• 1
  • 2
2015-03-09, 11:41
Bannlyst
Tja

Fan vad skönt det är att bara gå hemma om dagarna och slippa all stress och gå upp tidigt på morgonen. Jag söker inga jobb eller studier. Är 24 år och bor själv i en enkel tvåa. Jag hatar arbetsförmedlingen det är ett jävla vuxendagis alla deras jobb som dom skickar ut en på och alla informations mötena. Det ledet ju ingen vart ändå lönlöst att söka jobb. Känns skönt att stå utanför samhället. Man känner sig friare såhär. Och nu vill dom skicka mig till ett ställe som heter aktema. Vet någon vad det är för ställe? Bara för jag är funktionshindrad har dom rätt att skicka mig till daglig verksamhet?
Citera
2015-03-09, 11:50
Medlem
Diverges avatar
Försörjer du dig själv så ser jag ingen anledning att "dom" ska kunna skicka dit på någon verksamhet alls.
Citera
2015-03-09, 11:52
Medlem
oyegies avatar
Så länge man inte är kåt på pengar,resor,dyra klockor,bilar,middagar osv så gärna.
Citera
2015-03-09, 11:53
Medlem
Vad har du för funktionshinder?
Citera
2015-03-09, 11:58
Medlem
Antar att du precis som alla andra behöver en inkomst? Om du skaffar aktivitetsersättning har du ju din ekonomi tryggad i några år framöver och du slipper göra något utan du kan gå hemma och dra. Den ersättningen kan man få om man av någon anledning inte klarar av att arbeta. Då är man inte tvungen att delta i daglig verksamhet utan man kan göra lite som man vill. Det är för att man ska slippa all stress kring att försörja sig. Så det kanske du borde satsa på?
Citera
2015-03-09, 12:09
Bannlyst
Risken är efter ett tag är att du blir ett socialt missfoster, ingen vill ha något att göra med på grund av din låga status. Någon sorts daglig verksamhet kan vara bra i längden.

Har man gått för länge är det jäkligt svårt att ta sig ur denna onda cirkel, självförtroendet får sig en ordentlig törn också.
Senast redigerad av Lars.svaxon 2015-03-09 kl. 12:14.
Citera
2015-03-09, 15:29
Medlem
Gresks avatar
Varför inte hitta något du älskar att göra och försöka tjäna pengar på det?
Citera
2015-03-09, 16:02
Medlem
Freddyfishs avatar
Hur betalar du för ditt boende? Mamma och pappa?
Citera
2015-03-09, 16:04
Medlem
Håller verkligen inte med dig TS, lider av det.
Senast redigerad av tago 2015-03-09 kl. 16:07.
Citera
2015-03-09, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Hur betalar du för ditt boende? Mamma och pappa?
Att slippa all stress och gå upp tidigt på morgonen är ju hur skönt som helst. Jag betalar min egen hyra och räkningar sedan går allt annat till krogen alkohol och godis. Jag äter oftast hos mamma. Jag suger verkligen på att laga mat
Citera
2015-03-09, 16:44
Medlem
Ereses avatar
Vad mysigt.
Citera
2015-03-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANONYMOUS4LIFE
Att slippa all stress och gå upp tidigt på morgonen är ju hur skönt som helst. Jag betalar min egen hyra och räkningar sedan går allt annat till krogen alkohol och godis. Jag äter oftast hos mamma. Jag suger verkligen på att laga mat

Så vad är problemet? Du verkar ju nöjd med tillvaron, så vad är det du ska ändra på? Varför inte fortsätta softa och sova länge på morgonen? Då kan du ju gå ut på krogen, dricka, festa och ha kul. Skönt att din mamma ställer upp så du slipper du lära dig att laga mat, låter ju toppenbra. Men vad som ska diskuteras i den här tråden förstår jag inte riktigt? Går inte att svara på om arbetsförmedlingen kan tvinga dig till daglig verksamhet, omöjligt för någon på Flashback att svara på utifrån den lilla information du ger. Jag tycker du ska strunta i allt sånt och fortsätta göra sådant som är bekvämt och mysigt. Låter ju mycket bättre du ska behöva gå till ett "vuxendagis" som ändå är lönlöst. Skippa allt sådant och hitta på något roligare istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in