Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-18, 14:57
Medlem
AntiKikes avatar
Intressant: gruppvåldtäkter, mord och trakasserier av landets hävdvunna befolkning är numera dessvärre vardagsmat.

Dock, om någon parasit klagar på färgen på en mugg så ilsknar Svensson till.

Med andra ord; massorna kan ta brutalisering men har svårt för uppenbar otacksamhet.
Citera
2015-03-18, 14:58
Medlem
Så nu måste de köpa in nya kaffekoppar för att inte personalen ska jävlas?
Vad fan är det för idioter som jobbar där egentligen?

En bättre lösning på problemet hade varit att inte "skämta" med de asylsökande om deras hudfärg.
Citera
2015-03-18, 15:09
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Så nu måste de köpa in nya kaffekoppar för att inte personalen ska jävlas?
Vad fan är det för idioter som jobbar där egentligen?

En bättre lösning på problemet hade varit att inte "skämta" med de asylsökande om deras hudfärg.

Nej, det var dumt gjort att försöka skämta med dem.
För skoj ska de ju fan inte ha.

Jag står fast vid att de kan ta sina koppa själva. Fattar inte varför de ska serveras.
Citera
2015-03-18, 15:25
Medlem
Någon som vet hur det går, har berörd personal fått sparken?
Citera
2015-03-18, 15:38
Bannlyst
Det här är bluff flyktingar som vet att man får allt serverat på silverfat om man drar rasist kortet i Sverige.

Skicka hem dom otacksamma svinen som bara lever på svenska skattebetalares pengar.
Senast redigerad av Insineratehymn 2015-03-18 kl. 15:40.
Citera
2015-03-18, 16:27
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Någon som vet hur det går, har berörd personal fått sparken?

Han är väl skyddad av typ LAS eller liknande anställninglag? (dålig på lag-namn) så han får nog fortsätta att servera lättkränkta kaffedrickare på den där, vad det nu är.. Herrgård typ?

Är det sånt liv om detta i offentligheten? Typ Twitter och sådana ställen och vad det nu mer finns, typ Aftonbladet.
Men ofc, är detta en äkta rasist-skandal och medias dom är "SANNING" så måste ju nån avgå, på nått vis.

Jag avskyr sånhär slentrianmässig nedtryckande rasistiska ord så ursäkta uttrycket men ju mer jag tänker på de här kränkta kaffedrickande hungerstrejkande asylsökande så ändå, det känns (ursäkta nu) "väldigt svennigt" att flippa ur över kaffe-mugg.
Detta är en level up givetvis, det är nog få svenskar som hungerstrejkat när de sneglat på hur andra får den "bästa kaffekoppen".
Citera
2015-03-18, 17:18
Medlem
Drapåtrissors avatar
När jag torkar röven så är toapapperet vitt. Vad händer om jag börjar hungerstrejka utanför Mölnlycke? Och DO måste naturligtvis ta tag i saken för inte kan vi ha en klart etniskt nedsättande färg på en produkt med en sådan uppenbart kränkande användning? Men visst glömde att vita svenskar är ju ingen etnisk grupp utan bara gnälliga rasister.
Citera
2015-03-18, 17:25
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
När jag torkar röven så är toapapperet vitt. Vad händer om jag börjar hungerstrejka utanför Mölnlycke? Och DO måste naturligtvis ta tag i saken för inte kan vi ha en klart etniskt nedsättande färg på en produkt med en sådan uppenbart kränkande användning? Men visst glömde att vita svenskar är ju ingen etnisk grupp utan bara gnälliga rasister.

Vita koppar är inte problemet för de på boendet. Utan att svarta personer får vita muggar och vita får svarta .

Är kanske lite konstigt och onödigt. Dock är hungerstrejk och tjafs onödigt såklart
Citera
2015-03-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nej, det var dumt gjort att försöka skämta med dem.
För skoj ska de ju fan inte ha.

Jag står fast vid att de kan ta sina koppa själva. Fattar inte varför de ska serveras.

Nej, lyteskomik passar sig inte i såna sammanhang, nej.
Ett skämt ska vara roligt åt båda hållen. Om nu dessa flyktingar kommer med trauman till ett nytt land så ska väl de som tar hand om dem vara lite mer lyhörda och professionella.
De är inte anställda som komiker utan för att ta hand om krigsdrabbade flyktingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Han är väl skyddad av typ LAS eller liknande anställninglag? (dålig på lag-namn) så han får nog fortsätta att servera lättkränkta kaffedrickare på den där, vad det nu är.. Herrgård typ?

Är det sånt liv om detta i offentligheten? Typ Twitter och sådana ställen och vad det nu mer finns, typ Aftonbladet.
Men ofc, är detta en äkta rasist-skandal och medias dom är "SANNING" så måste ju nån avgå, på nått vis.

Jag avskyr sånhär slentrianmässig nedtryckande rasistiska ord så ursäkta uttrycket men ju mer jag tänker på de här kränkta kaffedrickande hungerstrejkande asylsökande så ändå, det känns (ursäkta nu) "väldigt svennigt" att flippa ur över kaffe-mugg.
Detta är en level up givetvis, det är nog få svenskar som hungerstrejkat när de sneglat på hur andra får den "bästa kaffekoppen".

Hur vore det om du läser tråden istället för att jaga ryggdunkningar?
De fick kaffekoppar med olika färg beroende på deras hudfärg, för att personalen skulle "skämta".
Det handlar INTE om att de inte gillade svarta kaffekoppar utan det var personalens uppsåt som var det kränkande.
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-03-18 kl. 17:49.
Citera
2015-03-18, 17:46
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Vita koppar är inte problemet för de på boendet. Utan att svarta personer får vita muggar och vita får svarta .

Är kanske lite konstigt och onödigt. Dock är hungerstrejk och tjafs onödigt såklart
Nja undrar om kaffet smakar sämre i en mångkulturkopp? Nu var ju tanken god med att vilja markera mot rasism. Men vissa verkar inte ens som asylsökande vilja integrera sig så varför inte redan här markera att nu är det vi som sätter ribban.
Citera
2015-03-18, 22:11
Medlem
jomensures avatar
Är det någon högerfalang som betalar dessa för att bete sig så här just för få politisk vind?
För så här efterbliven kan man inte vara vare sig man blivit konstant beskjuten sista året eller hela livet varit den arabiska prinsessa de beter sig som.

För varenda skattebetalare i landet måste ju anse att landet är bättre utan Prinsessan Rebaz Ahmad och att hon borde sparkas ur landet med framstjärten före?
Citera
2015-03-18, 23:27
Medlem
Jag bor någon mil utanför herrgården dom bor på och noterade att flyktingarna satt upp en skylt nere vid vägen där de står "Prison"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in