2015-03-11, 12:21
Medlem
Hej!

Jag tänkte ta CSN över sommaren den här gången för att dryga ut sommarkassan men funderar på vilka kurser jag ska läsa.

Läser i vanliga fall till civilingenjör och undrar om jag för lathets skull ändå kan läsa kursen "Förberedande kurs i matematik" eller kommer jag att nekas p.g.a. att jag studerar på högskola redan? Det står även att man har "platsgaranti" om man söker via GBG:s universitet.

Tror ni CSN kommer bevilja studiemedel för detta, trots att jag läst en del matematik redan..?

Man kan ju läsa vilka flumkurser som helst, så varför inte lite rep. av basic matte?

Här är länken: http://www.matematiskavetenskaper.se/

Antagningspoängen tycks bara öka för varje år och mitt snitt ligger strax under 20 så valmöjligheterna blir inte så stora om man ska läsa helt på distans.. Men får jag läsa denna så kan jag nog komma in på någon mer halvintressant iallafall!
Kanske någon i samma sits som redan gjort detta?
Citera
2015-03-11, 12:32
Medlem
anonpeds avatar
Absolut, CSN skiter i vad du läser. Så länge du får HP inrapporterade behöver du inte oroa dig!
Citera
2015-03-11, 12:37
Medlem
GREAT!
Citera
2015-03-11, 13:01
Medlem
endures avatar
Det går nog bra, har gjort på samma sätt fast på Stockholms Universitet (SU). De har också en distanskurs i förberedande kurs i matematik och antagningsgränsen är betydligt lägre om det spelar någon roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in