2015-03-09, 22:08
Medlem
Hejsan!

Jag har 9 betalningsanmärkningar, dålig på att handskas med pengar och ska just få en förvaltare.

Idag har jag Visa-kort hos SEB, då min ekonomi var bättre förut, men har fått veta av min förvaltare att då det kostar för mig hos SEB att förvaltaren betalar räkningar, måste jag byta till antingen Swedbank, Nordea eller Handelsbanken.

Jag behöver absolut inget nytt vanligt Visakort, utan vill bara ha något enkelt kort, som ex. Maestro eller Visa Electron, så jag kan handla i butik och/eller ta ut kontanter mm.

Är det någon som vet vilken av dessa tre som är lättast att handskas med gällande om man ska få Visa Electron/Maestro? Givetvis utan kredit.
Citera
2015-03-09, 22:22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampan1994
Idag har jag Visa-kort hos SEB, då min ekonomi var bättre förut, men har fått veta av min förvaltare att då det kostar för mig hos SEB att förvaltaren betalar räkningar, måste jag byta till antingen Swedbank, Nordea eller Handelsbanken.
Av bankerna du nämner så är det bäst hos Handelsbanken eftersom de har avgiftsfritt Maestro och internetbank men tror det kan bli svårt att få med dina anmärkningar.
Hade det gått bra hos Skandiabanken så försök där för de godkänner till folk med anmärkningar har jag hört och hos marginalen bank kan de med anmärkningar få riktigt VISA.

Vad menar du med att det kostar hos S|E|B att betala räkningar? Går förvaltaren in till bankkontoret och betalar istället för din internetbank?!
Citera
2015-03-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Av bankerna du nämner så är det bäst hos Handelsbanken eftersom de har avgiftsfritt Maestro och internetbank men tror det kan bli svårt att få med dina anmärkningar.
Hade det gått bra hos Skandiabanken så försök där för de godkänner till folk med anmärkningar har jag hört och hos marginalen bank kan de med anmärkningar få riktigt VISA.

Vad menar du med att det kostar hos S|E|B att betala räkningar? Går förvaltaren in till bankkontoret och betalar istället för din internetbank?!
Tusen tack! Förvaltaren betalar från något konto - tydligen skulle jag ha ett konto som går till mig och ett som går till henne, det är vad jag har hört. Sen betalar hon räkningar med sitt konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in