2015-03-18, 15:23
Medlem
Tröttsamt när Swedbank tar 250kr för varje transaktion till utanför europa.
Man förstår att bankerna tjänar mycket pengar.
Någon som har koll på något annat sätt eller annan aktör som tar mycket mindre utan att förlora på växlingskurs.

Mvh
Citera
2015-03-18, 15:43
Medlem
Transferwise !!!

Kanonbra och när jag för över t ex 20.000 SEK från Danmark så tjänar jag ca 700sek mot att använda banken (+ pengarna kommer fram på 1-2 dagar.
Citera
2015-03-18, 16:27
Medlem
frank_pes avatar
Santander CONSUMER BANK tar inte ut några avgifter eller valutaväxlingspåslag när du tar ut i bankomat eller handlar över hela världen.
Citera
2015-03-18, 20:21
Medlem
Tack för båda tipsen, ska kolla upp dessa.
Tack!
Citera
2015-03-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Santander CONSUMER BANK tar inte ut några avgifter eller valutaväxlingspåslag när du tar ut i bankomat eller handlar över hela världen.

Inte heller ica gör det.
Citera
2015-03-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe

Nä, men vid kontantuttag verkar de ta 15% ränta från dagen du tar ut pengar tills du betalt.
Citera
2015-03-20, 00:14
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Nä, men vid kontantuttag verkar de ta 15% ränta från dagen du tar ut pengar tills du betalt.
Hmm ...nu länkade jag till deras kort utan kredit och där har man självklart ingen ränta.
Såg bara att man har 30 räntefria dagar på krediten och sedan 15% men kanske har missat något?

En till avgift man slipper hos Santander är årsavgift som ICA fortfarande kör med på sina kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in