Är certifierad Alkoholist sedan 2010, d.v.s. jag firar 5-års-jubileum i år.
Under tonåren har jag aldrig FESTAT-festat. Präktig som man var så köpte man sig sina 2,8

r och 3,5: or när jag fyllde arton. Bad ingen köpa ut åt mig på Systemet utan gick dit pretty much samma dag som jag fyllde 20.
Och även därefter, så drack jag kanske på fester säg 5 ggr om året, dvs väldigt lite. Jag såg aldrig alkohol som ett alternativ för att dämpa min ångest, fram tills just år 2010. Det fanns inte på kartan.
Jag kommer inte gå in i någon större förklaring om varför jag började ty mig till alkoholen, men long story short, psykiska sjukdomar deluxe med extra allt, provat allt, varit inom alla instanser inom Psykiatrin. Alkoholen för min del är således självklart ett symptom för att lindra ångesten.
Det började rätt snällt med 5,0

r i liten skala, men idag är det säg 6 st 50 cl 7,2 % per dag. I vissa fall 8 stycken.
Jag välkomnar döden, mitt mående och mina erfarenheter med eller utan alkohol har gjort mig till ett vandrande lik. Men samtidigt försöker jag inte aktivt att supa ihjäl mig. Jag vill varken leva eller dö.
Jag har sökt hjälp överallt för mina grundproblem, och gör det än idag, men tro mig, hjälpen finns inte, så snälla, inga svar utan insikt om hur hjälpen "finns" där.
Så, några kvalificerade gissningar om hur länge min lever kommer klara alkoholintaget, med åtanke att jag fortsätter i samma stil som idag?