• 1
  • 2
2015-03-12, 08:51
Bannlyst
Har ni några värstingexempel? Jag har många men kommer inte på just nu förutom en, Nighthawks med Sylvester Stallone och Rutger Hauer. Detta beror på att Stallone jagar efter två banditer i kjol och damskor.

Jag säger det igen, han jagar efter två banditer i kjol och damskor..
Citera
2015-03-12, 08:54
Medlem
Jag tycker att filmen Hancock var väldigt bra, men i slutet var den överdrivet dramatisk, och det gav ett negativt intryck på filmen. Samma sak med Smala Sussie, slutet är för dramatiskt överdrivet.
Citera
2015-03-12, 20:34
Medlem
WSEs avatar
Apocalypse Now Redux.

Visar vilken nytta filmklippare gör.

Willard, en introvert person, krigsskadad, alienerad, och nära ett mentalt sammanbrott. Likgiltig till uppdraget som han tänker genomföra utan hinder från skadade civila som får ett nackskott

I Redux får vi spex-Willard som busar med sina befäl, stjäl surfbrädor och säljer båtens bränsle för att köpa sex av playboymodeller

Apocalypse Now Redux är inte Apocalypse Now
Citera
2015-03-15, 12:32
Moderator
Neksnors avatar
Ett listig ämnesval...

Film: allmänt --> Film: listor och rekommendationer
/Moderator
Citera
2015-03-15, 14:27
Medlem
Carnage.s avatar
Children of the Corn 3 är fullständigt fantastisk fram till den sista kvarten...
Citera
2015-04-14, 13:57
Bannlyst
Hm, detta var ett klent område måste jag säga, trots alla filmer jag sett kommer jag verkligen inte på flera.
Citera
2015-04-14, 17:40
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Märkligt trådnamn. Kommer som ovanstående person inte på en enda film. Finns alltid någon mer eller mindre lyckad scen i mästerverk. Men "Bra filmer som förstörs av en eller flera scener!" hmmm...
Citera
2015-04-14, 18:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Children of the Corn 3 är fullständigt fantastisk fram till den sista kvarten...

Minns inte alls sista kvarten men får plocka fram min DVD och se om den igen, minns filmen som riktigt bra och helt klart den bästa i serien, och har sett alla.
Citera
2015-04-14, 21:36
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.

Den gick ifrån helt okej film till en av de största B-skräckisarna på mindre än 20 minuter. Minns när jag hyrde den när den kom och tänkte fan rätt bra start ändå, men det enda jag minns av den är hur jävla dålig den sista delen av den är. Allt annat i filmen minns jag inget av förutom slutet.
Citera
2015-04-15, 15:38
Medlem
Carnage.s avatar
Nämnt den i andra trådar, men Training Day är en till sån där film som blir totalförstörd på grund av slutet. Den börjar som en rå, realistisk crime-rulle men slutar som en klichéfylld actionfilm där Denzel plötsligt förvandlas till en överspelande monster-skurk utan dess like.

Ayer är en usel manusförfattare. Horribel. Hans filmer börjar starkt, men efter ett tag säger han bara "fuckit" och fläskar på med så många klichéer och fåniga karaktärer som möjligt. Exakt samma sak händer även i End of Watch, som förstörs totalt på grund av några urfjantiga skurkar som skär sig något enormt mot den realistiska feelingen som filmen försöker förmedla.

Skrattretande.
Citera
2015-04-15, 17:30
Medlem
MuscleSharks avatar
Jaws 2 hade varit helt ok om det inte varit för två scener där man får se alldeles för mycket av hajen, som för övrigt inte va särskilt välgjord i jämförelse med den första. I en scen så viker sig käften på hajen på ett sådant onaturligt vis att det förstör hela filmen.
Annars gillade jag verkligen öppningen till 2:an, och delar när man inte får se för mycket av hajen, utan bara lagom mycket
Citera
2015-04-15, 17:36
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Inte helt ovanligt att i övrigt helt okej filmer blir urtråkiga på slutet då sista 20 min bara blir massa actiondravel..men det är ju inte riktigt bara en scen.

Den förstör inte filmen, men en scen jag hatar är i The Abyss när Lindsey ska väckas till liv. Den är plågsamt utdragen och meningslös.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in