Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-16, 17:58
Medlem
LordCrumps avatar
Jag vill minska mitt nikotinintag och eventuellt på längre sikt helt sluta snusa. Tänker att förutom att trappa ner antalet prillor man tar per dag så kan man ju minska själva nikotinintaget genom att snusa svagare snus. Men det verkar överhuvudtaget inte finnas snus med lägre nikotinhalt, mini-snus har förstås mindre nikotin i sig men det är bara för att själva prillorna är mindre och det är för mig inte önskvärt. Har letat mycket nu utan framgång.

Förut såg jag "Loonic" som hade snus med 6mg nikotin/g, 4mg/g och 2mg/g men det verkar inte finnas längre. Jättesynd för det är en väldigt bra idé!

Så min fråga till flashback är om ni känner till något snus med vanlig snussmak i vanlig storlek?

Tobaksfria portioner med låg nikotinhalt skulle också kunna vara intressant.
Citera
2015-03-16, 20:05
Medlem
Arbetarbroders avatar
Alkohol och dryck --> Tobak
/Moderator
Citera
2015-03-16, 20:16
Medlem
LordCrumps avatar
Frånvaron av svar trots att tråden blev flyttad till rätt delforum tyder på att jag har rätt...ingen som har något tips?
Citera
2015-03-16, 20:24
Medlem
Jodå det har jag.
kaliber special har lågt nikotininehåll.
om du vill kan du googla på snus2.nu eller va skiten heter, där har dom även en underrubrik i sitt sortiment som just heter "lågt nikotininehåll" och sen kan du läsa mg/g i inehållsförteckning på respektive produkt.
Citera
2015-03-16, 21:02
Medlem
LordCrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yozimmer
Jodå det har jag.
kaliber special har lågt nikotininehåll.
om du vill kan du googla på snus2.nu eller va skiten heter, där har dom även en underrubrik i sitt sortiment som just heter "lågt nikotininehåll" och sen kan du läsa mg/g i inehållsförteckning på respektive produkt.

När jag söker verkar Kaliber Special ha 8mg/g vilket är standard. På snus2.se som sidan tydligen heter(aldrig sett förut) kan jag inte hitta underrubriken "lågt nikotinnehåll". När man väljer kategori kan man välja att sortera efter nikotinhalt men det funkar inte, för flera snus som är EXTRA STARK hamnar på både första och sista sidan

Om du har en specifik länk så länka gärna
Citera
2015-03-16, 21:08
Medlem
LordCrumps avatar
Haha, har testat att söka på "nikotinhalt" på flera snussidor och det genererar bara massa EXTRA STARKA snus

Är inte det här en lucka på snusmarknaden? Finns ju gott om light- och extra light-cigg...
Citera
2015-03-16, 22:54
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCrump
Haha, har testat att söka på "nikotinhalt" på flera snussidor och det genererar bara massa EXTRA STARKA snus

Är inte det här en lucka på snusmarknaden? Finns ju gott om light- och extra light-cigg...

Därav mini skulle jag tro. Och varför vill du inte snusa mini? Där har du ju mindre prillor med mindre nikotin per snus. Alt köp lös och gör väldigt små prillor?

Annars är det väl bara börja snusa mindre om du nu vill sluta.
Citera
2015-03-17, 00:54
Medlem
LordCrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Därav mini skulle jag tro. Och varför vill du inte snusa mini? Där har du ju mindre prillor med mindre nikotin per snus. Alt köp lös och gör väldigt små prillor?

Annars är det väl bara börja snusa mindre om du nu vill sluta.

Det är ju just små prillor jag inte vill ha, endast mindre nikotin. En miniprilla känner jag knappt att den sitter där, därför vill jag ha en snus i vanlig storlek men med lägre nikotinhalt

Har inte bestämt mig för att sluta än men självklart är en nedtrappning även i antal snus aktuellt om det nu blir så, men tänker att ett sätt att kringgå det (till en början) är om man kan snusa samma antal snus men ändå få i sig mindre nikotin. Smart va?
Citera
2015-03-17, 02:02
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordCrump
Det är ju just små prillor jag inte vill ha, endast mindre nikotin. En miniprilla känner jag knappt att den sitter där, därför vill jag ha en snus i vanlig storlek men med lägre nikotinhalt

Har inte bestämt mig för att sluta än men självklart är en nedtrappning även i antal snus aktuellt om det nu blir så, men tänker att ett sätt att kringgå det (till en början) är om man kan snusa samma antal snus men ändå få i sig mindre nikotin. Smart va?

Där är väl svaret i fet stil. Och tyvärr finns inte det att tillgå. Och det låter ju som du inte vill sluta utan att ha hela kakan...
Citera
2015-03-17, 04:14
Medlem
Nikotinbegäret släpper jävligt snabbt, finns ingen egentlig anledning att trappa ner.

Kör på fyllnad, något nikotinfritt alltså, tills du tröttnar på det också och slutar helt.
Citera
2015-03-17, 17:21
Medlem
LordCrumps avatar
Skrev ett halvlångt mail till Swedish Match där jag redogjorde mina synpunkter men fick bara ett otillfredsställande svar om att "mina synpunkter har vidarebefordrats till marknadsavdelningen"... :/

Så lanseras det ett light-snus vet ni vem de fick idén ifrån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in