Vissa saker får man kompromissa med, jag förstår exakt hur du känner och som några ovan nämner så märks vissa saker när man flyttar ihop, men man vänjer sig med allt med tiden. Har flertal vänner som känner likadant, till och med en bror och syster som känner samma sak.
Det är lätt att tro det kommer finnas en livspartner för allt och det kommer gå susen att bo med människan, men så är det inte.
Ibland kan jag titta på min flickvän och undra vad jag gett mig in på, kommer jag älska denna människan så länge? Kommer den här människan vara en bra partner i flera år? Hur blir det när vi bott tillsammans länge?
Och ibland kan jag titta på henne med ren lycka och känna mig stolt, tro att hon kan bli mor till mina barn.
Det kommer aldrig vara ett tillfälle i livet där allt går an, att skilja sig åt för att man inte trivs så mycket
just nu är svagt - men att inte kunna kompromissa med sin partner är svagare (din mans sida). Säg som det är, du kan inte tänka dig en framtid med honom om ni flyttar dit, eller så flyttar du dit och känner efter - ingen trivs första året, jag pratar en längre period. Och känner du att det här var inte din plats så berätta det för din man, vill han inte flytta då så förstår jag varför det tog slut.
Titta din man djupt i ögonen, tänk på alla år, alla stunder, all kärlek som ni har delat och tänk över om den är värd att bli bortkastad för något som ni enkelt kan komma överens om, låt inte den här generationen av snabba utvägar när något går halvdant ta över.
Relationer är inte enkla som du säger, det är en konst att finna en partner men det är också en svårare konst att behålla en sådan.
Beroende på vilken slags människa man är så kan man ta dessa stunder som du har, där du tänker mycket, alldeles för seriöst och få för sig saker, låt det ta sin tid och diskutera med din partner mer, låt inte samtalet gå över snabbt.
Lycka till, det kommer lösa sig på något vis