2015-03-07, 21:58
Medlem
Hej!
Jag ska köpa en ny dator som jag ska använd enbart för studierna. Jag velar mellan en macbook pro och air.

Den nya air kommer ut snart och enligt nya rykten skall macbook pro komma ut under september månad. Vilken är lämpligast för studier? (Det kommer inte vara någon programmering eller redigering av bilder/videor).
Citera
2015-03-07, 22:19
Medlem
GoFuckADucks avatar
Vänta tills på måndag så vet du hur den nya MBA blir.
Citera
2015-03-08, 00:45
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Om du ska använda den "enbart för studier" finns det ingen anledning att kosta på en pro, utan air fungerar då utmärkt. Dessutom är de billigare och mindre.
Citera
2015-03-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Vänta tills på måndag så vet du hur den nya MBA blir.
Vad händer på måndag? avslöjar de den nya MBA?
Citera
2015-03-08, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immunologi
Vad händer på måndag? avslöjar de den nya MBA?

Det ryktas om det, ja. Ingenting som är bekräftat.
Citera
2015-03-08, 11:03
Medlem
Tror ni att den nya enbart kommer att finnas i 12 tum eller kommer den även att finnas i 13 tum? På vilken webbsida ska man läsa imorgon?
Citera
2015-03-08, 15:39
Medlem
Citat:
Tror ni att den nya enbart kommer att finnas i 12 tum eller kommer den även att finnas i 13 tum? På vilken webbsida ska man läsa imorgon?

Här kan du läsa om senaste ryktena och vad som förväntas. Längst ner finner du lite info om MB Air.
Som sagt det finns bara rykten och det är alltid lika svårt att veta vad Apple kommer presentera. Det vi vet är att fokus kommer att på Apple Watch imorgon.

Du kan följa hela spektaklet från apple.com från 19:00 imorgon.
Citera
2015-03-08, 19:17
Medlem
Tror ni att skillnaden mellan den senaste macbook pro blir stor med den kommande? Annars kan jag tänka mig att köpa den nuvarande.
Citera
2015-03-09, 22:22
Medlem
Den nya macbook air lanserades idag och i mina ögon ett riktigt fiasko. Jag velar mellan att köpa den nuvarande modellen av macbook pro retina eller den kommande som enligt rykten släpps under september. Jag spekulerar att man kommer att göra samma förändringar med den kommande pro:n som man har gjort med den nya air.

Vad säger ni? Köpa en macbook pro nu eller vänta till september?
Citera
2015-03-09, 22:34
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Den nya macbook air lanserades idag och i mina ögon ett riktigt fiasko. Jag velar mellan att köpa den nuvarande modellen av macbook pro retina eller den kommande som enligt rykten släpps under september. Jag spekulerar att man kommer att göra samma förändringar med den kommande pro:n som man har gjort med den nya air.

Vad säger ni? Köpa en macbook pro nu eller vänta till september?
Köp en Pro nu för priserna verkar stegra upp väldigt fort nu.
Citera
2015-03-10, 10:39
Medlem
Kommer ackvirera mig en MBPr vid slutet av denna månad. Jag behöver inte ha den allra nyaste om det kommer en ny om fem månader.
Tack för hjälpen.
Citera
2015-03-13, 16:27
Medlem
Citat:
Hej!
Jag ska köpa en ny dator som jag ska använd enbart för studierna. Jag velar mellan en macbook pro och air.

Den nya air kommer ut snart och enligt nya rykten skall macbook pro komma ut under september månad. Vilken är lämpligast för studier? (Det kommer inte vara någon programmering eller redigering av bilder/videor).

Det beror helt på. Om du är mycket på resande fot och rör dig mycket oxhnsnabbt behöver ta upp datorn skulle jag köpa en MacBook Air då den är väldigt smidig och lätt att ta med sig. Men är du hemma My ket och studerar och använder datorn mycket hemma och ibte använder den så mycket när du åker i kollektivtrafiken etc så hade jag valt en MacBook PRO.

Ett tredje alternativ: köp en iPad eller iPad mini! Det tror jag skulle fungera bra för dig också. Jag jobbar själv med iPad och jag stormtrivs med att arbeta med denna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in