2005-10-01, 21:28
Bannlyst
När jag besöker aftonbladet.se och/eller expressen.se så får de (förmodar jag) intäkter i form av visad reklam, även om jag inte klickar på den. De får (förmodar jag igen) betydligt mer om jag klickar på reklamen.

Har vi någon här som har lite koll på ungefär i vilken storleksordning reklamintäkterna ligger på?

..anledningen är ett personligt moraliskt bryderi - jag vill då och då LÄSA kvällstidningarna, men eftersom de skriver som de gör, alltifrån förenklat till rena lögner så vill jag inte stödja dem.

I korthet: Hur mycket stödjer jag kvällstidningarna när jag går in på deras siter och läser några artiklar?
Citera
2005-10-01, 22:03
Bannlyst
du stöder ju inte bara i rena pengar utan ju fler besökare de har ju mer betalt kan de ta för reklamen.
Citera
2005-10-01, 22:13
Bannlyst
Det är ju sant förstås.

*suckar*

MÅSTE jag antingen sluta läsa skräpet helt eller kan jag utan dåligt samvete läsa dem på pizzerian när jag äter min huvudföda?

Men jag är fortfarande seriöst intresserad av att veta HUR mycket de får in på en genomsnittsligt webbesök!

/skallen - gillar ibland att läsa skräp, men inte att betala för det
Citera
2005-10-01, 23:52
Medlem
Gör som jag, använd ad-block så dövar du ångesten. Man "lurar" tillbaks, och så småningom inser annonsörerna att alla använder ad-block.
Citera
2005-10-02, 00:29
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawwe
Gör som jag, använd ad-block så dövar du ångesten. Man "lurar" tillbaks, och så småningom inser annonsörerna att alla använder ad-block.

...vilket på sikt leder till att sajterna istället måste ta betalt av användaren, t.ex. som Aftonbladets "Plus"-variant.

Mission complete? Knappast...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in