Citat:
Ursprungligen postat av Bä$tuz
Såvida man inte frivilligt skrivit på ett kontrakt, med exempelvis vägägaren, som förbjuder en att köra rattonykter finns det inget som helst fel i att göra det. Att köra på människor ska naturligtvis inte vara tillåtet, förutsatt att de inte vill bli påkörda, men vilka strategier man antar för att undvika det är upp till en själv. Alkoholen skadar ju ingen annan än den som väljer att inta den.
Skulle förresten vilja tillägga att staten INTE är någon legitim ägare av det nuvarande vägnätet eftersom det upprättats med medel som staten stulit från oskyldiga människor och att staten därför inte heller kan fastställa några legitima trafikregler.
Det där om att skriva på ett kontrakt tycker jag verkar konstigt, det är väl ett krav för att få ta körkort att du inte kör rattfull? Annars hade de ju knappast dragit in körkortet om du gör det?
För att lösa ditt problem tycker jag att man borde vara tvungen att skriva på ett kontrakt om rattonykterhet när man tar sitt körkort.
Egentligen skulle det ju behövas kontrakt för alla möjliga olika sorters brott som inte skadar andra, alltså, de som inte kan ses som självklara, men jag antar att det är på grund av detta som vi faktiskt har lagboken som alla måste följa om de vill undvika straff.
Om vi skulle tillåta rattonykterhet av den enkla anledningen att det inte skadar någon annan, förän olyckan är framme, så borde vi också legalisera alla droger, vapen och andra saker som kan skada.
Bara för att det inte
alltid går illa så märks ju ändå en ökad risk för att någonting ska hända. Därför är det olagligt.
Okej, nu har jag sagt en massa irrelevanta grejer men jag orkar inte redigera texten, så ursäkta röran.