2015-03-08, 22:07
Medlem
Tjena, Jag undrar om ngon vet en kvllskurs eller kurs p ngra veckor om bilmekanik? Kursen behver ej ge ngot yrkescertifikat.

Orkar du inte lsa s r jag tacksam om du endast svarar p ovanstende frga i alla fall.
r en kille som lskar bilar och man kan nog kort och gott sga att bilar r min strsta hobby. S fort jag fr tid ver s grejar jag med den och polerar, kper delar fr alla mina pengar och har helt enkelt bara bil i huvudet. Speciellt min egna Saab 9-3.

Nu till min frga. Jag kan inte speciellt mycket om motorer. Jag vet hur de fungerar och jag kan det mesta runt i kring. Men jag vill frdjupa mig liksom. Kunna ta isr, reparera, byta motor, trimma osv. Kpa et gammalt objekt, t.ex. en gammal bubbla och renovera upp och glida runt i.
Jag r hndig och har sen flera r tillbaka skruvat med bde en jvla massa cyklar och mopeder. Men inte bilar. Jag har kort och gott inte tummen mitt i nven fr d hade jag inte frgat efter hjlp hr.

Jag vill inte utbilda mig till bilmekaniker och jobba som de d jag tror de kommer ta kl p min stora hobby. Jag vill endast ha kunskapen fr min egen njes skull och drav r jag inte heller intresserad av att lgga s mycket tid och pengar p en utbildning som bilmekaniker. Jag hade kunnat tnka mig en kvllsutbildning i bilmekanik eller kanske en kurs p ngra veckor som inte kostar skjortan. Kursen behver ej ge ngot yrkescertifikat utan de r endast fr att jag ska f mer kunskap.

Vet ngon om de finns ngot liknande?
Jag bor i Nordvstra skne men r inte rdd fr att flytta p mig en bit.

Tackar p frhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in