• 1
  • 2
2015-04-15, 17:41
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Jaws 2 hade varit helt ok om det inte varit för två scener där man får se alldeles för mycket av hajen, som för övrigt inte va särskilt välgjord i jämförelse med den första. I en scen så viker sig käften på hajen på ett sådant onaturligt vis att det förstör hela filmen.
Annars gillade jag verkligen öppningen till 2:an, och delar när man inte får se för mycket av hajen, utan bara lagom mycket

Den är helt okej, har några riktigt bra jump-scares. Det enda jag stör mig på är de där ungjävlarna som gallskriker hela tiden. Man hejar ju på hajen liksom.
Citera
2015-04-15, 17:57
Medlem
JanTalibans avatar
Tyvärr ett osmakligt exempel; Barnens ö, där Reine visar snoppen. Jag hade gärna sett om denna underbara film av nostalgiskäl, men jag pallar inte den scenen. Hoppas scenen numera är bortklippt.

Sexuella grejer KAN faktiskt vara störande i filmer, beroende på vem man tittar tillsammans med.
Citera
2015-04-15, 18:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Tyvärr ett osmakligt exempel; Barnens ö, där Reine visar snoppen. Jag hade gärna sett om denna underbara film av nostalgiskäl, men jag pallar inte den scenen. Hoppas scenen numera är bortklippt.

Den är inte bortklippt ur de versioner som jag sett av filmen, och Pollack gillar ju lammkött och är en stor kulturpersonlighet tänker etablissemanget så självklart ska den vara med.
Citera
2015-04-27, 00:02
Medlem
Svansts avatar
Law Abiding Citizen är väll en klassiker här. Har aldrig blivit lika besviken på ett slut i en film, som jag blev efter denna. Tror att de slängde in det "lyckliga" slut för att undvika en shit-show i sociala medier. Hade säkerligen sett annorlunda ut om det inte hade varit en bigbudget Hollywood film.
Citera
2015-04-27, 18:08
Medlem
SadEyess avatar
Sphere (1998) tänker jag på rent spontant. Egentligen ingen bra film alls. Men slutet sänker ändå filmen från en ok dussinrulle med bra skådespelare till rena kalkonen. Hela den där hålla varandra i handen grejen i slutet är sinnessjukt dåligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in