Citat:
Ursprungligen postat av
Resentment
En gammal värsting-historia om Oscar har jag iallafall, han kom gåendes vid St. Eriksplan med en kasse full med gamla filmer som han skulle försöka kränga på någon av skiv/film-butikerna där omkring så jag följde med honom in i en affär och han kom överens med butiksbiträdet om en hundring eller vad det var för hela kassen och när han gick igenom filmerna så brast Oscar ut ”Nej inte Höstlegender! Den vill jag ha kvar, Höstlegender säljer man inte!”. Så den fick han behålla och med filmen ”Höstlegender” i ena handen och hundringen i fickan så styrde han kosan mot Systembolaget och sen vidare ut på Stockholms gator. Vad som hände med Höstlegender-filmen förtäljer inte historien.
Ok tack för en en rolig och annorlunda anekdot angånde Oscar!
Ja han var säkert snäll som person om man kände honom på djupet, vilket jag inte gjorde, träffade bara på honom i mindre angenäma situationer under mina uppväxtår och dem var mindre trevliga, var rädd för honom vill jag minnas.
Minns iallafall en händelse att jag stod med min moppe vid ok macken vid centrum och väntade på en polare, då dök oscar upp och ville låna moppen av mig för han skulle åka iväg för och hämta något, han var ju fenomenal på att övertala människor vill jag minnas, och jag vågade inte säga nej, sagt och gjort han drog iväg och var borta i nån timme, men dök upp igen med moppen och tackade för lånet! Sen stack han iväg... kvar stog man, nervös och glad över att man fick tillbaka moppen i befintligt skick =P