• 1
  • 2
2015-03-12, 21:28
Medlem
RonnyRasks avatar
Under min tid som snusare har jag märkt att vissa dagar smakar all snus rent utsagt förjävligt. Fem minuter efter att man stoppat in en prilla får man en allmän ofräsch känsla i munnen. Och det håller ofta i sig hela dagen. Problemet är dock att själva nikotinsuget inte ger vika, så man får nästan plåga sig igenom varje snus. Har försökt att komma fram till varför detta problem uppstår och hur man kan förebygga det. Dessvärre utan några resultat.

Är det någon som känner igen sig i vad jag pratar om och har en lösning? Kan det möjligen ha att göra med PH-värdet i munnen, eller ligger problemet hos själva snusen?

mvh uppgiven snusare.
Citera
2015-03-12, 21:36
Medlem
mleytons avatar
Håller nästan med dig, är jag bakfull så smakar snuset inget vidare. Men skulle inte säg att jag har dagar då det smakar konstigt annars. Kan det vara så att du behöver byta sort?
Citera
2015-03-12, 21:40
Medlem
retrospectives avatar
Känner igen mig lite bara, men inte mycket alls, och jag har snusat i snart 10 år. Det skulle i sådana fall vara då jag är sådär fruktansvärt bakis och mer eller mindre kontemplerar självmord (vilket händer typ 2-3 gånger per år). Då är väl inte snusen lika god som andra dagar.

Det kan möjligen hända att jag någon gång i månaden känner mig lite annorlunda också, vilket kan göra att snuset inte gör sitt som det brukar. Vet inte om jag skulle gå så långt som att säga att det smakar skit dock, men jag kör ju å andra sidan kvalitetssnus.
Citera
2015-03-12, 21:45
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleyton
Håller nästan med dig, är jag bakfull så smakar snuset inget vidare. Men skulle inte säg att jag har dagar då det smakar konstigt annars. Kan det vara så att du behöver byta sort?

Ja precis. Jag kan få riktiga bakfyllesnusar under helt nyktra omständigheter, väldigt skumt. Att problemet skulle ligga i ovarierad snusning är inte så troligt. Jag ser nämligen till att byta märke och sort ganska så ofta. Och andra sidan är det lite intressant att snus smakar dåligt när man är bakfull, vad beror de egentligen? Uttorkning i mun och svalj?
Citera
2015-03-12, 21:47
Medlem
man ska aldrig stoppa in en snus när man är hungrig eller inte käkat på länge, känns så himla poänglöst, smaklöst, man blir rent ut sagt äcklad av att stoppa in en snus då.
även sena nätter & när man är trött + nyvaken.. usch!
Citera
2015-03-12, 21:51
Medlem
mleytons avatar
Uttorkning beror det kanske på men det jag tror är att det beror på en upprörd mage. Tycker ju dock att det borde uppkomma oftare då jag ofta går 10-12 timmar utan mat och på extremt mycket kaffe. Men är just när man är bakis. Udda det där.

Har du också märkt att det just bara är nån timme? Eller så är det så att du har rätt med att nikotinbehovet väger över.
Citera
2015-03-12, 21:54
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleyton
Uttorkning beror det kanske på men det jag tror är att det beror på en upprörd mage. Tycker ju dock att det borde uppkomma oftare då jag ofta går 10-12 timmar utan mat och på extremt mycket kaffe. Men är just när man är bakis. Udda det där.

Har du också märkt att det just bara är nån timme? Eller så är det så att du har rätt med att nikotinbehovet väger över.

Nja, de dagarna jag är bakfull smakar snusen dåligt fram mot kvällskvisten, då man börjar må aningen bättre. Annars brukar det som sagt hålla i sig hela dagen.
Citera
2015-03-12, 21:54
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Ja precis. Jag kan få riktiga bakfyllesnusar under helt nyktra omständigheter, väldigt skumt. Att problemet skulle ligga i ovarierad snusning är inte så troligt. Jag ser nämligen till att byta märke och sort ganska så ofta. Och andra sidan är det lite intressant att snus smakar dåligt när man är bakfull, vad beror de egentligen? Uttorkning i mun och svalj?

Kan det inte vara så att vissa sorter du köper inte är så goda, men vissa dagar är du för dum (eller nåt) för att märka det?

Om du snusar ex taboca, kapten, old wing eller nån annan riktig skitsnus... ja, då är det därför!

Synd med taboca btw. Billigt pris och generösa prillor men smaksättningen är ingen höjdare...
Citera
2015-03-12, 21:56
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Kan det inte vara så att vissa sorter du köper inte är så goda, men vissa dagar är du för dum (eller nåt) för att märka det?

Om du snusar ex taboca, kapten, old wing eller nån annan riktig skitsnus... ja, då är det därför!

Synd med taboca btw. Billigt pris och generösa prillor men smaksättningen är ingen höjdare...

Intressant teori! Men föga trolig då dessa "dåliga snusdagar" kan uppkomma oavsett om jag snusar skitsnus eller dyrare märken.
Citera
2015-03-12, 22:23
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Faktiskt, det håller jag helt med om..
Citera
2015-03-12, 23:06
Bannlyst
Snus är som sugnapp, måste ha i munnen oavsett.
Numera bakar jag eget snus men efter några år slarvar jag och orkar inte ens baka och blanda färdigt utan stoppar en blomsterbänk i käften direkt från ugnen.
Fyfan, har nersölat sängkläder när jag somnat med käften full med mull.
Citera
2015-03-12, 23:21
Medlem
Nej, aldrig upplevt detta. Det spelar ingen roll om jag är nykter, full, sjukt stenad, bakfull, nyvaken eller precis lagt mig för att sova. Känslan och smaken av en snus som precis börjat rinna ymnigt är alltid lika gudomlig.

ENDA undantaget är om jag har kedjesnusat riktigt jävla stenhårt och fått en smärre nikotinförgiftning av all snussaft, men det händer extremt sällan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in