• 1
  • 2
2015-03-17, 09:27
Medlem
Culpeppers avatar
Halloj!

Hur fan är tanken att som 19 ska kunna ha bil? Har kollat på lite bilar på blocket och sen trygghansa försäkringar. Asså halv försäkringar ligger ju för mig på typ 30-40K per år... Har cashen att köpa en bil för typ 200 lax men fan inte att ha försäkring på den -.- ..
Citera
2015-03-17, 09:29
Medlem
Köp en billigare bil eller skriv den på föräldrarnas namn.
Citera
2015-03-17, 09:42
Medlem
Det är dyrt att försäkra sig som yngling därför att dessa kör så illa och orsakar många skador. När du blivit äldre och mognare blir det billigare.
Citera
2015-03-17, 11:45
Medlem
kleijons avatar
Sen har aldrig Trygg hansa varit billigast.. Iaf inte för mig! Länsförsäkringar har oftast varit billigast.
Citera
2015-03-17, 11:53
Medlem
Lugini3s avatar
Köp en bil för 150k istället så har du 50k över till försäkringen.

En Aygo, C1 eller 107 har du väl råd att försäkra? Du behöver inte slänga till med värsta AMG. En enkel lösning. Det finns fler kostnader i samband med bilägandet är köpet så det är något att tänka på.
Citera
2015-03-17, 12:16
Medlem
Just Trygghansa brukar inte vara billig... Kolla via compricer eller liknande försäkringsmäklare istället. Samt försäkringsbolag som de inte har med i jämförelsen, tex Aktsam eller skruvat.se så får du mer rättvis bild. Men det ÄR dyrt vara 19 och teckna bilförsäkring...
Citera
2015-03-17, 12:32
Medlem
Har du råd att köpa dyrare bil än de flesta så är du bara en tvättäkta idiot om du anser det är dyrt med försäkringar.
Tipset är att köra utan försäkring och jag kommer vara den förste som hoppas att du kvaddar den.
Citera
2015-03-17, 14:15
Medlem
Folksams märkesförsäkringar brukar oftast vara billigast, kolla upp det
Citera
2015-03-17, 16:10
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Halloj!

Hur fan är tanken att som 19 ska kunna ha bil? Har kollat på lite bilar på blocket och sen trygghansa försäkringar. Asså halv försäkringar ligger ju för mig på typ 30-40K per år... Har cashen att köpa en bil för typ 200 lax men fan inte att ha försäkring på den -.- ..

Tja heter du Ahmed och bor i Tensta och vill försäkra en M5:a så ber försäkringbolaget dig att fara och flyga så var glad att du än så länga kan försäkra ditt vrålåk. F.ö kanske du borde välja en billigare förstabil. Vill du gasa så skaffa en rallybil - fan så mycket roligare.
Citera
2015-03-17, 21:26
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Halloj!

Lille vän Culpepper; Börja inte med att svära! Uppför dig på ett forum så blir allt bättre!

Berätta istället vilken bil du tänkt dig att köpa för dina 200 lax så kanske vi kan hjälpa dig.

Ps. Du kanske borde börja med en bil för mellan 20-30 tusen så har du cash över till helförsäkringen... Ds
Citera
2015-03-18, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smygare
Just Trygghansa brukar inte vara billig... Kolla via compricer eller liknande försäkringsmäklare istället. Samt försäkringsbolag som de inte har med i jämförelsen, tex Aktsam eller skruvat.se så får du mer rättvis bild. Men det ÄR dyrt vara 19 och teckna bilförsäkring...

Nackdelen med lågprisbolagen är ju att dom inte vill försäkra ungdomar samt dyrare bilar utan vill ha kunder med låg risk. Kollade runt förra månaden vid bilköp och både Aktsam och Vardia (skruvat) nekade då jag inte bodde i villa. Blev till slut If/Mercedesförs. för mig.
Citera
2015-03-18, 03:44
Medlem
TruckUrbans avatar
Är 21-23, stått som ägare i 1 år och betalar 420:-/mån för halvförsäkring, så extremt dyrt behöver det inte bli. V70 från 06 och länsförsäkringar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in