid skjutningen på jaegerdorffsplatsen(stavning?) hade dom ju behållit...

Det är så otroligt dumt om det var planen så jag är inte säker på min teori men annars fattar jag inte varför inte vapnena togs ur flyktbilen samma kväll och gjordes av med samtidigt som kläderna.

Sammantaget får man intrycket av rejält låga IQn. De här grabbarna hade nog inte överlevt länge om de inte hade åkt fast. Behålla vapnen 😱. Beställa en taxi till flyktbilen för att frakta vapnen 😱. Fast de hade en hyrbil. De riktigt bad om att åka dit.
Citera
2016-08-10, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
nån som kan förklara varför polisen hade spaning mot krogen ?

Dom hade span på torget efter narkotikaförsäljning
Citera
2016-08-10, 05:40
Medlem
drunknars avatar
Är det någon som har koll på detaljerna kring hur det gick till när Adam(trolig gm1) blir skjuten 2014? Känns inte helt osannolikt att krogmassakern i alla fall delvis kan vara hämnd på denna skjutning/mordförsök.
Citera
2016-08-10, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Är det någon som har koll på detaljerna kring hur det gick till när Adam(trolig gm1) blir skjuten 2014? Känns inte helt osannolikt att krogmassakern i alla fall delvis kan vara hämnd på denna skjutning/mordförsök.

Kan vara denna video...https://www.youtube.com/watch?v=GhxqIITtTtU
Citera
2016-08-10, 06:50
Medlem
Vasse go. https://www.youtube.com/watch?v=GhxqIITtTtU
Citera
2016-08-10, 07:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Sammantaget får man intrycket av rejält låga IQn. De här grabbarna hade nog inte överlevt länge om de inte hade åkt fast. Behålla vapnen 😱. Beställa en taxi till flyktbilen för att frakta vapnen 😱. Fast de hade en hyrbil. De riktigt bad om att åka dit.
Nu har jag inte läst FUP:et ingående men bara de faktum att de inte klarar av att fixa fram ospårbara engångare som sedan polisen lyckas med att knyta till dem, samtidigt som de uppenbart har sin egna telefoner avstängda under tiden skjutningen pågår, tyder inte på någon högre förmåga hos dessa fjantar.
Citera
2016-08-10, 08:27
Medlem
Kan någon snälla länka FUP till morden på vårväderstorget. Har letat bland länkarna på sida 1 men ingen av de är större än 1300 sidor. Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in