2015-03-09, 21:01
Medlem
dovasbars avatar
Har en nära anhörig som inom kort kommer ställas inför förvaltarskap. Namnet som kommit upp på tapeten som tänkbar förvaltare är en Eva Skog som bor i Nacka.

Någon med erfarenhet av denna kvinna? Någon som vet mer om henne? Har talat med henne i telefon och fick dåliga vibbar.

Alla svar tacksamma, antingen här eller i PM.

Stort tack.
Citera
2015-03-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovasbar
Har en nära anhörig som inom kort kommer ställas inför förvaltarskap. Namnet som kommit upp på tapeten som tänkbar förvaltare är en Eva Skog som bor i Nacka.

Någon med erfarenhet av denna kvinna? Någon som vet mer om henne? Har talat med henne i telefon och fick dåliga vibbar.

Alla svar tacksamma, antingen här eller i PM.

Stort tack.

"dåliga vibbar" ??
Citera
2015-03-09, 23:02
Medlem
dovasbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --GG
"dåliga vibbar" ??

dåliga vibbar enligt mig = rättshaverist, maktmissbrukare etc etc, säkerligen kompetent men enligt mig handlar ett god man / förvaltaruppdrag mer än enbart debit och kredit, rätta mig om jag har fel?
Citera
2015-03-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovasbar
dåliga vibbar enligt mig = rättshaverist, maktmissbrukare etc etc, säkerligen kompetent men enligt mig handlar ett god man / förvaltaruppdrag mer än enbart debit och kredit, rätta mig om jag har fel?

Gigantisk skillnad emellan ett Godmanskap 11:4 och ett Förvaltarskap 11:7

Är det ett fullständigt eller begränsat uppdrag? Varför ett förvaltarskap? räcker inte GM-skap?

Och en God Man eller en Förvaltare företräder ENBART huvudmannen. Inte dig som nära anhörig.

Så vad har DU egentligen med saken att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in