• 1
  • 2
2015-03-12, 02:00
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag har sett att folk köper en massa lök. Jag brukar skratta för mig själv när jag ser att butiken säljer ut hela nätpåsar med lök för 15-20 kr. Vad ska man med det till?

Någon gång lägger jag ett par lökringar på en hamburgare, har i köttbullarna och lasagnen en aning och har börjat hacka ned lite när jag gör risotto t.ex. Men i övrigt? Inte alls.

Vad gör folk med all lök?

Min konsumtion per år av gul vanlig lök (inkl röd lök, scharlottenlök) är 4 st och av vitlök 2 st. Ni?
Citera
2015-03-12, 02:04
Medlem
används ju skitmycket till soppa, chycklingsallad etc.. you name it! :b
Citera
2015-03-12, 02:05
Medlem
ninjutsus avatar
Köttfärssås och grytor.
Citera
2015-03-12, 02:09
Medlem
Lök är gott i köttfärssås, har dålig fantasi när det gäller matlagning hehe. Bra med antioxidanter också
Citera
2015-03-12, 02:18
Medlem
negerbarns avatar
Lök går att ha i det mesta. Gör mycket soppa och grytor, så har väl en veckoförbrukning på 3 lökar i veckan, på en person.
Citera
2015-03-12, 02:26
Medlem
T_Sands avatar
Dessutom håller lök förhållandevis bra. Brukar väl gå åt ett par tre stycken i veckan. Perfekt att köpa en påse i månaden. Lök är så jävla gött.
Citera
2015-03-12, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edomedo123
används ju skitmycket till soppa, chycklingsallad etc.. you name it! :b

Dessa chyklingsallader vart kan man införskaffa dessa?

Ontopic: lök är en livsviktig livsmedel då den innehåller bra vitaminer plus det är så jävla gott
Citera
2015-03-12, 02:31
Medlem
haha herresatan jag var helt hundra på att det hette chyckling. jag är trött nog, hohoho.
Citera
2015-03-12, 02:35
Medlem
Lök kan man ha till mycket, särskilt eftersom tillagad lök inte smakar så mycket.
Grytor, pastasåser mm.

Men bara för att jag använder mycket lök själv så köper jag inte påsar med lök åt gången
Citera
2015-03-12, 03:17
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Lök går att ha i det mesta. Gör mycket soppa och grytor, så har väl en veckoförbrukning på 3 lökar i veckan, på en person.

Negerbarn, hur mår din mage då? Blir den pruttig? Hur luktar du i halsen, hur får du bort andedräkten?

Får jag i mig två ynka lökringar pruttar jag hela dagen efter det.
Kan sådant tillvänjas?
Citera
2015-03-12, 07:10
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Negerbarn, hur mår din mage då? Blir den pruttig? Hur luktar du i halsen, hur får du bort andedräkten?

Får jag i mig två ynka lökringar pruttar jag hela dagen efter det.
Kan sådant tillvänjas?
Arbetslös och ointelligent.

Lök används till massor av matlagning det borde du ha tid att ta reda på som sitter hemma och lökar året runt.
Citera
2015-03-12, 08:22
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Ugnsbakad lök är gott. Lök, olivolja och 20 minuter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in