Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
En guldgruva för utpressare, kidnappare m.fl.!
Riktigt kul blir det när nya förslagen om att begränsa offentlighetsprincipen för domstolar. Då skyddas dömda brottslingar medan aktieägare hängs ut.
Om lån av aktier kräver ett offentligt register kan man undra varför vanliga lån av pengar inte gör det...
Äsch vi blodsugande kapitalister förtjänar ju att hängas ut. Är väl därför man har ”alla som tjänade mest i din kommun” i skvallermedia så att alla utpressare får veta vem de ska råna...
Egentligen tycker jag det är ganska olustigt att allt ägande är offentligt men i så fall bör även korta positioner omfattas av offentlighet. P&D med Jörns Bullmarknad ska ha samma villkor som misstänkta blankarattacker mot tex EVO.
När det kommer till lån av pengar finns det aggregerade data på kreditmängd, bolån, margin accounts och liknande beroende på land. Det jag tänkte på är varför FI stryper informationen efter vad någon EU-myndighet sagt. Information om blankningar är mig veterligen inte hemlig enligt svensk lagstiftning och det får mig att fundera över hur påverkbara våra organ egentligen är. Därav min fundering.