Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-16, 17:46
Medlem
Drapåtrissors avatar
En hungerstrejk pågår på Bergbygård utanför Norrtälje. Dom asylsökande kräver att två anställda avskedas sedan dom fått fel färg på sina koppar. Enligt ett reportage på P4 upplever några det rasistiskt att dom som färgade tilldelats svarta muggar. Måste ju kännas väldigt kränkande och rasistiskt och ett solklart fall för vår nitiska DO.
http://norrteljetidning.se/nyheter/nyheter/1.2882897-hungerstrejk-inledd-pa-asylboende
Senast redigerad av Drapåtrissor 2015-03-16 kl. 18:06.
Citera
2015-03-16, 18:43
Medlem
So what? De har lärt sig att det finns två magiska kort att ta fram när man vill ha något; rasistkortet och hungerstrejk. Oavsett får man som man vill.

Personligen tänker jag skrika rasist till min norska arbetsgivare i morgon för jag vill ha en helikopter med egna piloter.
Citera
2015-03-16, 18:47
Medlem
"Rebaz Ahmad berättade under söndagen att hungerstrejken fortsätter.
– Om någon insjuknar på grund av hungerstrejken så ligger ansvaret hos Bergby gård och dess ägare, säger han."

Funkar det här resonemanget kommer mitt liv att snart ta sig en trevlig vändning!

Jag kommer sätta mig och hungerstrejka utanför banken och kräva 10 miljoner. Får jag inte det är det bankens ansvar.
Citera
2015-03-16, 18:58
Medlem
Nämndes det några fler grejer än bara kopparna?
Citera
2015-03-16, 19:07
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidgatBrugdgap
Nämndes det några fler grejer än bara kopparna?
Nämndes kopparna? Såg "saker" i artikeln.
Men detta liknar rasistbussarna och dylika händelser. Antagligen har de färgade fått kaffekoppar eftersom de alla dricker kaffe, så ser dom tekoppar delas ut till araberna och går bananas pga kopparnas färg utan att inse att någon i personalen tyckte att det såg bättre ut om det var enhetligt dukat.
Sen har de säkert frågat, på sin inavlat oförståeliga engelska, och fått ett oförstående eller "skämtsamt" svar när personalen inte insett vilken nivå av ap-korkad de är, å då har de fått rasismen "bekräftad". Nu finns bara en utbetalning cash från någon svensk fitta, vem som helst, på kartan......!!!!!!
Citera
2015-03-16, 19:16
Medlem
Sverige2025s avatar
Dom här människorna är uppenbarligen bluffflyktingr, varför ens låta dem få kostar pengar för?
Citera
2015-03-16, 19:18
Medlem
garm76s avatar
Bara att sätta dom otacksamma djävlarna på första bästa bananbåt hem efter dom tvångsarbetat ihop till biljetten.
Citera
2015-03-16, 20:09
Medlem
PissingContest: Nej i artikeln nämndes inget exempel alls, men TS pratade om något P4-inslag som också tydligen handlade om samma sak, dock ingen länk till det eller så.
Citera
2015-03-16, 20:14
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidgatBrugdgap
PissingContest: Nej i artikeln nämndes inget exempel alls, men TS pratade om något P4-inslag som också tydligen handlade om samma sak, dock ingen länk till det eller så.
Jo just det nämndes i programmet att svarta systematiskt tilldelades svarta muggar men tydligen inte illa menat utan mer som ett skämt. Men läste nu att dom som är missnöjda ska erbjudas plats på andra boenden så som vanligt går utpressning hem.
Senast redigerad av Drapåtrissor 2015-03-16 kl. 20:18.
Citera
2015-03-16, 20:15
Medlem
Starobrnos avatar
Från artikeln:
"Rebaz Ahmad berättade under söndagen att hungerstrejken fortsätter.
– Om någon insjuknar på grund av hungerstrejken så ligger ansvaret hos Bergby gård och dess ägare, säger han."

Kan man annat än instämma? Har dom flytt från bomber och krig, sjukdomar och svält, så ska väl inte Sverige ge dom fel färg på kaffemuggarna?
Citera
2015-03-16, 20:21
Bannlyst
Lär ju va många rashatare som arbetar på diverse asylboenden, eller inte.

Far åt helvete.
Citera
2015-03-16, 20:25
Medlem
ShlahLkhas avatar
Snacka om att vara oförskämda. Fick de aldrig lära sig hyfs som barn? De halsar i sig våra skattepengar samtidigt som de klagar över att vissa tittar lite snett på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in