• 1
  • 2
2015-03-07, 11:45
Medlem
Hittade inte rätt grupp att placera detta I så moderator får gärna korrigera detta om det behövs

Tänkte att det måste finnas en del folk här som liksom jag växte upp på Lidingö och kan berätta om lite gamla värstingar som också bodde därute under sin uppväxt och vad dem gör idag?

jag minns tex en kille som hette Oscar Wallenberg född 82 som dog I en överdos för några år sedan, hursomhelst så var han otroligt omtalad under min uppväxt, han var en sån person som man inte ville träffa på då man upplevde honom som riktigt "farlig" på den tiden =)
gick mycket rykten om honom att han ej kunde gå runt inne I Stockholm pga han hade ovänner överallt, om detta stämde eller inte vet jag inte.

Så fyll på med mera skvaller om dessa gamla värstingar =)
Citera
2015-03-07, 18:49
Moderator
blomvattnares avatar
Som det framgår av den klistrade tråden i detta delforum är delforumet alltså till för personer som är försvunna på riktigt. Inte "vart tog NN vägen?".

Försvunna personer --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
2016-06-22, 23:50
Medlem
Rakshasis avatar
Vad vet du mer om OWs död och hur fick du höra om det?
Citera
2016-06-23, 20:54
Medlem
Flarhgunnstows avatar
Värstingar från Lidingö? Låter lite som en oxymoron, eller?
Citera
2018-04-27, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakshasi
Vad vet du mer om OWs död och hur fick du höra om det?

Ok sent svar men hursomhelst... Vet inte mera än att han tog en överdos och fick höra det via en källa på ön... vad vet du själv?
Citera
2018-04-27, 09:00
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Värstingar från Lidingö? Det finns nog en anledning till att du inte fått någon respons sen tråden startades.
Ska nog starta en tråd där folk kan skriva om dom farligaste värstingarna från Danderyd.
Minns du Erik som kraschade farsans porsche på Strandvägen och inte brydde sig ett skit!?!
Citera
2018-06-03, 20:56
Medlem
Rakshasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myran01
Ok sent svar men hursomhelst... Vet inte mera än att han tog en överdos och fick höra det via en källa på ön... vad vet du själv?

Inget annat än att han dog. Hörde om det på ett radioprogram där hans mamma intervjuades. Kände honom inte personligen. Överdos på vad, vet du det?
Sorglig historia.
Citera
2018-08-03, 08:21
Medlem
Kom över det här för ett tag sen och ville bara skriva att jag kände Oscar väl och han var inte farlig. Han kunde säkert bli lite gapig på fyllan men inte mer än vem som helst. En av de snällaste människor jag lärt känna. Väldigt destruktiv dock och det var väl det som ledde till hans död. Mycket tråkigt. Har tänkt på honom många gånger sen han dog.
Citera
2018-08-03, 13:21
Medlem
En gammal värsting-historia om Oscar har jag iallafall, han kom gåendes vid St. Eriksplan med en kasse full med gamla filmer som han skulle försöka kränga på någon av skiv/film-butikerna där omkring så jag följde med honom in i en affär och han kom överens med butiksbiträdet om en hundring eller vad det var för hela kassen och när han gick igenom filmerna så brast Oscar ut ”Nej inte Höstlegender! Den vill jag ha kvar, Höstlegender säljer man inte!”. Så den fick han behålla och med filmen ”Höstlegender” i ena handen och hundringen i fickan så styrde han kosan mot Systembolaget och sen vidare ut på Stockholms gator. Vad som hände med Höstlegender-filmen förtäljer inte historien.
Citera
2018-12-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakshasi
Inget annat än att han dog. Hörde om det på ett radioprogram där hans mamma intervjuades. Kände honom inte personligen. Överdos på vad, vet du det?
Sorglig historia.

Sent svar som vanligt i den här tråden då jag ej är så aktiv här... Hursomhelst! Intressant, vad var det för radio program du hörde henne i? Något man kan få tag på idag kanske?
Vet inte vad exakt han tog överdos på, men förmodligen heroin!?
Jaa väldigt tragiskt minst sagt!
Citera
2018-12-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resentment
En gammal värsting-historia om Oscar har jag iallafall, han kom gåendes vid St. Eriksplan med en kasse full med gamla filmer som han skulle försöka kränga på någon av skiv/film-butikerna där omkring så jag följde med honom in i en affär och han kom överens med butiksbiträdet om en hundring eller vad det var för hela kassen och när han gick igenom filmerna så brast Oscar ut ”Nej inte Höstlegender! Den vill jag ha kvar, Höstlegender säljer man inte!”. Så den fick han behålla och med filmen ”Höstlegender” i ena handen och hundringen i fickan så styrde han kosan mot Systembolaget och sen vidare ut på Stockholms gator. Vad som hände med Höstlegender-filmen förtäljer inte historien.

Ok tack för en en rolig och annorlunda anekdot angånde Oscar!
Ja han var säkert snäll som person om man kände honom på djupet, vilket jag inte gjorde, träffade bara på honom i mindre angenäma situationer under mina uppväxtår och dem var mindre trevliga, var rädd för honom vill jag minnas.
Minns iallafall en händelse att jag stod med min moppe vid ok macken vid centrum och väntade på en polare, då dök oscar upp och ville låna moppen av mig för han skulle åka iväg för och hämta något, han var ju fenomenal på att övertala människor vill jag minnas, och jag vågade inte säga nej, sagt och gjort han drog iväg och var borta i nån timme, men dök upp igen med moppen och tackade för lånet! Sen stack han iväg... kvar stog man, nervös och glad över att man fick tillbaka moppen i befintligt skick =P
Citera
2019-01-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myran01
Ok tack för en en rolig och annorlunda anekdot angånde Oscar!
Ja han var säkert snäll som person om man kände honom på djupet, vilket jag inte gjorde, träffade bara på honom i mindre angenäma situationer under mina uppväxtår och dem var mindre trevliga, var rädd för honom vill jag minnas.
Minns iallafall en händelse att jag stod med min moppe vid ok macken vid centrum och väntade på en polare, då dök oscar upp och ville låna moppen av mig för han skulle åka iväg för och hämta något, han var ju fenomenal på att övertala människor vill jag minnas, och jag vågade inte säga nej, sagt och gjort han drog iväg och var borta i nån timme, men dök upp igen med moppen och tackade för lånet! Sen stack han iväg... kvar stog man, nervös och glad över att man fick tillbaka moppen i befintligt skick =P

Haha ja det du berättade kan jag se framför mig och jag håller med om att han var en jävel på att snacka och kunde i vissa situationer snacka till sig allt möjligt. Ska sägas att han var duktig på Bordtennis och Tennis och ännu duktigare på att laga mat. När Oscar var 25 så fick han jobb på samma restaurang som hans äldre bror jobbade på och en lägenhet på Lidingö. Det var en bra period i Oscars liv som dock tog slut när han fick eksem på händerna och inte kunde jobba kvar, då rasade allt. Men fast han kunde sitta i Rålis bredvid en bajskorv och slå i sig en tjackmacka så försökte han alltid att hålla lite på sin överklass-stil... Oscar var ett original. Vila i frid 🤟🏼
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in