Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-05-04, 13:09
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonymontana123
ah okej tack som fan alltså

Ska du köra på en Air så spelar processor inte roll. i7 på Air/13" Pro har knappast någon prestanda skillnad. Båda är dualcore. Endast i7 på 15" Pro är quadcore.

Sen finns det en del annat att tänka på. Som t.ex. den förfärliga panelen i Air jämfört med Pro Retina. Skillnaden i upplösning är enorm och du får plats med massvis med mer på en Retina Pro jämfört med Air.

Hade förövrigt väntat till WWDC nu i Juni. Förmodligen kommer nya 15" Macbook då.
Citera
2015-05-04, 13:54
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vereeax
Ska du köra på en Air så spelar processor inte roll. i7 på Air/13" Pro har knappast någon prestanda skillnad. Båda är dualcore. Endast i7 på 15" Pro är quadcore.

Sen finns det en del annat att tänka på. Som t.ex. den förfärliga panelen i Air jämfört med Pro Retina. Skillnaden i upplösning är enorm och du får plats med massvis med mer på en Retina Pro jämfört med Air.

Hade förövrigt väntat till WWDC nu i Juni. Förmodligen kommer nya 15" Macbook då.

Du har en poäng med att man får plats med mer på en retina skärm, men de drar ju också mer ström :/
Gällande den här macbook så var jag absolut inte imponerad över deras 12" model alls, det är bortkastade pengar.
Citera
2015-05-04, 15:26
  #27
Medlem
TheDarkCats avatar
Vilken är dyrast?
Citera
2015-05-04, 18:31
  #28
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluppblupp
Lugnt Jag skulle satsa på en i7, då det underlättar vid viritualisering och ger en ganska bra prestandaboost i övrigt. Självklart klarar du dig på en i5, men om du vill ha lite mer kraft så skulle jag satsa på en i7.
Jag stod och valde mellan i5:a och i7:a och vet gott och väl att jag hade klarat mig på i5:an. Men tänker man som så att man ska ha datorn ett tag så är det värt att investera i en i7:a och slippa tänka på att datorn segar ned sig. Såhär i efterhand är jag otroligt nöjd över att ha tagit i7:a
Citera
2015-05-04, 18:33
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag stod och valde mellan i5:a och i7:a och vet gott och väl att jag hade klarat mig på i5:an. Men tänker man som så att man ska ha datorn ett tag så är det värt att investera i en i7:a och slippa tänka på att datorn segar ned sig. Såhär i efterhand är jag otroligt nöjd över att ha tagit i7:a

Jag är också nöjd med i7:an, men vet inte om jag någonsin behövt den extra datorkraften som jag fick. Svårt att märka detta dock.
Citera
2015-05-05, 05:32
  #30
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObotligtFrisk
Jag är också nöjd med i7:an, men vet inte om jag någonsin behövt den extra datorkraften som jag fick. Svårt att märka detta dock.
Precis som du säger. Vet heller inte om jag använder den kraften, men för att blicka framåt så kommer datorn att hålla sig bra i framtiden. Så går det såklart att tänka om allt, men en dator tycker jag det är värt att lägga ned lite extra på för att den ska hålla ett längre tag.
Citera
2015-05-05, 08:36
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag stod och valde mellan i5:a och i7:a och vet gott och väl att jag hade klarat mig på i5:an. Men tänker man som så att man ska ha datorn ett tag så är det värt att investera i en i7:a och slippa tänka på att datorn segar ned sig. Såhär i efterhand är jag otroligt nöjd över att ha tagit i7:a
Stod också mellan detta val. Jag valde i5 fast med dubbla ram-gb istället vilket jag anser är viktigare.

2 år snart och jag har aldrig haft problem med kraften. Dessutom är batteritiden bättre på i5an då datorn kämpar mindre.
Citera
2015-05-05, 11:47
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Stod också mellan detta val. Jag valde i5 fast med dubbla ram-gb istället vilket jag anser är viktigare.

2 år snart och jag har aldrig haft problem med kraften. Dessutom är batteritiden bättre på i5an då datorn kämpar mindre.

jo men om man ska använda sig av applestore med student rabbat så hamnar en 13" macbook air i7 8gb ram + 256gb lagringsutrymme på 15k, då kan man lika gärna köpa en macbook pro ;P
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback