Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-03-07, 20:11
  #13
Medlem
Emerains avatar
Övriga droger --> Narkotikapolitik
/Moderator
Citera
2015-03-07, 20:36
  #14
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Det är nog tekniskt riktigt att cannabis inte direkt tagit kål på någon.

Men det påverkar ditt psyke och ökar din risk för KOL eller lungcancer om det röks. Eftersom de båda kan orsaka död så lär det vara i alla fall teoretiskt möjligt att cannabis har tagit kål på någon om vi ska vara petiga?

Jag mår piss när jag rökt cannabis. Jag tenderar att få ganska mörka tankar av detta. Jag kan inte skylla på det direkt, men eftersom jag kan få så mörka tankar så skulle det inte förvåna mig om det finns fler som mår kasst av det, och kanske till och med skadat sig själv eller någon annan.

Jag mår (tyvärr) bättre av alkohol, benso och i princip alla andra droger, men cannabis gör något pissigt med mitt psyke.

Av samma anledning kan vi säga att sömnbrist, depression, fet mat, eller sorg tar kål på folk. Och det är väl inget konstigt med det egentligen.
Det finns inga vetenskapliga bevis för att cannabis skulle öka risken för KOL. En 30-årig studie hittade inget kausalt samband.

Tvivlar på att du får mörkare tankar av cb än av alkohol när man väl faktoriserar in baksmällan.
Citera
2015-03-25, 13:19
  #15
Medlem
miness avatar
detta finns ju redan. det är ju bara att gå till fabror doktorn och säga att du har lite ångest så kommer han kasta diverse droger på dig. droger som är skräddarsydda för att du ska kunna traggla vidare i den gråa verkligheten utan att spåra ur helt
Citera
2015-03-25, 16:27
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
såg ett klipp på Youtube där osho guru ger hans perspektiv på droger .
där han bland annat påpekar att makt-innehavarna bör tillverkar en drog med minimala bieffekter och ge/sälja till folket.
länk till klippet http://youtu.be/9PkjfMW3I0I
vad tycker ni har han rätt i det han säger ?

Nej, han har inte rätt, varför överlåta åt någon annan vad man vill få i sig?
Citera
2015-03-25, 21:12
  #17
Medlem
Efedrin är ju lagligt att bruka men det saknas ju försäljningsställen. Det ger energi.
Citera
2015-03-26, 01:02
  #18
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Nej, han har inte rätt, varför överlåta åt någon annan vad man vill få i sig?

Bra svar. Vill man röka så låt folk röka. Vill man sniffa så låt folk göra det. Det behövs ingen ny "statligt godkänd" drog, jag tycker att alla droger ska avkriminaliseras (läs inte legaliseras).
Det finns redan droger med alla möjliga egenskaper, en ny drog hade inte tillsatt något. Det hade bara gett pk sverige något nytt att kriga emot.
Det bästa som skulle kunna hända sverige i form av narkotikapolitik är att ingen drogbrukare skulle kunna bli straffad för att berusa sig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback