2015-03-12, 05:45
Medlem
Om jag byter mailadress här på FB, och inte trycker på verifieringsmailet utan bara låter allt vara. Kommer min nya mailadress ändras i FBs databas och den gamla tas bort?
Citera
2015-03-12, 06:51
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moldavia
Om jag byter mailadress här på FB, och inte trycker på verifieringsmailet utan bara låter allt vara. Kommer min nya mailadress ändras i FBs databas och den gamla tas bort?
Bra fråga! Dessutom där man byter email så står det "Redigera email" två gånger, ska det ena alternativet vara radera och i så fall vilken av dom?
Citat:
Redigera lösenord (valfri)
Nytt lösenord:

Bekräfta nytt lösenord:

Redigera e-postadress (valfri)
Ny e-postadress:

Bekräfta ny e-postadress:
Citera
2015-03-12, 07:08
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Den nya adressen kommer med all sannolikhet inte att registreras. Verifieringen finns ju av en anledning. Nämligen att förhindra missbruk.
Citera
2015-03-12, 09:23
Medlem
Dum fråga? Verifierar du inte så verifierar du inte. Annars skulle du kunna slänga över ditt konto på Göran Perssons mailadress bara sådär.

Och varför man måste skriva adressen två gånger när man byter:
För att du inte ska råka skriva fel.

Skämtar ni eller?
Citera
2015-03-12, 10:52
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:

Ja det kommer att ändras i databasen men du kan inte göra inlägg utan att klicka på verifieringslänken.
Så funkade det innan. Jag har testat på ett experimentkonto för något år sedan.
Citera
2015-03-13, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Ja det kommer att ändras i databasen men du kan inte göra inlägg utan att klicka på verifieringslänken.
Så funkade det innan. Jag har testat på ett experimentkonto för något år sedan.

Så det finns inte 2 kolumner i databasen, en för originalmailen och en för den nya overifierade?

Vad jag menar är om jag har ett konto som jag vill kassera, så skriver jag bara in en holabalola mail som inte existerar, och verifierar inte mailen och slutar använda kontot = originalmailen försvinner i databasen?
Senast redigerad av Moldavia 2015-03-13 kl. 01:46.
Citera
2015-03-13, 08:05
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetpolisen
Den nya adressen kommer med all sannolikhet inte att registreras. Verifieringen finns ju av en anledning. Nämligen att förhindra missbruk.

Det stämmer.
Man kan inte byta till en epostadress utan att verifierar den.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in