2015-03-07, 15:46
Medlem
spaxxarns avatar
Jag har gjort praktiskt prov och fått godkänt på detta men fick underkänt på teoretiska provet på kylteknik kat.1 utbildningen. Jag undrar nu om jag eventuellt måste göra om det praktiska provet vid nytt teoriprov. Eller är det precis som vid en godkänd certifiering att jag aldrig behöver göra om den praktiska biten?

Har försökt kontakta incert ett bra tag utan resultat.

Tacksam för svar!
Citera
2015-03-08, 21:02
Medlem
en i släkten gjorde det där provet efter sin utbildning nere i Katrineholm där han pluggade om det var i vintras eller året innan, minns inte riktigt, iaf enl honom är det bara det praktiska man gör om efter 5år(?)

Du har två år på dig att klara teorin annars får du göra om den praktiska biten säger han
Senast redigerad av trashbag 2015-03-08 kl. 21:05.
Citera
2015-03-09, 19:53
Medlem
Man gör om teorin vart femte år om man fortfarande jobbar med det.

Misslyckades själv med teorin 2 ggr vilket jag inte direkt var ensam om, tack gode gud hittade jag ett yrkesangränsande jobb som inte kräver cert och som jag finner minst lika underhållande med diverse fördelar
Senast redigerad av blubb_7 2015-03-09 kl. 19:56.
Citera
2015-03-10, 17:49
Medlem
spaxxarns avatar
Tackar för svar!
Citera
2015-03-10, 18:17
Medlem
Såg min miss nu!! Självklart skulle det stått att det är teorin man gör om efter 5år. Du behöver intyga att du jobbar med kylanläggningar i din kat en gång varje år annars behöver du göra om certet.

Du har två år på dig att klara teorin innan ditt godkända praktiska prov blir ogiltigt Och du måste göra båda delarna på nytt! Hur många poäng fick du på provet?
Citera
2015-03-10, 22:54
Medlem
spaxxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
Såg min miss nu!! Självklart skulle det stått att det är teorin man gör om efter 5år. Du behöver intyga att du jobbar med kylanläggningar i din kat en gång varje år annars behöver du göra om certet.

Du har två år på dig att klara teorin innan ditt godkända praktiska prov blir ogiltigt Och du måste göra båda delarna på nytt! Hur många poäng fick du på provet?

Förstod att du menade teoriprovet! fick 23 rätt senaste gången! Jävligt surt nu med dom nya förordningarna som kom nu med det nya året
Citera
2015-03-26, 10:42
Medlem
tjennare, ska själv göra teoretiskt-prov idag. klarade praktiska utan problem men teorin är det inte många som kuggar pga nya eg 517/2014 utan många kuggar för det är helt orelevanta frågor. hörde att det var ca 1/4 av alla som gör teorin kuggar. något är fel och många skyller på Bosse Westman.
Citera
2016-01-13, 20:54
Medlem
Bumpar tråden lite.
Ska göra praktiska och Teoretiska om två veckor.
Vad bör man tänka på, på det praktiska? Har jobbat med det ett halvår nu och känner mig säker, Men verkligheten skiljer sig ju en del mot hur man ska göra på certifieringen.
Citera
2016-02-09, 18:42
Medlem
Hej!

Ska göra om teorin för 3e gången!
(Cat 2)

Undrar om någon som har nyligen gjort provet? Har det kommit något nytt som är super svårt?

Finns det någon bra sida på internet man kan plugga på?

Har böckerna "praktisk kylteknik och grundläggande kylteknik"

Jobbar mer värmepumpar, har börjat installerat pumpar så vill helst klara provet!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in