ja du, kan bara tala för mig själv. Men dom vanligaste effekterna är väll at man blir pigg o full av energi, pratig (så man kan prata sönder dom flesta..). Ökat självförtroende, glad o nöjd med det mesta, alla bekymmer o problem blir som bortblåsta.. Man känner sig helt enkelt BRA :!:
Sen är det väll som med allt annat, olika för olika personer. Vissa tycker tjack är skit, andra tycker det är underbart (gissa vad jag tycker?).
Vanliga bieffekter är väll potensproblem (tjackballe), svettningar, hjärtklappning, yrsel.. Tar man lite lagom för att uppnå en bra partynivå så brukar iaf inte jag ha några större problem, visst kan picken dra ihop sig lite (typ som att bada i alldeles för kallt vatten), men den brukar få liv när det kommer till kritan.

lagom är bäst, men det är inte alltid så lätt.. man vill ju gärna ta liiite till i hopp om att allt ska bli änu bättre än vad det redan är, men risken är att det inte alls blir bättre.. istället märks bieffekterna tydligare.
Varför vissa blir torsk på just tjack har jag ingen aning om. Är väll som med alla andra droger, inklusive alkohol. En del tappar kontrollen o torskar, medans dom flesta klarar av att hantera det man håller på med..
Har aldrig fattat hur folk kan torska på diverse droger. Jag tycker det är kul till en viss gräns, sen blir man ju bara dålig av skiten. Det som händer med mig då är att jag får total jävla AVSMAK, o vill inte se skiten. Folk med problem verkar reagera precis tvärtom och trycker i sig mer istället, i hopp om att det ska bli bättre.. folk funkar väll olika helt enkelt, jag är iaf glad att jag har mina spärrar!