2015-03-15, 23:14
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludi
Du är osynlig, du gömmer dig själv och visar din jävligaste sida på nätet.
Jaha, det var en form av argumentation för att försöka förminska mig. Då är jag med. Nej, jag är inte osynlig på nätet och min "jävligaste sida" kommer inte fram här. Faktum är att jag är frispråkig var jag än befinner mig.

"Som man känner sig själv, känner man andra", inte sant?

Citat:
Ursprungligen postat av Ludi
Vad i helvete, uppmuntrar du verkligen Glmm? vad fan är du för person?
Inte det heller, du hade fel även på den punkten. Jag brukar inte skriva i såna här trådar, men nu gjorde jag ett undantag för att provocera alla högfärdiga muppar som började kritisera honom istället för att svara på hans fråga.

Sedan så är det nog uppenbart för vilken medelintelligent person som helst att jag varken uppmuntrade honom eller kom med några förslag. Det krävs ingen raketforskare för att förstå sig på det jag skrev - var man med ett sunt förnuft förstår nog något så simpelt. Min text var med andra ord överflödig. Jag förstår däremot om du uppfattade annorlunda.
Citera
2015-03-15, 23:16
Medlem
Sudersvinets avatar
Gör inte allvar av din fantasi!
Olaga frihetsberövande är ett brott som kännetecknas av att någon berövar någon friheten genom att till exempel bortföra eller inspärra denne utan stöd för detta i lagen.

Brottet kan i Sverige ge fängelse i lägst ett och högst tio år. BrB 4:2
Citera
2015-03-16, 00:17
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Det märks att Flashback har förändrats med åren, det är en helt annan klientel nu. År 2006 trodde jag inte att det skulle vara så här många moralkärringar och efterblivna på forumet, men så har det blivit. Annat var det förr när sånt här kunde diskuteras utan inblandning av tanter, moralpoliser och 90-talister.
Ja, FB har gått från undergroundforum till det nya hamsterpaj där barn sitter och gapar om psykvård, eskortflickor och rabblar lagtext.

Frågan är HYPOTETISK och frågan är alltså:

A) om den kidnappade tjejen kommer att kunna må bra efter att den första chocken lagt sig och

B) vad man ska man tänka på i en sån situation, hur man tar hand om en fånge.

Svara istället för att sitta å gapa som kärringar.
Citera
2015-03-16, 01:12
Medlem
Hulls avatar
Först ringer jag hennes chef och frågar om jag kan få kidnappa henne en vecka eller två. Går det bra så fortsätter jag till steg två.

Jag skulle raka mig snyggt, klippa mig, duscha och klä mig oerhört snyggt och propert, fixa blommor och två flygbiljetter till en Söderhavs resort. Sen skulle jag ringa på hos henne och erbjuda henne en "kidnappning" där det bara finns en regel:
Hon måste låta mig göra allt jobb runtomkring och hon skall bara hänga med mig hela tiden. Hon måste gå på teater med mig, hon måste dansa med mig när jag vill och så vidare. Hon måste äta ute på fina restauranger vid stranden när solen går ned över havet. Hon måste lära känna mig och sen måste hon välja om hon vill träffa mig igen efter det eller inte.

Hon får välja själv om och i så fall när vi åker. Jag betalar hela kalaset.

Det tycker jag låter som en fin kidnappning. Det kan vara en fördel att göra små kidnappningar först dock, där man endast går ut tillsammans och äter en god bit mat och samtalar och lär känna varandra, så att Stockholmssyndromet kan börja verka ordentligt.
Citera
2015-03-16, 01:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Varfor skulle man vilja kidnappa en tjej om man inte ar ute efter att valdta och tortera?

Man kanske bara är jävligt sugen på en kram?
Citera
2015-03-16, 05:41
Medlem
Mayahexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GLmm
Syftet med brottet förklarade jag ju innan, att ha en tjej hos mig att ta hand om och prata med.
Om du behöver nån att ta hand om, köp ett husdjur, behöver du nån att prata med gå till psykolog/ kurator. Kidnappning av någon stackars tjej rekommenderas inte😳
Citera
2015-03-16, 09:41
Medlem
Vore det inte lite smidigare, rent logistiskt, att ta en person under sina vingar som inte mår så bra - säg en prostituerad, narkoman eller kvinna som tigger? Som får bo hos dig och shoppa med ditt kort, dricka champagne och ta långa bad och så vidare. Det låter väl trevligare än att kidnappa folk.

Rullas det upp att du har kidnappat en stackars människa så kommer det bli så väldigt polisiärt, du lär bli hatad, inspärrad och kanske misshandlad på kuppen. Om inte annat så kanske detta går upp för dig "in the process" så att säga och vips så ska du tysta henne och är en galen mördare till råga på allt.
Nej, kidnappning är en skitidé.

Realdoll?
Citera
2015-03-16, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GLmm
Det är inget jag intalar mig själv, det är ren logik. Det är så hjärnan fungerar.

Du har fel. Hon kommer bli livrädd, och vara det hela tiden. Du kommer förstöra hennes liv.

Varför inte psyket? Svara på det tack.
Citera
2015-03-16, 10:07
Medlem
Du undrar med andra ord hur en person skulle reagera på ett olaga frihetsberövande, som händelsen senare skulle rubriceras som efter att du har släppt henne? Negativt, troligtvis. Du skriver att du inte vill skada personen ifråga, och att du ska låta meddela henne detta. Tror du att hon skulle lita på en främling som just har kidnappat henne och håller henne instängd? Hon kommer inte hysa någon tilltro till dig, inte heller efter sju dagar av ett så gott omhändertagande som möjligt. Det finns exempelvis mördare som inleder sina dåd på liknande sätt. Hon skulle ständigt behöva vara beredd på att det värsta tänkbara kan inträffa. Det är klart att det sätter sina spår.

I ditt scenario är det här vad som mest troligt skulle hända. Stockholmssyndromet då, som de flesta här verkar vilja prata om? Jodå nog finns det vissa fall där offret har börjat sympatisera med förövaren, men det hör till ovanligheterna.

Att döma även av dina tidigare inlägg så är det vissa saker i livet som du saknar och som du säkert mår dåligt över. Det rättfärdigar inte att begå brott. Se på saken ur ett nytt perspektiv; hur ska du arbeta med dig själv för att du ska lyckas uppnå vad du vill utan att skada andra? Sök hjälp om du behöver det. Har du tid över, skapa en ny tråd där du tar upp dina problem så ska du se att det finns personer även här som är villiga att hjälpa till. Just den här tråden är inte värd att ta en sådan positiv vändning.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, FB har gått från undergroundforum till det nya hamsterpaj där barn sitter och gapar om psykvård, eskortflickor och rabblar lagtext.

Frågan är HYPOTETISK och frågan är alltså:

A) om den kidnappade tjejen kommer att kunna må bra efter att den första chocken lagt sig och

B) vad man ska man tänka på i en sån situation, hur man tar hand om en fånge.

Svara istället för att sitta å gapa som kärringar.

Och om man väljer att behandla både topic och personen bakom nicket? Att det sistnämnda skulle räknas som "gapande" och en degeneration till hamsterpaj-nivå får stå för dig, även fast rena OT-inlägg inte är önskvärda på något forum.
Citera
2015-03-16, 12:53
Medlem
SophieNeveus avatar
Dum ide hon kommer nästan garanterat att försöka fly, det går inte att lita på någon som har kidnappat en. Dessutom kan du ju inte släppa henne för då går hon troligtvis till polisen. Skaffa dig någon att umgås med på ett normalt sätt! Du verket dock inte kapabel till att skaffa dig ett riktigt förhållande. Sök hjälp istället så att ingen kommer till skada?..
Citera
2015-03-16, 14:24
Medlem
FASSWs avatar
Nej hon kommer inte att må bra ändå. Att kidnappa någon är knappast normalt och man kidnappar oftast inte en person för att vara "snäll" med personen.
Citera
2015-03-16, 18:47
Medlem
ysaes avatar
Hur fan kan du "behandla henne bra" om du har kidnappat henne? Det är lite försent i det läget.
Tro det eller ej, men de flesta tjejer värderar deras frihet ganska högt. Hon kommer inte tycka att du är en gentleman bara för att du inte våldtar eller torterar henne.

Som tjej i en sån situation hade jag antagligen mest tänkt på sätt att försöka rymma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in