2015-03-12, 20:14
Medlem
jomensures avatar
Fumigation - att flytta ut sig och sin familj från sitt hus i flera dagar för att rulla ut ett tjockt tält kring det, för sedan spruta in giftrök för att döda alla skadedjur.

Jag har aldrig sett det här i Sverige. Men i amerikanska filmer och serier har jag sett det många gånger.
Det underliga är att det alltid är övreövre medelklassen som gör detta.

Då tänker jag, detta är väl något som hamnar i dokumenten när det ska säljas?
Det har varit så pass extremt mycket skadedjur för att man ska bestämma sig för att pumpa sitt hem fullt av gift framforskat endast för att döda.
1. Huset har varit fullt med skadedjur.
2. Huset har varit fullt med dödligt gift under flera dagar i sträck en gång i tiden.
Vem i statussökande amerikanska övre medelklassen skulle acceptera något sådant? Känns som det skulle sänka värdet rejält.
Men i filmerna verkar det som att det är den normalaste saken i världen, nästan något att vara stolt över att man har råd med.

Så hur är det egentligen?
Är fumigation i USA en statussymbol, lite som att skönhetsoperationer är mer än accepterat i vissa kretsar?
Eller är fumigation något som sänker värdet på huset rejält, i vissa stater kanske till och med en skyldighet att meddela detta när man säljer, som man måste, i vissa stater, meddela om det har skett ett mord i huset?

Det är ju trots allt USA det handlar om, det finns starka rörelse mot allt möjligt tokigt, vaccinering, prolife, prochoice, pro LCHF, pro jagharingetattgörasåjagstartarenrörelsesomgermig15 minpålokalnyheterna etetc. Så man tycker det borde finnas starka rörelse mot det här som tvingar de att redogöra detta vid försäljning.

Det är alltså rök som är skapad för att döda. Det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in