2015-03-16, 11:12
Medlem
Smugens avatar
Hej!

Det är så att vårt företag valt att byta system och numer betala ut varor / tjänster man köpt på företagskortet på lönen. Fakturan på köpen kommer till mig provat och måste betalas.

Finns det något sätt att ta vinning av detta?
Vet att ICA betalade tillbaka 1% av köpt belopp tex. Nu var ju detta om man köpte varor på deras kort men ni förstår säkert min frågeställning
Citera
2015-03-16, 11:14
Medlem
Har för mig att man inte får ta del av bonus och annat privat.
Citera
2015-03-16, 11:20
Medlem
Smugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
Har för mig att man inte får ta del av bonus och annat privat.

Eftersom jag får en räkning på totalbeloppet och utbetalt på lönen kan de la inte styra på vilket sätt eller hur jag ska betala denna räkning?
Citera
2015-03-16, 12:46
Medlem
Kaustis avatar
Jag hade samma grej på mitt förra jobb. Alla utlägg gjordes privat och återbetalades sen på lönen. Jag orkade inte riktigt kolla igenom hur man bäst kunde använda det, men jag körde mitt Amex rätt friskt under dom där två åren och har väl rest gratis ett antal gånger tack vare det.

Har rest till Berlin t.o.r. med tjejen, till Umeå några gånger och har även en resa gratis till Asien och tillbaka i flygpoäng kvar på kortet.

Annars har jag för mig att folk körde diverse cashbackkort som du nämner, men tror inte någon fick mer än 1% tillbaka på det. Så om du då handlar för 150 000 kr så får du då 1500 kronor i cashback.
Amex-kortet (vet inte hur det ser ut nu, tror dom ändrat lite) ger 20 flygpoäng per handlad hundralapp, om jag inte räknat helt galet blir det 30 000 flygpoäng för 150 000 kr och då får du dessutom en "halva priset"-voucher som du kan använda. Det kommer du då tur och retur till USA på för poängen.

Men jag vet inte. Den lilla extrafördelen med Amex-kortet du får tas nog snabbt igen av att du handlar mer på kortet, så i längden är nog Amex ett sämre kort skulle jag gissa.

Men ja, det finns lite olika vägar att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in