2015-03-14, 00:32
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Rep som skärp?????? Är det nån ny modetrend? Har hen sålt sitt vanliga skräp, eller kan det vara som en extra säkerhetsgrej så att hen kan använda det och försvara sig med. Eller är det ett sånt här: http://easyinstagram.com/Photo/939148097803781628_366611280

Adrian Hammond har en modell med rep som skärp.

https://stayhard.se/13235146/adrian-hammond/boyle-tinted-rope
Citera
2015-03-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Tror du att någon av dem kommer att behöva besöka rättspsykiatrin eller är de månntro för skadade för att beröras av vem de mördat?

Kan inte tänka mig annat än att de båda kommer få genomgå den lilla undersökningen, P-7:a, till att börja med.

Inte otroligt att de redan nu äter tabletter för att kunna sova iofs.
Citera
2015-03-14, 00:37
Medlem
Citat:
Hur pass avskärmade är MGM? Har de tillgång till Musik, får de pengar per dag så de kan handla godis, cigg mm. Vad har de tillgång till? Mat och säng antar jag att de har men vad mer?

"En dag på häktet"
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/hakte/en-dag-pa-haktet

En pedagogisk bildserie om livet på häktet. Tippar på att "peter" är en skådis. Rastgården såg ut som en liten låda.
Senast redigerad av Turbohaler666 2015-03-14 kl. 00:40.
Citera
2015-03-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det finns iofs en del trendiga modeföretag som levererar rep som bälte när det gäller jeans. De döda är precis i rätt målgrupp för detta mode vilket även skulle kunna förklara den fula passformen, tvättningen samt de uppvikta ändarna vid fötterna.

Jeansen kan möjligen vara av märket Somewear.
Googlade Somewear nu och de kom flera jeans. Du har rätt!
+2
Citera
2015-03-14, 00:41
Medlem
Citat:
Tror du att någon av dem kommer att behöva besöka rättspsykiatrin eller är de månntro för skadade för att beröras av vem de mördat?

Brukar inte alla mördare besöka Rättspsykiatrin? Jag trodde att deras advokater kräver detta. Men jag inte helt säker på att bröderna MS är skyldiga till trippelmord. Och det beror inte på att jag ''älskar kriminella blattar'' utan endast på att jag inte ser motivet, särskilt med tanke på brödernas långa vänskap med BO:n, framför allt ett av dem.
Citera
2015-03-14, 00:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sircam
Vi som följde Bohuslänningens live rapportering under lördagen kunde läsa om en granne som gick ut på sin balkong och såg en kvinna stå utanför bilen ringandes polis och upprört sa att det är en död kvinna i bilen. Då hade joggaren, som verkar vara en kvinna alltså, ännu inte upptäckt de två döda runt hörnet.
2 min senare var det fullt pådrag enligt samme granne. Hans fru hade hört 7-8 smällar och efter en stund ytterligare en vid 1-1.30 tiden. Han själv sov som en stock, men det smälls tydligen en del med smällare där förr så det togs ingen notis om det.
Men detta går tyvärr inte att hitta, kanske det togs bort av utredningstekniska skäl?
Så vi får bara vänta och se om det stämmer när rättegången kommer igång.

Citat:
Kan ju faktiskt vara jävligt viktigt för polisen att hemlighålla sån info just för utredningens skull när jag tänker efter

Citat:
Ursprungligen postat av Barnrumpa
Precis som det som en granne berättade att hen tyckte det såg ut som en tjej på backen har också "försvunnit"

Ni är dåliga på att söka. Inget är borttaget. Står fortfarande kvar, både uppgift om kvinna på backe, och att polis har sagt att kvinnan var i bilen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20429518.ab

Citat:
– Jag såg två döda kroppar på marken, jag tror att den ena var en kvinna. En person låg död i baksätet, det verkar som att bildörren var öppen när personen sköts, säger grannen.

http://www.expressen.se/gt/uddevallabor-vacktes-av-tre-smallar-i-natt/
Citat:
– När jag vaknade på morgonen vid kvart över åtta såg jag två kroppar som låg på marken tvärs över gatan framför huset. Det var en vit Audi med båda framdörrarna öppna. Polisen säger att det finns en kvinna i bilen, men vi såg bara dem som var utanför, säger han.
Citera
2015-03-14, 00:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Teknisk bevisning - ja.
Muntlig bevisning genom förhör - nja.
Motiv: Skuld i kombination med ej visad respekt- nej.

Jag undrar om polisen har bevis att samma GM dödade alla tre. Ett BO kan faktiskt ha dödat det andra BO och hans flickvän på grund av något bråk och sedan ringt till bröderna M.S. för att få hjälp men blivit skjuten av bröderna i stället.

Vaddå nja på muntlig bevisning?

Har du bättre koll än chefsåklagaren som är inkopplad i fallet och har tillgång till allt material?
Citera
2015-03-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kan inte tänka mig annat än att de båda kommer få genomgå den lilla undersökningen, P-7:a, till att börja med.

Inte otroligt att de redan nu äter tabletter för att kunna sova iofs.
OM de innan de blev häktade har hållit på med droger så kanske det blir extra jobbigt att sitta inspärrade om de inte får tag på droger. Vet iof inte om de har sysslat med sånt
Citera
2015-03-14, 00:48
Medlem
Citat:
OM de innan de blev häktade har hållit på med droger så kanske det blir extra jobbigt att sitta inspärrade om de inte får tag på droger. Vet iof inte om de har sysslat med sånt

Det kan också bli extra jobbigt för de att sitta inspärrade om de inser att de faktiskt mördat sina barndomskompisar.
Citera
2015-03-14, 00:48
Medlem
Citat:
Brukar inte alla mördare besöka Rättspsykiatrin? Jag trodde att deras advokater kräver detta. Men jag inte helt säker på att bröderna MS är skyldiga till trippelmord. Och det beror inte på att jag ''älskar kriminella blattar'' utan endast på att jag inte ser motivet, särskilt med tanke på brödernas långa vänskap med BO:n, framför allt ett av dem.
What? Enligt statistiken över våldsbrott känner GM, BO i 75% av fallen. Och det är inte ovanligt att vänner bråkar. Har du aldrig sett två polare bråka tex på fyllan? Har du läst vad GM Persson sagt om det hela?
http://www.expressen.se/gt/gw-om-trippelmordet-klart-det-var-planerat/
Senast redigerad av ulvan 2015-03-14 kl. 00:55.
Citera
2015-03-14, 00:50
Medlem
Citat:
Det kan också bli extra jobbigt för de att sitta inspärrade om de inser att de faktiskt mördat sina barndomskompisar.
OM det är skyldiga har de nog redan insett
Citera
2015-03-14, 00:51
Medlem
Citat:

Det kan vara den långa vänskapen som är motivet. Det kan ha övergått till en belastning. Det är aldrig bra att veta för mycket om andra personer som man har skumaffärer ihop med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in