2015-03-16, 20:00
Medlem
panther1s avatar
Jag är för att man ska få diskutera allt som man anser är fel, ingen censur så.
Men:
Det blir samtidigt lite överdrivet när man låter folk sitta och skriva ord som "sandneger", "apa" eller "äckliga/smutsiga muslimer". En gång var det en svart tjej som hade sig själv på visningsbilden, då skrev folk bland annat "du är så äcklig och ful". Det är även högst tvivelaktigt att det tillåts läggas ut personuppgifter och adress till brottsoffer och folk som inte är dömda för någonting. Man kan ju ange etnicitet, kön och ålder utan i hänga ut en person, så länge den inte är dömd.

Ska sånt få förekomma?
Jag tycker att det ofta blir bisarrt att en del saker tillåts. Alla debatter ska få förekomma och vi ska ha yttrandefrihet, men inte mobbarfrihet.
Senast redigerad av panther1 2015-03-16 kl. 20:03.
Citera
2015-03-16, 20:06
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Men:
Det blir samtidigt lite överdrivet när man låter folk sitta och skriva ord som "sandneger", "apa" eller "äckliga/smutsiga muslimer". En gång var det en svart tjej som hade sig själv på visningsbilden, då skrev folk bland annat "du är så äcklig och ful". Det är även högst tvivelaktigt att det tillåts läggas ut personuppgifter och adress till brottsoffer och folk som inte är dömda för någonting. Man kan ju ange etnicitet, kön och ålder utan i hänga ut en person, så länge den inte är dömd.

Ska sånt få förekomma?
Jag tycker att det ofta blir bisarrt att en del saker tillåts. Alla debatter ska få förekomma och vi ska ha yttrandefrihet, men inte mobbarfrihet.

Det är ju bara till att anmäla allt du asner vara näthat.
Moderatorerna kan ju omöjligt ha koll på alla inlägg som görs här på flashback, därav "Rapportera inlägg"
Citera
2015-03-16, 20:07
Medlem
LiLWizs avatar
Vem eller vilka ska slutligen bestämma vad som är näthat? Vart drar man gränsen mellan vad som är tillåtet och vad som är ord som kan kränka någon?
Citera
2015-03-16, 20:08
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Det är ju bara till att anmäla allt du asner vara näthat.
Moderatorerna kan ju omöjligt ha koll på alla inlägg som görs här på flashback, därav "Rapportera inlägg"

Vi har ju ingen regel mot näthat, men anser TS att inläggen bryter mot någon av våra regler så får h*n gärna rapportera detta till oss så tas det omhand.
Citera
2015-03-16, 20:09
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Men:

Ska sånt få förekomma?

Definiera näthat
Citera
2015-03-16, 20:14
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
Definiera näthat

Att man skriver elaka saker som är irrelevanta, ex att någon är en "sandnegers apa", eller att "flyktingar borde skjutas" eller "fan vad ful och äcklig du är". Hot och sånt ska alltid bort.
Obefogade påhopp.
Senast redigerad av panther1 2015-03-16 kl. 20:16.
Citera
2015-03-16, 20:19
Medlem
stpungens avatar
Mm, visst är det tufft och hårt ibland, men vill man ha snällare forum så finns ex facebook,sen gnäller du över otrevliga saker som sägs till invandrare od men jag tycker att dom biter från sig riktigt bra och är minst lika otrevliga tillbaka ... jag tror inte du är van vid ett fritt och öppet debattklimat, men man vänjer sig.......sen kan jag faktiskt hålla med om att skriva ut namn på oskyldiga, men ibland vet man ju inte att dom är oskyldiga föränn man har facit i hand och att inte få spekulera om rättsfall före dom skulle kännas tråkigt.

Men iofs kan du ju ta på dig rollen som vår egen trådpolis och tipsa om överträdelser.
Senast redigerad av stpungen 2015-03-16 kl. 20:23.
Citera
2015-03-16, 20:21
Medlem
Citat:
Att man skriver elaka saker som är irrelevanta, ex att någon är en "sandnegers apa", eller att "flyktingar borde skjutas" eller "fan vad ful och äcklig du är". Hot och sånt ska alltid bort.
Obefogade påhopp.

Man ska kunna uttrycka sig så som man vill på flashback, sålänge det inte går till allt för stor överdrift. Tycker en person att flyktingar ska skjutas så får han väl tycka det. Sen om det är nödvändigt eller ej att tala om för en person hur ful och äcklig den är kan väl diskuteras...
Citera
2015-03-16, 20:30
Medlem
Reevess avatar
Yttrandefriheten är något av det finaste vi har, och vi ska vara extremt jävla försiktiga med att dra gränser.
Citera
2015-03-16, 20:44
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Obefogade påhopp.

Flera av det du nämner är åsikter,man får ha olika åsikter på fb
Citera
2015-03-16, 20:48
Medlem
Midus avatar
"Jag är för yttrandefrihet, men..."

Känns det igen? Vänj dig TS, och kom ut ur den skyddade verkstaden. Yttrandefrihet är absolut, att sålla bland skiten är priset du får betala. Ingen ska ha tolkningsrätt på vad som är "fel" att yttra.
Citera
2015-03-16, 20:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Vem eller vilka ska slutligen bestämma vad som är näthat? Vart drar man gränsen mellan vad som är tillåtet och vad som är ord som kan kränka någon?
Vad sägs om gällande lagstiftning? Förtal och förolämpning m.m. är redan reglerat i Brottsbalken. Dock verkar det inte finnas något bra sätt att efterleva det på forum där man får skriva anonymt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in