Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Finns mycket annat fint i religionerna... Vi borde lyfta fram dessa fina delar.
Människor uppmanas leva tillsammans i fred och frid, är religionernas budskap. Detta borde vi framhäva, istället för att gnälla om alla möjliga feltolkningar som vi tycker är "negativa".
Vilka är det fina delarna ? att kvinnan ska lyda mannen, att barnens religion följer mannen, att mannen ska jobb och kvinnan ska vara hemma, att kvinnan därmed får sämre pension och när barnen har flyttat hemifrån är hon arbetslös ?
Om vi ska lyfta fram det fina delarna - kan vi lägga ner Flashback tillex.
Eller du kanske ska gå till en moské eller valfri kyrka och säga att vi ska lyfta fram det fina delarna.
Det finns ju så mycket fint i religionerna.
dessutom " Människor uppmanas leva i tillsammans i fred och frihet " det trodde jag med tills sprängningen på drottningatan i sthlm.
Eller allt annat skit som händer i religionernas namn.
Att jag har rättigheter att gnälla om feltolkningar som jag tycker är negativa tycker jag är yttrandefrihet, och anser jag att muhammed är en profet eller koranen är Guds ord, har jag rätt att säga det, på samma sätt som muslimerna har rätt att uttrycka sig.
Aser jag att kvinnor inte ska misshandlas eller att omskärelse ska små pojkar utsättas för - anser jag att jag får tycka det, sen får koranen eller Allah tycka vad fan han vill....