2015-03-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Teknisk bevisning från brottsplats, teknisk bevisning från mobildata. Muntlig bevisning genom förhör.

Motiv enligt min gissning:

Skuld i kombination med ej visad respekt.

Teknisk bevisning - ja.
Muntlig bevisning genom förhör - nja.
Motiv: Skuld i kombination med ej visad respekt- nej.

Jag undrar om polisen har bevis att samma GM dödade alla tre. Ett BO kan faktiskt ha dödat det andra BO och hans flickvän på grund av något bråk och sedan ringt till bröderna M.S. för att få hjälp men blivit skjuten av bröderna i stället.
Citera
Medlem
Om det är AF som är död i bilen kan det inte vara så att något annat fordon prejat eller stängt in honom så att han inte kunde ta sig därifrån.

AF har suttit där i Audin och haft på värmen medans dom andra gjort ett ärende någonstans. Sen kommer dom med en annan okänd bil nr 2 som också innehåller bröderna men det är oklart om någon av dom är förare och kan köra bil.
Hursomhelst.
Föraren av denna bil prejar/stänger AF och skjuter honom innan han hunnit lägga in backen. GM skjuter också ET och RA som stapplar ut ur bil nr 2 och hinner några meter innan de faller och blir sedan avrättade.
Citera
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Den äldre.
För att det inte var han som sköt?
Citera
Bannlyst
Läste just om "knivhugg i halsen mordet i Borås" kolla BO somaliens fajsbok och såg ett efternamn bland vännerna, känns bekant så är det från denna tråden man känner igen efternamnet på henne tro
Em*lia Birkhammar *=i. Om inte så glöm namnet för då är det från nån annan tråd

Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Jag tror att BO1 (hen som ligger raklång på rygg) är AF och att hans vita skor är lånedojorna. Och att BO2 (hen som ligger i framstupa sidoläge) är RA.

Jag känner bara VARFÖR??? när jag tänker på det här fallet.
Själv tänker jag mer " två mindre av kriminella oSvenskar i landet", om de skött sig och tagit ett arbete och betalt skatt och inte lekt knarkbaroner eller strandraggar modell 60-talet så hade de levt på ett för oss i Sverige normalt liv och då inte varit döa. Eller
Senast redigerad av beaver_se 2015-03-14 kl. 00:35.
Citera
2015-03-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Teknisk bevisning - ja.
Muntlig bevisning genom förhör - nja.
Motiv: Skuld i kombination med ej visad respekt- nej.

Jag undrar om polisen har bevis att samma GM dödade alla tre. Ett BO kan faktiskt ha dödat det andra BO och hans flickvän på grund av något bråk och sedan ringt till bröderna M.S. för att få hjälp men blivit skjuten av bröderna i stället.

En aning långsökt men mycket möjligt.
Citera
2015-03-13, 23:54
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Att BO3 är en man har jag varit helt övertygad om från första början. För mig är det inget tvivel alls om man tittar på bilden här http://www.tv2.no/2015/03/09/nyheter/uddevalla/6663099 där man ser att BO har en kraftig överkropp. Tittar man på jackan, byxorna och skorna så är det nog inget som en 18 årig tjej skulle ha på sig. Är också undrande till gräsfläckarna och kan inte förklara bort dom men samtidigt tyder allt på att BO3 var den person som sköts i bilen.

Den på bilden i tältet tror jag är RA... den vid staketet tror jag är AF...Jag finner fortfarande ingen logik i att tjejen skulle vara ur bilen, hon är väl inte ens med vid dealen utan var ett oskyldigt offer, därför finner jag ingen logik i att hon skulle ha varit ur bilen överhuvudtaget...Sorry

Gräsfläckarna tror jag beror på att de blivit kallblodigt avrättade, d v s de har tvingats ner på knä, ( kan vara grusfläckar oxå...) och sedan kallblodigt skjutits
Citera
2015-03-13, 23:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vem av bröderna tror ni kommer knäckas först av isoleringen?

Unga grabbar som aldrig känt denna press, trippelmord, goda vänner och en 18-årig tjej.

Vem tror ni, som kanske känner dom? Den ena lär ju vara svagare än den andra.

Den äldre. Han sjunger snart tror jag. Det syns lång väg att den yngre brodern är Alfa-killen i hela det gänget och han kommer aldrig att snacka om något.
Citera
2015-03-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Läste just om "knivhugg i halsen mordet i Borås" kolla BO somaliens fajsbok och såg ett efternamn bland vännerna, känns bekant så är det från denna tråden man känner igen efternamnet på henne tro
Em*lia Birkhammar *=i. Om inte så glöm namnet för då är det från nån annan tråd

Själv tänker jag mer " två mindre av kriminella oSvenskar i landet", om de skött sig och tagit ett arbete och betalt skatt och inte lekt knarkbaroner eller strandraggar modell 60-talet så hade de levt på ett för oss i Sverige normalt liv och då inte varit döa. Eller

Känner att det är sånt slöseri med människoliv oavsett. Alla de inblandade kunde valt att göra någonting bättre och finare med sina liv.
Citera
2015-03-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnrumpa
Precis som det som en granne berättade att hen tyckte det såg ut som en tjej på backen har också "försvunnit"
Inga uppgifter har försvunnit. Läs gammelmedia. Polisen har inte uttalat sig om vilka BO är. Informationen är från gammelmedia.
Citera
2015-03-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ennanne
Här sitter en Uddevallabo och tycker det är småintressant att följa vad "kusinerna vitamins" kompisar gör nu för tiden, dvs om de lever, rör på sig fortfarande, byter adress, flyttar hem till mams och paps, begår nya brott, går under jorden eller rullar sig i pengar. Eftersom både Al* Farr*j, R*wand Ali *ziz, M*rtin och M*rk figurerade i gruppmisshandeln på Lagerbergsgatan tycker jag det är anmärkningsvärt hur en ur Magiska 11:an, D*rvish*js livspositioner efter det dådet har stärkts iögonfallande mycket till skillnad från övrigas och detta under mindre än senaste året. Från en nobody med aspirationer på väg upp till detvettefanvad på gränsen till löjligt mycket typ. Vad är det han har närt sig på kan man undra i Uddevalla med omnejds undre värld...Hashtaggning på Instagram avslöjar flera(?) gymkort, dyra märkeskläder, lyxliv, restaurangbesök, fiskpedikyr , spa, skumpa, kingsize räkmackor, båtliv, yacht club med taggningar som #pengaräringaproblem #dyrtsomfan. Lönande misshandla folk på just Lagerbergsgatan tydligen . Uddevallas Tony Montana jojo ...Kanske inte intressant för tråden som sådan eller så är det det... Gäller ha cirkelperspektiv och "bird eye" på det hela tror jag i väntan på utredning av trippeldådet...

Kanske en av de unga adepterna i kontokortshärvan? Skulle förklara den flådiga designinredningen i lägenheten hos D*rvish*j. Liten uppdatering i just det ärendet publ. idag av Bohusläningen:

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/1.3837145-21-arig-uddevallabo-omhaktad

Bohusläningen hade en sammanfattningsinlaga publ. måndagen 9 mars efter dådet av den senaste tidens grova brott i Uddevalla av vilka utredning pågår för:

*Smällarna på Skogslyckan mars 2015
*Branden på Jarlsgatan febr 2015
*Döda på akutboende (överdoser) mars 2015
*Kreditkortshärvan 2012-2014
*Skottdramat på Tureborg jan 2015
*Trippelmordet

Rättsliga överklaganden:

*Mordförsöket på Tureborg sept 2014
*Ekobrottshärvan

Olösta rättsfall:

*Mordbranden i Hässleröd (de misstänkta GM friade) okt 2012
Citera
2015-03-14, 00:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vem av bröderna tror ni kommer knäckas först av isoleringen?

Unga grabbar som aldrig känt denna press, trippelmord, goda vänner och en 18-årig tjej.

Vem tror ni, som kanske känner dom? Den ena lär ju vara svagare än den andra.
Jag känner ingen av men efter att ha läst ca 85 % av inläggen så har jag fått uppfattningen att äldste brodern är svagast.
Citera
2015-03-14, 00:09
Medlem
AussieRedMans avatar
Tror ingen av grabbarna börjar kvittra och eller knäcks. Här har vi hårda killar som varit med förut. Och libaneser är i regel riktigt hårdhudade med mycket stolthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in