När Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson höll ett tal häromdagen så sade han följande:
Citat:
"
När jag träffar utländska kolleger säger de att Sverige är ett udda land i asylfrågor. Nej, säger jag då, det är ni som är udda. Ni alla."
Se bildtexten:
http://www.sydsvenskan.se/sverige/va...a-asylboenden/
Det här får mig att undra. Är det så många makthavare och politiker, och andra som är inblandade i asylindustrins toppskikt, ser på saken?
Inom EU finns 28 länder varav Sverige är ett. EU befolkas dessutom av runt en halv miljard invånare, där Sveriges 10 miljoner utgör en mycket blygsam andel. Migrationsverkets generaldirektör Anders Danielsson anser att 27 länder av 28 i EU är
udda (onormala) medan Sverige (dvs 1 land av 28) är det enda
normala inom EU.
Sedan kan det inte uteslutas att Anders Danielsson menade att Sverige är det enda normala landet i hela världen - det framgår inte riktigt ur artikeln - men för att vara på den säkra sidan så utgår vi ifrån EU.
Frågan är: är det så här de tänker, för att rättfärdiga massinvandringen? Övriga EU är udda extremister medan vi i Sverige är normala, trots att vi utgör en så obetydlig del av EU och vi är de enda inom hela EU som har denna syn på asylpolitiken?