2021-12-31, 19:07
Medlem
ALL TIME HIGH IGEN ! Tillväxten är så hög ( se länk: https://evotracker.live/ ) att man nästan tror att man drömmer

GOTT NYTT ÅR
Citera
2022-01-01, 15:56
Medlem
Luftgevars avatar
Enligt mig ett av Sveriges absolut bästa företag rent operationellt. Nästintill monopol i en gigantisk expanderande bransch som digitaliseras. Man rider på legaliseringsvågen. Skalbarhet kombinerat med hög tillväxt och fantastisk lönsamhet. What's not to love?

Mycket intressant case.
Senast redigerad av Luftgevar 2022-01-01 kl. 16:00.
Citera
2022-01-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Tydligen är det efter påtryckningar från EU-nivå som FI nu drar tillbaka informationen. Jag testade själv att fråga om korta positioner där bland annat EVO kunde vara involverat och fick detta till svar. Finansbranschen är korrupt som sjutton.

Era amatörer

Tanken har aldrig slagit er att titta vart aktien är listad på andra exchanges?
https://otce.finra.org/otce/equityShortInterest

Sök på Evolution.
Många utländska aktier är listade i USA på OTC men även på högre listor.

Sen har ni datumen här också när det rapporteras i USA.
https://www.finra.org/filing-reporting/regulatory-filing-systems/short-interest

Går alltså att kross-referera och dra slutsatser även om man inte har blankningsdata i Sverige.
Citera
2022-01-01, 20:40
Medlem
backwardations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssfishiN3
Era amatörer

Tanken har aldrig slagit er att titta vart aktien är listad på andra exchanges?
https://otce.finra.org/otce/equityShortInterest

Sök på Evolution.
Många utländska aktier är listade i USA på OTC men även på högre listor.

Sen har ni datumen här också när det rapporteras i USA.
https://www.finra.org/filing-reporting/regulatory-filing-systems/short-interest

Går alltså att kross-referera och dra slutsatser även om man inte har blankningsdata i Sverige.

Mer relevant är att kolla på huvudlistor eftersom likviditeten är väldigt dålig för i synnerhet svenska aktier på OTC. Korta positioner där utgör en bråkdel av vad som förekommer på hemlistan så jag ser inte direkt informationsvärdet i detta fall.

Sen var jag mest nyfiken på varför FI plötsligt hade dolt informationen. Jag har ändå inget större egenintresse i denna fråga.
Citera
2022-01-01, 22:28
Medlem
Citat:
Mer relevant är att kolla på huvudlistor eftersom likviditeten är väldigt dålig för i synnerhet svenska aktier på OTC. Korta positioner där utgör en bråkdel av vad som förekommer på hemlistan så jag ser inte direkt informationsvärdet i detta fall.

Sen var jag mest nyfiken på varför FI plötsligt hade dolt informationen. Jag har ändå inget större egenintresse i denna fråga.

OTC-aktien följer ändå huvudaktien då de är korrelerade.
Ingen blankar OTC-aktien om de inte tror att huvudaktien faller.

Enkel deduktion.
Citera
2022-01-01, 22:52
Medlem
backwardations avatar
Citat:
OTC-aktien följer ändå huvudaktien då de är korrelerade.
Ingen blankar OTC-aktien om de inte tror att huvudaktien faller.

Enkel deduktion.

Nej. Alla aktier eller för den delen index har alltid en viss grad av short interest. Ingen blankar aktier om man inte tror på nedgång oavsett om aktien blankas på OTC eller inte. Ditt argument är således inte giltigt.
Citera
2022-01-01, 23:04
Medlem
Citat:
Nej. Alla aktier eller för den delen index har alltid en viss grad av short interest. Ingen blankar aktier om man inte tror på nedgång oavsett om aktien blankas på OTC eller inte. Ditt argument är således inte giltigt.

Du får nog vidareutveckla detta då det du säger är ytterst motsägelsefullt.
Om man blankar OTC-aktier, så innebär det i praktiken att man bettar på att huvudaktien ska falla.

Det finns skatteskäl till att Amerikanare antagligen väljer blanka OTC-aktier än huvudaktien, om man bortser från likviditeten som är mindre vid OTC-aktier.
Citera
2022-01-01, 23:11
Medlem
backwardations avatar
Citat:
Du får nog vidareutveckla detta då det du säger är ytterst motsägelsefullt.
Om man blankar OTC-aktier, så innebär det i praktiken att man bettar på att huvudaktien ska falla.

Det finns skatteskäl till att Amerikanare antagligen väljer blanka OTC-aktier än huvudaktien, om man bortser från likviditeten som är mindre vid OTC-aktier.

Aktier på huvudlistan är alltid blankade oberoende av positionernas storlek. Du kan därför inte enbart med en OTC-information med låg volym dra någon slutsats av värde utöver att ”någon bettar på att aktien ska ner”. Att någon satsar på en nedgång sker hela tiden och därför är informationsvärdet från OTC för en svensk aktie begränsat.

De flesta blankningar på huvudlistan sker av amerikanska företag så även av den anledningen tillmäter jag inte någon OTC-information av större värde.
Senast redigerad av backwardation 2022-01-01 kl. 23:14.
Citera
2022-01-03, 11:05
Medlem
Citat:
Aktier på huvudlistan är alltid blankade oberoende av positionernas storlek. Du kan därför inte enbart med en OTC-information med låg volym dra någon slutsats av värde utöver att ”någon bettar på att aktien ska ner”. Att någon satsar på en nedgång sker hela tiden och därför är informationsvärdet från OTC för en svensk aktie begränsat.

De flesta blankningar på huvudlistan sker av amerikanska företag så även av den anledningen tillmäter jag inte någon OTC-information av större värde.

Sant, men det beror det totala antalet aktier som är blankade, dest fler som är blankade desto större signalvärde har det.
Citera
2022-01-03, 18:36
Medlem
Mycket förvånad över att Evo uppges vara noterad i USA. Kan detta möjligen vara rester efter Netent som ju genom uppköp nu ägs av Evo?
Evo har ju offentligen sagt att det inte finns planer för notering i USA, vilket ju är en lustig utsaga om bolaget redan varit noterat där?
Citera
2022-01-08, 12:37
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Spelarantalet växer på duktigt.
ATH ikväll i lobbyn (38k)
Misstänker att Q4 nog kommer bli den bästa rapporten man någonsin levererat.

Vilken utdelning kan vi räkna med till våren?
Citera
2022-01-08, 12:51
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vilken utdelning kan vi räkna med till våren?
Tre kronor.
Nu när det är slutspelat i skumraskländer blir det bara kalles kaviar istället för rysk.

Det är därför jag och rymdödlorna på ap-fonderna shortladdrade evo i fredax ihop med mossad.
Monkey see monkey do. Free bananas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in