2003-07-01, 00:06
Medlem
Byfånens avatar
Hur känns ruset med A ??
Vad är det som gör att man blir torsk på A ?

Jag bara undrar då jag träffade en barndomskamrat som gått på A (hårt) i ca 5 år, Hon var tandlös o stod o ryckte som en dåre i armar o ben o var allmänt nojig (hon trodde min sambo var snut) ! Verkar vara ett ganska menigslöst liv !
Citera
2003-07-01, 06:11
Medlem
ja du, kan bara tala för mig själv. Men dom vanligaste effekterna är väll at man blir pigg o full av energi, pratig (så man kan prata sönder dom flesta..). Ökat självförtroende, glad o nöjd med det mesta, alla bekymmer o problem blir som bortblåsta.. Man känner sig helt enkelt BRA :!:

Sen är det väll som med allt annat, olika för olika personer. Vissa tycker tjack är skit, andra tycker det är underbart (gissa vad jag tycker?).

Vanliga bieffekter är väll potensproblem (tjackballe), svettningar, hjärtklappning, yrsel.. Tar man lite lagom för att uppnå en bra partynivå så brukar iaf inte jag ha några större problem, visst kan picken dra ihop sig lite (typ som att bada i alldeles för kallt vatten), men den brukar få liv när det kommer till kritan.
lagom är bäst, men det är inte alltid så lätt.. man vill ju gärna ta liiite till i hopp om att allt ska bli änu bättre än vad det redan är, men risken är att det inte alls blir bättre.. istället märks bieffekterna tydligare.

Varför vissa blir torsk på just tjack har jag ingen aning om. Är väll som med alla andra droger, inklusive alkohol. En del tappar kontrollen o torskar, medans dom flesta klarar av att hantera det man håller på med..
Har aldrig fattat hur folk kan torska på diverse droger. Jag tycker det är kul till en viss gräns, sen blir man ju bara dålig av skiten. Det som händer med mig då är att jag får total jävla AVSMAK, o vill inte se skiten. Folk med problem verkar reagera precis tvärtom och trycker i sig mer istället, i hopp om att det ska bli bättre.. folk funkar väll olika helt enkelt, jag är iaf glad att jag har mina spärrar!
Citera
2003-07-01, 10:22
Medlem
Jag blir faktiskt lugn och harmonisk (samtidigt som jag har en massa positiv energi, kan diskutera osv osv) på tjack. kanske jag har mbd i skallen vad vet jag. Man får i alla fall ork att göra en jävla massa grejer, vara ute på äventyr, diskutera och sånt trots att klockan är 0500
Citera
2003-07-01, 17:15
Medlem
Kicken på amfetamin är helt underbar. Det är en härlig känsla att ha allt under kontroll. Man utför nästan alla handlingar bättre när man är påverkad. Problemet med amfetaminet är att man mår bra i 5-6 timmar sen mår man dåligt i två dagar. Helt enkelt inte värt att ta. Bättre att vänta på "fint" knark som en ren dos mdma med lite fint gräs

En bekant till mig är en amfetaminist. Han är en sån som kan va uppe i 5 dagar utan problem. Sittar och knåpar musik som han alltid tror att han har lyckats bra med under ruset som sedan låter dåligt i real life. Han äter bättre under påverkan än i normalt tillstånd och sover till och med på det(och då menar jag inte överdos). Det är inge dunder grejer riktiga tjack pundare kör med fär att om det skulle vara det så skulle man få överdos hela tiden. Halva njutningen för honom när det gäller att ta tjack är snorten. Han älskar att få upp det sybtetiska medlet i näsan och sedan känna det rinna ner brrr :x

Personligen så förstår jag inte hur man kan ta en sådan drog nästan var och varannan dag. Den är för stark och äter upp en både fysiskt och psykiskt snabbt. Han sitter oxå hemma hela tiden, det är väl 4-5 år sedan han var utanför dörren(och då räknar jag inte med jobb och att gå till affären. Sen så har det väl hänt att man har lyckats övertala honom att komma in till centrala sthlm för kika runt. Men då är han så uppspelt och nojjig att han springer 20 meter framför och kikar efter faror. Man får ingen kontakt med honom för att han yrar och känner sig allmänt förvirrad. Det bästa var när det kom fram en kvinna som inte bor i sthlm och frågade om han kunde beskriva vägen till vasagatan. Då tittade han på mig och frågade om det var en tunnelbanehållplats. 29 år i sthlm och man tror att vasagatan är en hållplats säger ju sitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in