2015-03-09, 14:15
Medlem
Hej! Har efter mycket om & men bestämt mig för att lämna in telefonen hos Mediamarkt för felsökning & rep. Telefonen har garantin kvar och hade två fel.
1. Skärmen blinkade och glappade.
2. Dåligt ljud i samtalshögtalaren.

Får en vecka efter att telefonen lämnats in till dem, ett samtal där jag får veta att garantin inte gäller. Serviceverkstaden som telefonen blivit skickad till säger följande i ett mail till Mediamarkt. "Ett flertal fingeravtryck och fettfläckar från händer hittade bakom skärmen inuti telefonen. Troligen på grund av att någon obehörig öppnat telefonen och därvid skadat kontakten till skärmen."

Jag har INTE öppnat telefonen och jag har heller inte anlitat någon för det jobbet, utan detta är rent nonsens från deras sida. Det är ju ord mot ord nu och då ska väl kunden ha rätt tycker jag? Jag har redan överklagat men dem sköter allt via mail så processen lär bli utdragen känner jag.

Någon sakkunnig som har ideer på detta problem?

Tack på förhand
Mvh Robin
Senast redigerad av robbaxxxx 2015-03-09 kl. 14:18.
Citera
2015-03-10, 09:55
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robbaxxxx
Hej! Har efter mycket om & men bestämt mig för att lämna in telefonen hos Mediamarkt för felsökning & rep. Telefonen har garantin kvar och hade två fel.
1. Skärmen blinkade och glappade.
2. Dåligt ljud i samtalshögtalaren.

Får en vecka efter att telefonen lämnats in till dem, ett samtal där jag får veta att garantin inte gäller. Serviceverkstaden som telefonen blivit skickad till säger följande i ett mail till Mediamarkt. "Ett flertal fingeravtryck och fettfläckar från händer hittade bakom skärmen inuti telefonen. Troligen på grund av att någon obehörig öppnat telefonen och därvid skadat kontakten till skärmen."

Jag har INTE öppnat telefonen och jag har heller inte anlitat någon för det jobbet, utan detta är rent nonsens från deras sida. Det är ju ord mot ord nu och då ska väl kunden ha rätt tycker jag? Jag har redan överklagat men dem sköter allt via mail så processen lär bli utdragen känner jag.

Någon sakkunnig som har ideer på detta problem?

Tack på förhand
Mvh Robin

Det kan handla om en "refurbished" telefon. Detta borde Apple kunnat se. Be dom kolla igen.
Citera
2015-03-21, 07:30
Medlem
Jeppazs avatar
Bara för att det är fingeravtryck så kan de inte bevisa att ngn pillat med telefonen
Så bara stå på dig.
För att de ska kunna vara säkra på ingrepp pga fingeravtryck
Skulle de behöva ha register på alla fingrar som rör iphones under tillverkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in