Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-13, 22:49
  #13
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Är ju mat i stora mängder, det i sig kan sätta fart på tarmen.
Citera
2015-03-13, 23:10
  #14
Medlem
Jag lever en hyfsad livsstil nu för tiden sett till vad jag stoppar i mig. Äter enligt mig bra föda, husman. Har inte satt min fot på ett McD sedan barnsben.

Men jag äter pizza stundtals. När jag gör detta drar magen ofta igång ganska direkt. Jag målar om toaletten, för att hålla detaljer så få som möjligt. Sedan är det mycket luft som skall passera resten av dygnet.

Min teori är fett i stora mängder under väldigt kort tid.

Jag läste en tråd på ett annat forum om precis samma sak. Det var en hel drös personer som hade samma symptom efter just pizza, gärna med sås.

Ingen annan mat påverkar mig på detta sätt.
Citera
2015-03-13, 23:50
  #15
Medlem
Här var vä problemet inte just fet mat, men ändå... tacos med extra mycket rå lök samt s.k. fulöl köpt billigt över Internet:

http://nyheternasverige.se/ungdomsfe...svard-tragedi/
Citera
2015-03-17, 11:51
  #16
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyservi
Min teori är fett i stora mängder under väldigt kort tid.

Jag tror det är så enkelt faktiskt.

Räknar man ihop burgaren, stripsen, drickan och ev. dipp och ketchup torde socker- och fettintaget vara närmare eller tom. över vad som rekommenderas för en dag.
Citera
2015-03-17, 13:14
  #17
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Tror knappast det, utan det är för att det är skitmat. Så fort man ätit en big mac börjar det bubbla i magen. Bäst att hålla sig undan från skiten från första början.
Citera
2015-03-20, 00:05
  #18
Moderator
NewDeers avatar
Restauranger och matställen --> Näring, kost och kosttillskott
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback