2022-01-08, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vilken utdelning kan vi räkna med till våren?

Själv tror jag på en vinst per aktie om 30 SKR ( vinst per aktie för q4 antas öka med drygt 20 procent i förhållande till q3) Jag tror att det vore rimligt att öka på utdelningen från 50 till 60 procent av vinsten. Får jag rätt hamnar vi på 18 kr per aktie.
Citera
2022-01-09, 00:35
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Tre kronor.
Nu när det är slutspelat i skumraskländer blir det bara kalles kaviar istället för rysk.

Hur stor del av vinsten kommer från svartlistade länder?
Det kan inte vara många procent.
Citera
2022-01-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Hur stor del av vinsten kommer från svartlistade länder?
Det kan inte vara många procent.

Vinsten ökar ännu mer exponentiellt mot omsättningen än tidigare - därför att bolaget gjort
återköp av egna aktier som makulerats
Citera
2022-01-09, 07:08
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Själv tror jag på en vinst per aktie om 30 SKR ( vinst per aktie för q4 antas öka med drygt 20 procent i förhållande till q3) Jag tror att det vore rimligt att öka på utdelningen från 50 till 60 procent av vinsten. Får jag rätt hamnar vi på 18 kr per aktie.

12-15 kronor vore fantastiskt.
Citera
2022-01-09, 13:42
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vinsten ökar ännu mer exponentiellt mot omsättningen än tidigare - därför att bolaget gjort

Vad menar du att vinsten ökar ännu mer exponentiellt mot omsättning? Hur kan det ha blivit det?
Senast redigerad av Klappasäften 2022-01-09 kl. 13:45.
Citera
2022-01-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vad menar du att vinsten ökar ännu mer exponentiellt mot omsättning? Hur kan det ha blivit det?

Vinsten per aktie - ja eftersom de köpt aktier som de mackat = befintliga aktieägare får med
automatik större del i (kvarvarande) egna kapitalet o framtida vinster.

Redan innan ökade vinsten procentuellt snabbare än omsättningsökningen
Citera
2022-01-09, 14:28
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Vinsten per aktie - ja eftersom de köpt aktier som de mackat = befintliga aktieägare får med
automatik större del i (kvarvarande) egna kapitalet o framtida vinster.

Redan innan ökade vinsten procentuellt snabbare än omsättningsökningen

Är du säker på att återköpta aktier redan är makulerade?
Kungarna av återköp, SWMA, gör det en gång per år, efter godkännande av stämman.
Citera
2022-01-09, 23:06
Medlem
DaleDentons avatar
Citat:
Tre kronor.
Nu när det är slutspelat i skumraskländer blir det bara kalles kaviar istället för rysk.

Det är därför jag och rymdödlorna på ap-fonderna shortladdrade evo i fredax ihop med mossad.
Monkey see monkey do. Free bananas.

Hur vet du att ap-fonderna har blankat i fredags? Evo finns inte med i Fi:s blankningsregister.
Citera
2022-01-10, 07:32
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaleDenton
Hur vet du att ap-fonderna har blankat i fredags? Evo finns inte med i Fi:s blankningsregister.
Blev några bira den dan, haha.
Jag drev lite med teorierna ett par sidor bak att ap-fonderna skulle ge sig på evo som några whiteknight-hedgies.

Det jag menade var att de som shortar sitter nog på andra sidan Atlanten. Själv är jag bara en liten fisk som passar på att nypa lite köttslamsor när hajarna går loss.
Citera
2022-01-11, 08:20
Medlem
DaleDentons avatar
Citat:
Blev några bira den dan, haha.
Jag drev lite med teorierna ett par sidor bak att ap-fonderna skulle ge sig på evo som några whiteknight-hedgies.

Det jag menade var att de som shortar sitter nog på andra sidan Atlanten. Själv är jag bara en liten fisk som passar på att nypa lite köttslamsor när hajarna går loss.

Ja det är nog jänkarna som blankar först med chockbesked om kraftigt höjda räntor men tar inte lång tid innan det sänder chockvågor över hela Europa, (vilket vi bla såg både i fredags och igår). Tillväxtbolagen är ju de som blankas först pga deras massiva behov av riskkapital.
Citera
2022-01-12, 12:33
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Jo, men återköp innebär att vinsten har spenderats. Det är helt likvärdigt med att dela ut vinsten.
Citera
2022-01-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Jo, men återköp innebär att vinsten har spenderats. Det är helt likvärdigt med att dela ut vinsten.

Men varje innehavares andel ökar o erhåller allt större del i vinst o jag syftar på ökande omsättning o ökande vinster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in